Search results

  1. charliefox

    Hoe NL JAR-FCL omzetten naar BRD JAR-FCL

    Naar aanleiding van dit topic: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=8836&page=3 Ik heb nu een NL JAR-FCL, zoals bij iedereen, geldig voor alle Europees geregistreerde kisten. Echter in het kader van bovengenoemd topic: Zou ik mijn Nederlandse license om kunnen zetten naar een...
  2. charliefox

    Gaat de geldigheid van 'n pas behaald LPE direct in of pas per 5 mrt 2011?

    Stel: Je doet in dec 2010 een LPE check en behaalt level 4. Is de nieuwe verloopdatum dan 1) 1 jan 2014. Dus 3 jaren vanaf de 1e van de opvolgende maand. Of: 2) 5 mrt 2014. Is 3 jaren gerekend vanaf de oude verloopdatum 5 mrt 2011. Met 'n profcheck is het bijv zo dat als je 'm tot max 3 mnd...
  3. charliefox

    Passagiers door IVW gewaarschuwd voor illigale rondvluchten

    Ik was zojuist even op de IVW site om de medische keuringseisen te bekijken (dankjewel PPP!) en stuitte op de mainpage op onderstaand bericht: Let op het AOC Als u een (rond)vlucht wilt maken met bijvoorbeeld een bedrijfsvliegtuig of een sportvliegtuig én u voor die vlucht betaalt dan is het...
  4. charliefox

    Wie kan mij helpen aan de huidige medische keuringseisen voor PPL/CPL?

    Voorheen stond er op de IVW site zo'n megadik pdf document met alle eisen erin vermeld. O.a. welke medicatie wel/niet toegestaan is. Eisen aan zicht, gehoor etc. Ik kan het nu nergens meer vinden. Dank alvast voor de reacties.
  5. charliefox

    Waar vind ik de dagprijzen van mogas en avgas?

    Heb er al even op zitten googlen maar valt niet mee. Is er iemand die toevallig een site weet waar ik dat kan vinden? Dank alvast voor de reacties.
  6. charliefox

    Met PPL gelimiteerd tot max 8 passagiers?

    Beste PPL'ers (of beroeps/verkeers lui), Zojuist van een vliegend clublid vernomen dat met een PPL maar maximaal 8 pax meegenomen kunnen worden. Ik heb daar nog nooit iets van gehoord of gelezen. Iemand enig idee? Of ook wel eens van gehoord? Wat ik bijvoorbeeld wel weet is dat je met een RPL...
  7. charliefox

    CPL modulair?

    Beste mensen, Ik zit alweer 'n aantal uren dit zeer professionele forum door te worstelen op treffers als: theorie, cpl, modulair etc. Spuit elf (ik dus) komt op z'n 48e (!) jaar ook weer eens met de flash back om (misschien) toch maar 'n CPL te gaan halen. Is de afgelopen 20 jaar al eens vaker...
  8. charliefox

    Tips gevraagd voor flying de Cessna 208 (Caravan)

    Welke ervaren rot heeft er wat nuttige aanvullende tips voor het vliegen op een C208? Ik heb onlangs m'n conversie training gedaan. SET had ik al dus was het een uurtje werk (zonder theorie). Daarna nog wel enkele uren dual control trainen met check pilot. Uiteraard pak ik via die check pilot...
  9. charliefox

    Hoe kom ik aan de exacte positie van holding point ARTIP?

    Ben al wel een tijdje aan het neuzen in http://www.ais-netherlands.nl/aim/index.html maar heb 't nog steeds niet gevonden. Ik wil graag de coördinaten weten en deze intekenen op een VFR-kaart en Google Earth. Of weet iemand een kaartje waar de holdings op staan? P.s. Alleen die boven de Flevo...
  10. charliefox

    JAR-FCL 90-dagen eis. Wat is hierin de term OPS1?

    Zie onderstaand citaat uit de JAR-FCL te weten 1.026: JAR-FCL 1.026 Recente ervaring voor bestuurders van luchtvaartuigen die niet opereren conform JAR-OPS 1 (a) Een bestuurder van een luchtvaartuig mag niet als eerste of tweede bestuurder een vliegtuig bedienen dat passagiers vervoert, tenzij...
  11. charliefox

    (niet springende) PAX mee tijdens paravlucht: Toegestaan?

    Geen idee of dit topic hier juist staat, if not dan hoor ik dat wel. Onderstaande heb ik namelijk niet kunnen vinden in de luchtvaartwetgeving. Gegeven: Een kist geconfigureerd en goedgekeurd als parachutistenvliegtuig. De vlucht is een z.g.h. paravlucht t.b.v. het droppen van parachutisten...
Back
Top