Search results

  1. J.I.P

    Inkomensverzekering ipv LoL insurance? Iemand ervaring?

    Mijn huidige werkgever betaalt helaas geen "Loss of License" verzekering en uit gemakzucht zit ik nog altijd bij die Global Flying / Hiscox geregeld destijds door de ABN. Ik vind ze relatief duur voor wat ze uitkeren en ik dacht: Hoezo eigenlijk geen "normale" inkomensverzekering ipv een "Loss...
  2. J.I.P

    Logten Pro vraagje

    Sinds vandaag Logten Pro aangeschaft. Ik ben bezig met het digitaliseren van mijn papieren logbook. Ik kan bij het invullen wel mijn eigen naam invullen bij DUAL of SIC maar wanneer ik op de printouts druk van elk (JAA) logbook staat alleen de naam van de PIC erin en niet de naam van de...
  3. J.I.P

    ATPL eisen

    Beste allemaal, Weet iemand of onderstaande eisen nog helemaal juist zijn in EASA land? Ik kom eindelijk een beetje in de buurt van de ATPL eisen en het liefst ga ik deze aanvragen bij mijn volgende checkride. Het gaat mij met name om de 100u sim. Tellen deze nog mee? heeft iemand toevallig een...
  4. J.I.P

    London Heathrow - staking

    Hallo, Ik sta geplanned om woensdag a.s commercieel van LHR naar AMS te vliegen. Echter gaat "immigration" staken / op halve kracht draaien. Weet iemand of ik daar veel last van ga krijgen? Alvast bedankt,
  5. J.I.P

    Naam ticket veranderen. Een probleem?

    Hallo. Een vraagje. Er is op mijn naam een ticket met Singapore Airlines geboekt maar nu ga ik niet meer mee. Nou wil er wel iemand anders mee en moet dus de naam van het ticket veranderd worden. Dat blijkt dus niet zo maar even makkelijk te kunnen. Iemand hier ervaring mee? Wat raden jullie...
  6. J.I.P

    Werkgever in Ierland, woonachtig in NL??

    Allen, Iemand ervaring met werken voor een Iers bedrijf, salaris op Ierse rekening en woonachtig in NL? Waar is men belastingplichtig? Ik heb bedacht om dit op het RYR forum te posten maar aangezien velen een BRK contract hebben lijkt dat me niet heel erg handig. Ik werk overigens niet voor RYR...
  7. J.I.P

    Sim grading 737(300). Adresje?

    Hallo, Ik heb binnenkort een grading op een 737-300 en ik vroeg me af waar ik dit het beste kan voorbereiden tegen een gunstig tarief? Dus niet bij CAE op de FFS. Ik heb nul verstand van 737 series dus ik vraag me ook af of het misschien net zoveel zin heeft om het voor te bereiden op een NG...
  8. J.I.P

    Wat te doen in Koeweit?

    Ik zit vast in Koeweit. Kan een dag duren of een week insjallah. Volgens mij is het verboden om plezier te maken hier? Tips zijn van harte welkom.... Wat kenne we hier beleven? Zat zelf al te denken om de grens met Irak over te steken om een biertje te gaan drinken in Basra :biertje: ...
  9. J.I.P

    Meter naar voeten tabel

    Dames en heren, Heeft iemand toevallig een conversie tabel al kant en klaar van meters naar voeten? Dit aangezien ik binnenkort waarschijnlijk af en toe naar donker Rusland ga vliegen. Ik heb al wel al een marginaal blaadje van voeten naar meters maar dat werkt vrij irritant aangezien de voeten...
  10. J.I.P

    BELASTING simpel voorbeeld

    Voor eens en voor altijd duidelijkheid: Stel je je opleiding kost 100.000 je verdiend 50.000 per jaar je betaald per jaar 20.000 aan belasting Hoe lang duurt het voordat je alles afgetrokken hebt? A: 2 jaar B: 5 jaar C: iets anders, nl .... Dit is puur bedoeld om het simpel te houden. dus...
  11. J.I.P

    Euro vs Dollar en de EU

    Dames en heren, Volgens google: 1 Euro = 1.2824 U.S. dollars Ik zal niet liegen, ik krijg in USD betaald en mijn lening is in Euro's. Dus ik ben niet niet ontevreden. Echter, ik vraag mij af, wat zullen de gevolgen zijn van deze "chaos" in Griekenland en de EU? Zelf ben ik niet heel erg...
  12. J.I.P

    Belastingvrij salaris vs Belastingaftrek in Nederland

    In mijn oliestaatje (waar NL géén belastingverdrag mee heeft) krijg ik mijn salaris belastingvrij. Echter sta ik op dit moment nog ingeschreven in NL. Ik weet nog niet voor hoe lang ik in de UAE ga verblijven vandaar zou ik graag jullie weloverwogen mening willen hebben. Ik heb nog de...
  13. J.I.P

    Te koop: ZGAN!! Wie biedt????? Alleen serieuze biedingen!

    Spaceshuttle te koop
  14. J.I.P

    Spannende TV Series

    Geachte dames en heren, Ik zit nu inmiddels enkele weken in een schitterende en veelzijdige woestijn. Gelukkig kan ik wel BVN ontvangen echter helaas heb ik nog geen TV. Die komt er wel zodat ik straks kan genieten van "knoop in je hoofddoek", "man bijt geit" en andere fantastische plaatselijke...
  15. J.I.P

    vraag over RE-validatie TQ!! help!

    Ikzelf ben nog in bezit van een TQ op de Airbus A300B4. Voor jullie informatie, dat is de Oerbus en dus niet de A300-600/A310. Nou heb ik in maart helaas mijn baan verloren door die klotecrisis en loopt eind october mijn TQ af. Het is in mijn ogen zonde van het geld om die te verlengen daar de...
  16. J.I.P

    Wie gaat er zondag middag/avond of maandag ochtend/middag van Texel naar Zeeland?

    Dames en heren, Maandag ga ik een vliegtuigje ferry-en van Midden Zeeland naar Oostwold. Echter zit ik op Texel. Logistiek gezien is dat uiteraard verre van ideaal. Aangezien er een (Oldtimer/taildragger) Fly-Inn is op Texel verwacht ik vrij veel verkeer uit het ganze land. Mocht één van jullie...
  17. J.I.P

    ADVIES GEVRAAGD - AFLOSSING LENING!!

    Heren (en dames), Ik heb sinds kort mijn eerste baan gevonden in de commerciële luchtvraat en nu wil ik dus ook gaan beginnen met aflossen. Ik zit er over te denken om mijn lening over te zetten in een rentevaste lening. Alleen zijn de rentes op dit moment zo ontzettend hoog dat dit misschien...
  18. J.I.P

    Leuke zomer op Texel??

    Net je CPL behaald en in afwachting op een baan bij de Airlines.. Tessel Air en Paracentrum Texel / Zeeland zoeken per direct jonge enthousiaste piloten voor het verzorgen van rondvluchten en parachutisten vluchten voor aankomend zomer seizoen. Ben je gemotiveerd, kan je goed omgaan met klanten...
Back
Top