Search results

  1. A

    HV GRO -RTM vraag aan profs

    In het beroeps piloten forum kan ik niet reageren; ik heb een serieuze vraag; Na laatste go-around EHAM in een situatie met extreme windshear en low fuel met -mogelijk- flaps failure en beperkte tijd. Zou er in deze situatie niet *bewust* voor gekozen zijn een flapless landing in te zetten...
  2. A

    vraag over drift reactie autopilot en FMC

    Goedendag heren en dames, Ik heb een vraag over o.a. drift en reactie autopilot en FMC (FMS). (helaas ik heb geen ATPL of PPL of RPL maar zijdelings wel vaak bij vliegen betrokken) Stel; Ik vlieg van VOR-A naar VOR-B met autopilot en FMC/FMS aan. (Voordat jullie ruzie gaan maken...;-) het...
  3. A

    Vraagje inzake TCAS

    Dit staat er in de kennisbank hier op Airwork: Er is maar één implementatie van ACAS en dat is het Traffic Alert and Collision Avoidance System, TCAS. Het TCAS systeem aan boord ondervraagt transponders in de nabijheid van het vliegtuig en luistert naar transponderantwoorden. Aan de hand van...
Back
Top