Search results

  1. Cpt. Relax

    Turbo Prop minder vervuilend dan Trein, Auto, ...

    De luchtvaartmaatschappij VLM Airlines maakt zich sterk dat haar vliegtuigen per passagier vaak minder CO2 uitstoten dan wagens en hogesnelheidstreinen. Om dat gegeven kracht bij te zetten, krijgt een van de VLM-toestellen tijdelijk een groene look. "We willen de mythe doorbreken dat de trein...
  2. Cpt. Relax

    Biscane

    Weet iemand waar Biscane momenteel bereikbaar is? Kan hem niet bereiken via Cell phone of via het forum. Thanks in advance :)
  3. Cpt. Relax

    Sim-Kaart / Mobiele Operator

    Ik ben op zoek naar de goedkoopste "prepaid" optie voor de VS. Ik zie het niet echt zitten om met men huidige nummer te bellen in de VS gezien de torenhoge kosten. Welke "prepaid" operator is het scherpst qua prijs? Eventueel met een link waar ik de simkaart kan aanschaffen. Thanks in advance :)
  4. Cpt. Relax

    Groene jongens tegen uitbreiding Deurne (Antwerpen)

    Ik word zo moe van die groene jongens... http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/verkiezingen07/nieuws/070520_GroenVlieg
  5. Cpt. Relax

    Vraag mbt FI rating

    Even een "administratief" vraagje. Als je een UK CPL IR ME met FI (unristricted) hebt, en je zou voor een pakweg Nederlandse FTO willen lesgeven, moet je al je papieren dan laten omzetten in NL? Of kan je met een UK FI rating lesgeven in elk JAA land? Alvast bedankt voor de uitleg :)
  6. Cpt. Relax

    FAA medical (Class 1)

    Vraagje ivm FAA medical... Moet er voor een Class 1 (eerste keuring) ook een Electro cardiogram genomen worden?
  7. Cpt. Relax

    Florida Visit

    Bon Usa'ers, In maart reis ik af richting Florida. (5 daagjes) Ik ga er heen om EFT te bezoeken ( http://www.flyeft.com/ ), maar heb dus nog een paar dagen over. Hebben jullie tips in verband met wat ik zeker nog moet bezoeken als ik in die regio ben (vliegscholen die jullie aanraden, steden...
  8. Cpt. Relax

    European Flight Training

    Beste Airworkers, Ik zoek informatie over EFT (http://www.flyeft.com), en meer bepaald over hun Airline Pilot Program (http://www.flyeft.com/library/ME-APP.pdf) met de Multi Engine Option. Graag had ik een aantal meningen gehad van mensen die er hebben gestudeerd/gewerkt (of die mensen kennen...
  9. Cpt. Relax

    Headset

    Beste Airworkers, Ben al even aan het zoeken naar informatie mbt Headsets. Mijn main question is in feite of de in en uit gangen van een headset steeds gelijk zijn? Als ik pakweg 10 headsets koop (bij wijze van spreken), zijn de aansluitingen (voor in het vliegtuig te pluggen) dan steeds...
  10. Cpt. Relax

    MCC

    Zijn er maatschappijen/werkgevers die belang hechten aan op welk type je je MCC hebt gedaan? Concreet: Zijn er die pakweg een MCC op een Beech 200 minderwaardig vinden aan een MCC op een A320. Of is een MCC een MCC en kan niemand het wat schelen op welk toestel. thanks in advance...
  11. Cpt. Relax

    Vraagje geldig houden brevetten

    Even een vraagje ivm met geldig houden van brevetten. Stel dat je net je CPL/ME/IR en frozen (theoretisch) ATPL hebt behaald. Welke dingen moet je dan doen om alles geldig te houden? Zijn er tussentijdse checks die je moet doen? Wat kosten ze? Waar moet je deze doen? Enfin, wat moet een...
  12. Cpt. Relax

    Kansen maximaliseren

    Nou even een reactie van mijn kant. Ik heb zo'n week voor mijn NASS de nls-selectie stop gezet. Heb het uitgebreid met mensen uit de sector (piloten en mensen uit recrutering bij maatschappijen) gehad over jobkansen. Deze gesprekken gingen vooral over maximaliseren van jobkansen. Dit vooral als...
  13. Cpt. Relax

    NLS-Selectie (Nass)

    Binnenkort ga ik bij de NLS op selectie. Ik heb reeds verschillende mensen gecontacteerd mbt de NASS-selectie. Zijn er nog mensen die mij waardevolle tips kunnen geven mbt de NASS. Liefst mensen die hem reeds hebben gedaan, die eventueel heel concrete dingen kunnen vertellen waardoor de...
  14. Cpt. Relax

    Vraagje over de medical

    Ik ben momenteel nog niet in opleiding, maar heb wel reeds mijn Medical Class 1. Deze verloopt in december. Als ik deze niet laat hernieuwen, kan ik deze dan laten hernieuwen pakweg volgend jaar zonder opnieuw een initiële keuring te moeten ondergaan? greets
  15. Cpt. Relax

    Geweld aan boord

    http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060809AgressieVliegtuig/index.shtml# Nieuwe wet in België ps: Klikken onder video voor filmpje
  16. Cpt. Relax

    FTO & werk

    Goed, Ik heb dus besloten om me in te graven in de vliegwereld in de VS. Vooral die verschillende visa zijn een echt kluwen, maar hier kan ik toch info vragen aan de mensen in de praktijk. Ben op zoek naar een opleiding FAA CPL IR ME, met de instructiebevoegdheden. Lijkt me een mooie start...
  17. Cpt. Relax

    KLS selectie fase 1 Vraagje(s)

    Fase 1 vraagjes: Ik weet dat je 20 a 25 minuten de tijd krijgt per testreeks. Maar tonen ze de resterende tijd ook? Kwestie van een beetje te kunnen inschatten hoe je opschiet, en eventueel toch alles in te vullen bij gebrek aan tijd. Tweede vraag: Op het technisch inzicht zijn het alleen...
  18. Cpt. Relax

    NLS: Jobkansen

    Beste airworkers, Even een vraagje tussendoor dat je niet letterlijk moet interpreteren, maar eerder realistisch inschatten (voor degenen met ervaring). Mijn vraag is vrij simpel: Hoeveel van de NLS'ers geraken vrij makkelijk aan een baan. Ik probeer in te schatten wat een gemiddelde NLS'er...
  19. Cpt. Relax

    Test gevraagd: Ruimtelijk inzicht

    Aangezien ik de tests van de selectieproeven van de FTO's met een goede voorbereiding hopelijk zal doorstaan, heb ik toch een zwakte gevonden bij mezelf (ken jezelf :) ). Ruimtelijk inzicht en meer bepaald: "Het ruimtelijk inzicht wordt getest door middel "uitgevouwen" figuurtjes. Jij moet...
  20. Cpt. Relax

    KLS doorstroming naar KLM (of andere)

    Vraagje, Ik heb nu al een aantal weken alle websites van de studenten van de laatste jaren (na 2001) zitten uitspitten. Hebben jullie een zicht (wegens te weinig info te vinden), hoeveel afgestudeerden aan de KLS ook effectief worden tewerkgesteld bij de KLM. Aangezien iedereen (infodag) dat...
Back
Top