Search results

  1. S

    Loss of License en brildragers gaan niet samen...

    Hallo collegas, Sinds enige tijd probeer ik in Duitsland een LoL af te sluiten. Na een medische keuring en nog eens een extra vragenblad omdat ik kortzichtig ben (medisch gezien ), heb ik nu een brief ontvangen dat ik voor alles verzekerd kan worden met uitzondering van mijn kortzichtigheid...
  2. S

    LoL en brildragers gaan niet samen...

    Hallo collegas, Sinds enige tijd probeer ik een LoL bij de Alte Leipziger af te sluiten via Albatros. Na een medische keuring en nog eens een extra vragenblad omdat ik kortzichtig ben (medisch gezien ;)), heb ik nu een brief ontvangen dat ik voor alles verzekerd kan worden met uitzondering van...
  3. S

    Verhuizing belastingaftrekbaar

    Afgelopen week hebben mijn vriendin en ik een huis gehuurd in omgeving München, Au in der Hallertau om precies te zijn (ja dit is een gehucht!). Volgende week willen wij gaan verhuizen maar de kosten hiervan zijn echt schrikbarend hoog (tussen 3000 en 3500 euro). Mijn vraag: is dit...
  4. S

    Kamer MUC

    Liebe Kollegen und Kolleginnen, Over twee weken heb ik m´n simcheck (gaat rapper dan ik dacht) en ik bedacht me dat ik nog helemaal geen woonruimte heb in MUC. Per augustus ben ik op zoek naar een kamer/woning in omgeving München/Freising. Uiteraard heb ik ook al gezocht onder immobillien.de...
  5. S

    Vervoer naar Berlijn tijdens typerating?

    Hallo (sinds kort) collegae, Afgelopen woensdag heb ik de check-in dag gehad in Keulen, een bak aan informatie (en dan in het Duits, zucht) meegekregen. Echter heb ik nog een aantal dingen waar ik tegenaan loop, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Begin nu aanstaande maandag met Flight...
  6. S

    Voorbereiding Simgrading

    Vorige week heb ik een afspraak mogen maken voor de Simgrading in Berlijn. Super natuurlijk, maar enig probleem is: het is alweer een jaar of vier geleden dat ik fatsoenlijke strakke IFR-vluchten heb gemaakt. Met andere woorden dit is allemaal een beetje weggezakt. Mijn plan is om een uur of...
  7. S

    737-rating = een baan

    Stelling: 737-rating = een baan! Op het moment zit ik sterk te overwegen om een 737-rating te gaan behalen. Ik ben er sterk van overtuigd dat je hiermee een grote stap dichterbij een vliegende baan zet. Graag hoor ik reacties van mensen die dit aanraden of juist afraden en hun ervaring. Verder...
Back
Top