Search results

  1. N2024

    Engelandvluchtje 2024

    Misschien zijn er liefhebbers om mee te doen met een Engelandvluchtje? Ik dacht aan Headcorn en/of Shoreham. Lekker dichtbij zodat je makkelijk `s ochtends weg en `s avonds thuis bent. Ik vlieg er zelf nog steeds regelmatig heen, maar alleen is maar alleen. "Vroeger" gingen we ook elk jaar...
  2. N2024

    VERKOCHT

    VERKOCHT
  3. N2024

    FAA PPL omzetten naar EASA PPL

    Zoals wel meer lotgenoten ben ik een poosje terug begonnen met het omzetten van m`n FAA PPL naar een EASA PPL (vanaf april as. mag je immers als EU ingezetene niet meer het luchtruim onveilig maken met je FAA brevet). De eerste hobbel (Airlaw & Human factors) heb ik inmiddels genomen (thanks...
  4. N2024

    Veiligheid N-reg kisten

    Is er statistisch materiaal beschikbaar hoe N-reg geregistreerde vliegers danwel kisten het doen v.w.b. veiligheid? Met andere woorden, hoe verhoudt zich N-reg voor wat betreft ongevallen ten opzichte van Easa-reg? En wat is het percentage N-regs in Europa? Ze verbieden toch niet voor niets...
  5. N2024

    Domme vraag vast

    Ik moet m'n Airlaw en Human Factors over doen en heb daarom wat domme vragen. In boek Vrijhof staat dat militair ATZ 2nm en 2500 aal is. Bij oefenexamen 3 op het web wordt hier naar gevraagd. De 2nm kun je als antwoord geven, maar 2500 ft hoogte kan niet. Ofwel 1500 danwel 3000. De juiste...
  6. N2024

    Kamperen op het vliegveld

    Afgelopen weekend was er hier op het veld een vloot NVAV-ers geland :). Ze gingen kamperen hier op het vliegveld. Ik vond het wel geslaagd. Meer foto`s staan achter bovenstaande het linkje (kamperen op het vliegveld).
  7. N2024

    Jammer op EHEH

    Jammer voor het vluchtje van het hoogvliegertje gisteren. Het had zoveel leuker kunnen aflopen. Hopen ook dat de vlieger het redt en gauw weer herstelt.
  8. N2024

    Long EZ

    Zijn er hier soms mensen die wat af weten van de Rutan Long Ez? Het is niet dat ik hem nu direct al wil kopen (om er legaal mee te vliegen heb ik een Europees brevet nodig en ik heb nu nog alleen maar een FAA PPL). Daarnaast ben ik niet van plan om m`n 150 op te ruimen/in te ruilen. Ik moet dus...
  9. N2024

    Voortaan even bellen op MZ

    Tipje: Als je van de winter naar EHMZ wilt (vooral doen!) houdt er dan rekening mee dat het helaas niet logisch is dat er ook iemand op de toren zit. Even bellen van te voren dus. Hier het linkje naar m`n blogitem hierover. De notam: AGA (B0656/11) B) 1111220000 C) 1112312359 E) AD PPR DUE TO...
  10. N2024

    IM4 formulier

    Dankzij het forum (kan het topic niet vinden) heb ik contact opgenomen met de douane om een IM4 formulier (?) te krijgen voor mijn Cessna. Ben nu geruime tijd verder en nog steeds is het niet opgelost. Ze doen echt heel moeilijk. Hebben meer mensen hier last van? Heb er maar een blog item...
  11. N2024

    PH-3Z2 maakt buitenlanding Welsum

    Vandaag heeft een Dynamic in Welsum een ongeplande landing gemaakt. Neuswiel gebroken, prop beschadigd maar wel reclame vind ik voor GA. Motorstoring, ok fine. Zet 'm wel even bij een boer. Wat parkeerschade maar dat is het dan. Boer krijgt een fles champagne, Guido Holtackers maakt weer wat...
  12. N2024

    Hier word ik toch iets vrolijker van!

    EASA brevetten De besluiten zijn nog steeds niet tot Europese regel omgezet, dit zou te maken hebben met de officiële vertaling in alle EU-talen. Het ministerie heeft ons desgevraagd laten weten dat de FAA-brevethouders nu (nog) niet aan de slag hoeven om hun EASA-brevetten te behalen. Men...
  13. N2024

    Military Show & Vintage Aircraft Weekend

    Op zaterdag 13 augustus wilt N2024 graag naar Headcorn ivm het Military Show & Vintage Aircraft Weekend daarzo. Hier meer info: http://www.jouwkeuken.nl/headcornvlucht.php Misschien dat er meer mensen mee willen?
  14. N2024

    NL F16 verstoort vliegverkeer (..)

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/9485685/__F-16_maakt_noodlanding_in_Belgi__.html?sn=binnenland Straks krijgt `t ie nog een boete voor het verstoren van het vliegverkeer:biertje: Nederlandse F-16 maakt noodlanding in België CHARLEROI - Door een noodlanding op de luchthaven van Charleroi in...
  15. N2024

    Hoe krijg je dit voor elkaar?

  16. N2024

    Midzomer vlucht 2011

    Net als dit jaar willen we komen jaar bij leven en welzijn weer een Midzomervlucht organiseren. Vorige keer zijn er een aantal airworkers mee gegaan, die hopen ook nu weer van de partij te zijn. We hebben het idee om weer te vertrekken vanaf EHMZ en dan naar een veld in Kent of East Sussex te...
  17. N2024

    T7 / San Marino

    Beste Airworkers, Ik heb een N-reg kist en een FAA brevet. Nu willen ze dit van de EASA gaan verbieden dus kreeg ik vanmiddag van een ex- airworker een mailtje met een tip: T7 registratie (San Marino). Ik zou mijn kist makkelijk een T7 registratie kunnen geven waarbij mijn FAA brevet wordt...
  18. N2024

    FAA brevet waardeloos?

    Van GBOF kreeg ik een mail van de week, vervolgens van Nazgul en daarnet nog een van AOPA over hetzelfde onderwerp waar op Airwork (volgens mij) nog niets op staat. Hieronder het AOPA NL stukje geknipt uit de mail, eigenlijk vind ik het wel verontrustend, want ik heb alleen maar FAA papieren om...
  19. N2024

    Kist rijdt in op publiek

    http://www.kpnvandaag.nl/#ExtendedNews|/contentid=123883/ LILLINGHOF - Een tweedekker is zondag op een vliegshow in Duitsland het publiek ingereden. Daardoor kwam een 46-jarige vrouw om het leven en raakten 38 mensen gewond. Het is nog onduidelijk hoe het ongeluk kon gebeuren, aldus de politie.
  20. N2024

    Parapentje

    Vorige week bij Middelburg kwam ik 2 van deze heren/dames tegen. Wat vinden we er van?
Back
Top