Search results

  1. D

    Wachten op je Brevet?

    Het is weer zover. Nieuw type rating gehaald, papieren naar KIWA gestuurd, en wachten totdat het brevet komt. Nu heb ik gehoord dat je in Duitsland inmiddels direct kunt vliegen met je skilltest form. (Als er "Passed" op staat) Het brevet moet dan binnen 8 weken in de bus zitten. Weet iemand...
  2. D

    CRM, Dangerous goods, etc cursus

    Hallo, Ik heb de Ground Courses CRM, Dangerous goods, Fire fighting, Security, First Aid etc nodig. Weet iemand waar ik dat kan doen in Nederland, Duitsland, Oostenrijk? Ik weet dat Crew Academy (TFC Kaufer), TAG Farnborough het doen, maar die hebben cursussen later deze maand. Ik wou...
  3. D

    Alweer een goed idee van buiten de box

    Hallo, Ik zat hier net even te lezen en het valt me op hoeveel vragen er altijd zijn van scholieren die piloot willen worden. Punten worden genoemd zoals: Welk vakkenpakket, Wiskunde? Natuurkunde?, Vliegschool? Geld? Baan? Mislukt? €100.000,-? Airline? Wel? Niet? Vervolges word men afgeschoten...
  4. D

    Captain position

    Hallo, een collega vroeg me of ik nog iemand wist voor Captain op een Citation Sovereign. 2000TT 500 PIC jet.(glass cockpit mooi meegenomen) Oostenrijks bedrijf, base in Moskou maar ook veel in Wenen. 15 dagen op 15 dagen vrij. Tickets heen en terug waar je woont (in Europa) Goed salaris. Geen...
  5. D

    Grounded for Oxigen refill

    Mijn collega,s moesten vorige week een vlucht maken van Kiev naar Malediven met fuel stop in Dubai. Ze wisten van de vorige vlucht dat de Oxigen een beetje aan de lage kant was en belden de mechanic om even bij te vullen. (De dag voor de vlucht) Volgende dag tijdens preflight merken ze dat de...
  6. D

    Vliegen en voetbal

    Eerder dit jaar, ik geloof in Maart ofzo streken we met onze halve gare turboprop plus een paar kratten cargo neer in Newcasle. van de 8 duty dagen zaten er nu 5 op en allemaal gevlogen bij nacht en ontij natuurlijk. Op die bewuste donderdag ochtend slenterden we om 3:00 's morgens het klassieke...
Back
Top