Search results

  1. ph-mzw

    Landingslichten verplicht bij crossen EHAM CTR?

    Morgen vlieg ik naar Valkenburg voor de open dag en heb het plan om tijdens de terugvlucht de CTR van EHAM te crossen, voor mij zou dat de eerste keer worden. In de AIS lees ik het volgende: Met name de afsluitende zin van de laatste alinea roept bij mij de vraag op of ik met een kist zonder...
  2. ph-mzw

    Kistje overdekt parkeren op EHMZ mogelijk?

    Ik wilde morgen naar Sywell (EGBK) vliegen met een tussenstop op EHMZ o.a. om even te lunchen, Mogas in te slaan en de vesten aan te trekken voordat we de plas oversteken. Het weer lijkt echter spelbreker te gaan worden. Het lijkt er nu op dat we EHMZ nog kunnen halen voordat het te slecht...
  3. ph-mzw

    JAA bestaat niet meer, hoe zit nu het met JAR/FCL bevoegdheden?

    Op 30 juni 2009 is de JAA opgehouden te bestaan, en neemt EASA de boel over. Voor FCL heeft EASA echter nog niets formeel geregeld in wetgeving (alleen voorstel is eruit gegaan), laat staan dat de nationale authoriteiten al iets hebben kunnen regelen. Hier komt bij dat puur formeel gezien de...
  4. ph-mzw

    King KLN90B GPS

    Ik kwam op E-Bay een KING panel-mount GPS tegen. Ik heb zelf al een GPS in mijn kist, maar wellicht dat iemand anders op dit forum op zoek is naar een GPS voor z'n kist? Op dit moment is er EUR 252 geboden, ziet er uit als een mooie kans om goedkoop een GPS te krijgen voor jouw kist... Zie...
  5. ph-mzw

    Betalen crossen CTR? Vliegveiligheid?

    Ik heb nog geen bevestiging van anderen gekregen, maar iemand vertelde me dat hij sinds juli nota's ontving van Eurocontrol telkens als hij een CTR crosste. Voor iedere crossing ongeveer 10 euro. Even afgezien van het feit dat men weer iets gevonden heeft om onze hobby uit te melken, maak ik...
  6. ph-mzw

    Welke vragen tijdens RPL/PPL praktijkexamen?

    Ik heb op de forums gezocht, maar kon er niets over vinden, vandaar dat ik de vraag maar stel in een nieuw topic. Ergens volgende week zal ik mijn praktijkexamen RPL hebben, en als voorbereiding daarop zou ik er graag achterkomen welke vragen er zoal de revue kunnen passeren tijdens het stukje...
  7. ph-mzw

    Eerste solo navigatievlucht

    Boy, wat is dat vliegen toch ontzettend gaaf zeg! Nog geen twee maanden geleden de eerste solo gemaakt op weg naar mijn PPL-brevet, en deze week al mijn eerste solo overland gevlogen! Vlucht voerde me van EHHO naar Lemele, vervolgens richting Dronten en weer terug naar EHHO. Geen schokkende...
  8. ph-mzw

    EERSTE SOLO!

    Na ongeveer 17 uur vliegen is het er gisteren van gekomen: ik heb mijn first solo gemaakt. Fantastische ervaring die ik waarschijnlijk nooit zal vergeten (ik heb nu nog steeds een 'big smile' op mijn gezicht staan!). Na een aantal circuitjes krijg ik van mijn instructeur de opdracht 'het maar...
Back
Top