Search results

  1. V

    overrun

    Filmpje gevonden op Airliners.net: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KMbwIARkZec een overun in griekenland gefilmd door een passagier!
  2. V

    bewijs van gelijkstelling

    Beste Airworkers, ik wil met mijn Nederlandse CPL met SEP in de USA op kleine SEP kistjes gaan touren! Heb begrepen dat een bewijs van gelijkstelling redelijk simpel te regelen is, iemand die goede tips heeft hoe dat in zn werk gaat? grtz
  3. V

    E190

    Ola! weet iemand hoe het op het moment zit met de opleidingen voor komend voorjaar, hoeveel daarvan gepland zijn en ook of de orders voor de volgende 8 kisten gewoon door komen of vertraagd worden? gr, Voyager
  4. V

    VFR gids

    Sinds een tijdje bestaat de VFR gids ook op internet, erg handig omdat je gewoon alles vanuit je luie stoel kan opzoeken, heeft duitsland ook een online VFR gids die ik kan raadplegen?ben nl. opzoek naar een kaartje van EDWR, bvd Voyager
  5. V

    Basic IF voor PPL?

    Even een snelle vraag, is basic IF een vereiste voor het PPL examen? ik heb het wel gehad nl, wel interresant natuurlijk, maar vroeg me af of het eigenlijk verplicht is voor je op examen mag. groet, Voyager :rt:
  6. V

    Manual Reims F172N

    Hallo vliegend volk, Ben opzoek naar een online AOM voor de Reims F172N, wil even wat dingen uitrekenen! bedankt voor de tips, Voyager
  7. V

    RT praktijk

    Hallo, volgende week het RT praktijk examen, ik heb deze tips al gelezen, maar iemand anders nog tips? en hoe gaat het in zn werk, word er een vlucht gesimuleerd? zit je gewoon tegenover iemand te praten? wat moet je absoluut niet doen? wat wel? bedankt voor de tips :rt:
  8. V

    En welke headset heeft u?

    Ik ben van plan binnekort me eerste eigen headset te kopen. Welke headsets staan hoog in het vaandel? welke niet? welke heeft u? bedankt voor de adviezen, Voyager
  9. V

    RT licence

    ik had even een vraagje over de RT licence voor de PPL(a);je hebt een theoretisch deel en een praktisch deel, dat theoretisch deel, is dat dat wat je bij het CBR hebt geexamineerd(dus wat in je 9 vakken zit)? of is er NOG een los COMM vak? en het praktijk gedeelte, hoe gaat het precies in zn...
  10. V

    Theorie PPLA

    Heb em binnen maar ik krijg net een brief van CBR met de uitslag, geslaagd maar geen certificaat ofzo, krijg je niet een bewijs ofzo? groet
  11. V

    nav vraag

    Afstand A-B : 242NM TAS:106 brandstof : 6.2Gal/hr rguwind 12KT benodigde brandstof in KG (.74) --- ik kom uit op GS : 118KT, dan een tijd van 2:03 min en dan een verbruik van 12,7 GAL maar hoe reken je dat dan om naar KG?
  12. V

    fout in het boek?

    Ik denk dat ik een fout heb ontdekt in het ITS boek, zoniet, dan snap ik het niet :D pag. NA2.19: vraag 4 Ware luchtkoers is 180 en de gevolgde grondkoers is 165. DE ware luchtsnelheid is 90KT en de grondsnelheid is 98KT. De W/V is: als ik me rekenschijf erbijpak kom ik wel op een antwoord...
  13. V

    voor de OPS kenners HELP AUB

    jaja ik schrijft hier even al mijn twijfels op over OPS omdat ik het dinsdag nu toch wel echt wil gaan halen, wie o wie geeft mij de goede antwoorden, BVD: 1. http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?s=&threadid=172 hoe lang is een type rating nou geldig? en een klasse rating dan...
  14. V

    vraagje OPS

    Dinsdag is het weer zover, OPS, 2 bijna dezelfde vragen maar met verschillende antwoorden iemand meer duidelijkheid?: Volgens de SAM cd-rom: Het aan boord hebben van gegevens betreffende opsporings en reddingsdiensten van het gebied waarover men de vlucht wenst uit te voeren: a: is niet...
Back
Top