Search results

  1. taildragger

    Ryanair 8823 over de kook

    Zat gisteren mee te luisteren met EHEH app, dit is wat ik hoorde op het moment dat de C130 NAF30 binnen ging komen. 92GBT_HknHY Was Ryanair 8832 (typo)
  2. taildragger

    Wat moet je hiermee aan?

    Ben benieuwd naar de meningen van de goegemeente op dit bericht: LONDEN - De Britse luchtvaartmaatschappij bmi blijkt een stewardess te hebben ontslagen omdat de vrouw weigerde naar Saoedi-Arabië te vliegen. Als ze naar het Arabische land werd ingeroosterd, moest de stewardess op de...
  3. taildragger

    FUBAR van instructeur

    Het is al heel wat jaartjes geleden, maar ik vergeet het nooit. In het kader van mijn PPL opleiding maakte ik met mijn instructeur achterin met de Piper L21B PH-KNR een vlucht EHGR-EDKV-EBZH-EHGR. Doel was natuurlijk om mijn vluchtvoorbereiding en -uitvoering diepgaand te testen. Startend vanaf...
  4. taildragger

    Dynon Avionics reclameplaat

    Op Luchtvaartnieuws kom ik vanmorgen dit artikel tegen. Ik weet niet of ze dit met opzet zo hebben gemaakt, maar er is iets gruwelijk mis met dit vliegtuig. Ik zou als een scheet een voorzorsglanding maken. Oordeel zelf:
  5. taildragger

    Holy Crap

    als je alle geluk van je leven in 1 keer nodig hebt (plus de nodige dosis airmanship!) XRCbkBfdBrQ
  6. taildragger

    Ryanair in de Soep?

    Het Nieuwsblad van vandaag meldt: Soep dwingt Ryanair tot nieuwe noodlanding Een pot met champignonsoep veroorzaakte maandag een nieuwe noodlanding bij Ryanair. Het toestel was onderweg van Boedapest naar Dublin, maar moest in Duitsland een luchthaven zoeken toen de soep uit de...
  7. taildragger

    Filser (Funkwerk) Transponders

    Het hoge woord is eruit: EASA heeft een AD uitgevaardigd (EASA AD 2008-0158) waarin per direct alle Mode-S transponders van Funkwerk (voormalig: Filser) ongeschikt zijn verklaard. Geen wonder, van onze inmiddels 9 aangeschafte transponders zijn er al 4 voor reparatie terug gestuurd geweest en...
  8. taildragger

    Radio uit????

    Vandaag in het nieuws: Cessna-piloot onderschept door F-16 Een suffende sportvlieger is boven Friesland op de vingers getikt door de piloot van een F-16. De man had een Cessna gehuurd in Lelystad en was op weg naar Ameland. Boven Tzummarum vloog hij over de rand van het militaire vlieggebied...
  9. taildragger

    Nederlandse taal

    Iedereen hier houdt zich bezig met de vraag 'Hoe word ik piloot'. Het forum staat bol van logische vragen en meer of minder logische antwoorden. Het moet me toch van het hart dat ik, na slechts een kwartiertje gelezen te hebben, moet vaststellen dat het met het Nederlands van de posters droevig...
  10. taildragger

    Taildraggers Texel

    Zijn hier nog taildraggervliegers die ook meedoen aan het Taildragger Fly In weekend op EHTX van 23/5 - 25/5? Wij hebben ons aangemeld met de Stinson L5B PH-PBB Wie weet tot ziens op Texel.
  11. taildragger

    Commotie om vliegkunsten Spitfire boven Amsterdam

    Daar schijnt nogal wat beroering door te zijn ontstaan, een IVW die een intern onderzoek gaat uitvoeren, een KLu-baas die tekst en uitleg wil over wat ze met 'zijn' Spitfire uithalen. En dit allemaal volgens de tamtam vanwege een sportief LVNL feestje dat opgeleukt is door een demo met de...
  12. taildragger

    Mogas en Vapour Lock

    Vandaag las ik een waarschuwing van IVW over gebruik van mogas in de vorm van z.g. winterbrandstof. Het artikel sluit met: De IVW laat aan Luchtvaartnieuws.nl weten dat de waarschuwing uit voorzorg is uitgegeven. Incidenten als gevolg van ‘vapour lock’ hebben zich nog niet voorgedaan. Dat...
  13. taildragger

    Brandsftoftekort KL736

    Bizar verhaal.... was de wind gedraaid of zo? Benieuwd naar de oorzaak.
  14. taildragger

    Kolenschoppen

    Is me onlangs overkomen: Het was mijn voorlaatste vlucht van het evenement van die dag. Ik vloog in de PH-huppelepup en had twee passagiers, door de hoeveelheid brandstof konden er maar twee mee. Zoals gebruikelijk liet ik de zwaarste persoon voorin naast mij plaatsnemen en de lichtste...
Back
Top