Search results

  1. Slim

    Aantal vrije dagen na een werkweek?

    Ik heb deze vraag ook al in het Beroepspiloten forum gesteld, maar ben even benieuwd hoe het bij een aantal airlines specifiek is geregeld. Is er bij KLM een regeling dat je na zoveel opeenvolgende duty dagen, een x aantal dagen vrij moet zijn? Hoe is dat bijvoorbeeld na 8 opeenvolgende duty...
  2. Slim

    CAO rusttijden bij de concullega's

    Morgen op deze stralende koninginnedag... Ik was eens even benieuwd naar de CAO rusttijden bij andere airlines. Bij ons (bekende duitse vrachtairline) is de vrije tijd na je trip afhankelijk van bestemming en tripduur (langste rusttijd geldt), om even wat voorbeelden te geven: tripduur rust...
  3. Slim

    belasting/hypotheek tips?

    Morgen Kollegen... In verband met het willen kopen van een huis hier in NL ben ik me aan het orienteren mbt een hypotheek. Ik heb al begrepen dat de meeste hypotheekverstrekkers in NL niet het gehele duitse salaris meenemen in de hypotheekberekening. :1855: Kent iemand banken die dat wel...
  4. Slim

    Secure ID loopt af!?

    Ook gepost in LH Gangers: Collega's! Gelukkig nieuwjaar allereerst. Ik pak vandaag m'n Tamagotchi....scherm blanco. Op een klein cijfer '3' na. Ik bellen met het Service Point: ja, dan is 'ie waarschijnlijk afgelopen, check de datum op de achterkant'. En...tatsächlich. Ligt misschien aan...
  5. Slim

    probleem met ziekmelden

    Abend... Ik stuit tegen een probleem aan met ziekmelden. Van Coevorden is dicht ivm vakantie en de vervangend arts neemt de ziekmeldingen van ons niet over. M'n eigen huisarts kan ook geen verklaring afgeven, want dat schijnen ze in Nederland officieel niet te mogen.:1855: Iemand anders tegen...
  6. Slim

    Lohnsteuerkarte 2010

    Hoe zit 't ook alweer met die Lohnsteurkarte elk jaar? Hoort 't Finanzamt in Hamburg die niet automatisch te versturen naar je werkgever? Of naar jezelf? Nu vroeg Cargo om dat ding, stuur ik een mailtje naar 't Finanzamt, krijg ik een of ander invulformulier toegestuurd...:1855:
  7. Slim

    email adres IPB/staff listing?

    Morgen... Heeft iemand een emailadres van staff listing? Zit in Australie en bellen is effe lastig. gr. Dennis
  8. Slim

    Krankmeldung bei Cargo ook via Vertragsarzt?

    Weten de Cargo collega's of wij ons ook via Van Coevorden ziek kunnen melden? gr. Dennis
  9. Slim

    Jumpseat policy?

    Wat is het jumpseat beleid bij KLM/KLC? Klopt het dat officieel alleen KLMers op vertoon van KLM pas IPB op de jump in de cockpit meemogen en externe kollega's (zelfs in uniform) niet? Reden dat ik dat vraag: van de week met sneeuwchaos moest ik naar FRA. De laatste KLM vlucht was mijn enige...
  10. Slim

    Tip van de dag..

    Voor de collega's die ook bij de Deutsche Bank zitten, een tip: vraag niet via het Online Banking per email een oud rekeningoverzicht aan. Ik had een rekeningoverzicht nodig van dec. '08 en jan. '09, stuur ik die gasten een mailtje, krijg 10 A4tjes in de bus van de week voor het luttele bedrag...
  11. Slim

    Medical ook in Nederland mogelijk?

    Hallo Kollegen, Mijn medical staat weer op het programma, maar ik vroeg me af of het bij Cargo ook mogelijk is om dit in Nederland te doen (net als bij CLH). Ik heb kantoor al gemaild, maar met dat KuG deeltijd van de kantoorcollega's duurt het effe voor ik antwoord heb gok ik... Thanks. Dennis
  12. Slim

    Zoekt nog iemand een SBY hok in FRA?

    Zijn we weer... Is hier nog iemand die een standby hokkie zoekt? Ik heb iets gevonden in Raunheim, voor EUR 250 ,-, maar wil de kosten een beetje drukken, dus zoek ik iemand die de kamer wil delen. Of in Kelsterbach ergens, als zich dat aanbiedt... gr. P.S.: als iemand nog een kamertje weet...
  13. Slim

    Standby & Reserve 6 ??

    Kollegen... Ik moet effe b#tchen over iets irritants wat ik in m'n rooster heb. Nou heb ik vanaf morgenochtend 8 uur LT tot 's middags 4 uur standby, wat dan vervolgens overgaat in RE6 en dan 's ochtends weer in standby...:1855: Wat is dat nou voor iets raars? Daar kan je toch als (vliegende)...
  14. Slim

    MDA/MDH corrigeren bij circling?

    Hola... Kwam een trainingscaptain laatst met de volgende 'case': Airport met een hoge temp. t.o.v. ISA, cloud base op 400'. Circling MDA/H 400' (airport op sea level). Welke MDA stel ik in? De 400' (according to chart), een hogere, of lagere waarde? Volgens hem dus een lagere waarde, omdat je...
  15. Slim

    Knokkende piloten

    http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=27823 Ik ken wel een Leihmaier in MUC waarmee ik dat had kunnen zien gebeuren. ;)
  16. Slim

    Station Düsseldorf

    Moin... (in het kader van integratie) Vraagje aan onze CRJ collega's in DUS....weet iemand hoeveel CRJ er nou in DUS gestationeerd zijn? Van CLH dan he....voordat een grappenmaker die van ChickenWings gaat tellen... ;) gr. Slim
  17. Slim

    F50 met problemen op BRU

    Hallo collega's... Was vandaag op BRU en moesten effe wachten voor departure vanwege een F50 van KLM. Toen we aan de holding point kwamen stond er brandweer..paxen stapten uit.... Iemand een idee wat er aan de hand was? gr. Slim
  18. Slim

    Flight Time Limitations

    Morgen allemaal... Vroeg me af wat de Flight Time Limitation per maand is binnen JAA. Nou is de Duitse luchtvaartwet op mij van toepassing, maar die geven alleen een limitatie van 900 uur block per jaar. Een maandlimiet wordt niet genoemd... Nou heb ik in de JAR OPS 1 gezocht en daar wordt...
  19. Slim

    Freezing Fog: wel of niet de/anti icen?

    Wel 's met kerst in een hotel in Frankrijk gezeten? Niet aan te raden. Boring as hell. ALLES is dicht.:1855: Wat doe je dan? Beetje internetten idd. ;) Nou was er afgelopen dagen in MUC sprake van FZFG. OAT was -5. Captain met wie ik op dag 1 vloog wilde de/anti-icen, captain met wie ik dag 2...
  20. Slim

    Dienstruil

    Ik stel hier waarschijnlijk een rhetorische vraag, maar heeft hier iemand zin om een dienst op 1 januari van me over te nemen? Ik vlieg nl. 2 legs enigszins 'früh' vanuit MUC en daarna nog MUC-AMS en AMS-MUC, C/O om ca.20:30 lokaal. Aangezien ik daarna prive terug wil vliegen naar AMS en de...
Back
Top