Search results

  1. D

    300nm vlucht voor CPL

    Ik wil binnenkort, als het mooi weer is, een 300 nm vlucht gaan maken met twee vliegvelden als tussenstop. En dat op 1 dag. Zo'n vlucht is een vereiste voor het behalen van een CPL. Hebben jullie nog ideeen/ervaringen qua route? Ik ga vanaf lelystad vertrekken.
  2. D

    Hoe werkt Dutch Mill Info?

    Allen, een aantal dingen vallen mij op als ik ingetuned ben op Dutch mill die ik niet helemaal kan verklaren. - Van de week vlieg ik in de buurt van emmeloord, hoor een militaire helicopter, just airborn Delen, een oproep doen om de QNH op te vragen. De ATC-er kan hem tot 3x toe niet verstaan...
  3. D

    [modulair] naam van school belangrijk?

    Ik vroeg mij af of er bij selecties van luchtvaartmaatschappijen nog sterk gekeken wordt naar de route die men heeft afgelegd. Maak je minder kans als je onderdelen bij verschillende minder bekende scholen hebt gedaan, als dat je het hele traject bij bijvoorbeeld oxford hebt afgelegd...
  4. D

    NLS-ers type rating zelf betalen?

    Bij KLS en EPST komen afgestudeerden vaak aan een baan zonder zelf voor de type rating te betalen. Ik vroeg me af hoeveel (ongeveer) % van de NLS-ers voor een type rating betalen bij hun eerste baan. Het leek me nogal belangrijk om te weten, aangezien anders de totaal kosten van het NLS traject...
  5. D

    Part time opleiding?

    Zijn er in nederland ook vliegscholen die een part-time opleiding tot verkeersvlieger aanbieden? En is dit aan te raden? Ik zat te denken om part-time te blijven werken als daar mogelijkheden toe zijn, om zodoende de kosten te drukken en de lening zo laag mogelijk te houden.
  6. D

    Afwijzing melden bij nieuwe selectie?

    Ik vroeg me af of het verstandig is om tijdens een selectie aan te geven dat je bij een andere school al een keer bent afgewezen. Ik kan me voorstellen dat je dan meteen een negatief punt te pakken hebt, aangezien je 'afdankertje' bent van een andere school. Aan de andere kant heb ik ook geen...
Back
Top