Search results

  1. RvdH

    Lessenblog

    @Koning Lucht bedankt voor je zeer uitgebreide reactie! Deze kon ik gisteren ook meteen in de praktijk brengen.. Wegens persoonlijke omstandigheden en het weer heeft het inmiddels dik 2 maanden geduurd voordat ik weer een les kon nemen :(. Maar gisteren was het dus eindelijk alsnog zover. De...
  2. RvdH

    Lessenblog

    De les van gisteren. Eigenlijk was het de bedoeling om afgelopen woensdag weer te vliegen met mn vaste instructeur, maar omdat er windvlagen waren van > 40kts hebben we die gecancelled. Wel meteen drie andere lessen ingeplanned. Donderdag baalde ik toch een beetje van het missen van de les (en...
  3. RvdH

    Lessenblog

    Leuk om te zien dat andere mensen er ook nog wat aan hebben! :) Lees ook vooral @berggeit z'n topic eens: https://forum.airwork.nl/index.php?threads/lessen-verslag.12424/ Die vond ik zelf ook heel interessant om te volgen. En bedankt voor de tips en info over opstuurhoeken @Koning Lucht en...
  4. RvdH

    Lessenblog

    Vanmiddag eindelijk weer les gehad en nu, 's avonds, nog steeds een heerlijk euforisch gevoel :) 6 touch & go's, de ene natuurlijk wat slechter/beter dan de andere, maar in alle gevallen de kist zelf aan de grond gekregen. Het was ook praktisch windstil en dat merkte je enorm, bochtjes vliegen...
  5. RvdH

    Zonder zijwieltjes

    Denk wel dat je ook even "gewoon pech" hebt gehad dat je in die situatie kwam, ik heb alleen nog maar rond Teuge gevlogen en in al mijn uren ervaring (10 :P) heb ik niks meegemaakt wat hier op lijkt. Heb wel eens een stukje langzamer op downwind & base moeten vliegen om een beetje ruimte te...
  6. RvdH

    Totalen en Bijzonderheden 2023 ✈️🎅🎄🎇

    Beetje laat, maar.. Totalen: - eerste vlucht: 2 juli 2023 - laatste vlucht: 17-12-2023 - 7:40 uur op de C172 - Kortste vlucht 00:20 (laatste vlucht v/h jaar, in mijn les-topic lees je waarom :o) - Langste vlucht 1:00 - 35 Take Offs en Landings - 2 Go-Arounds - 28 Touch & go's Hoogtepunt was...
  7. RvdH

    Lessenblog

    Bedankt voor de uitgebreide adviezen! Voor wat betreft de snelheids-vector, ik heb daar eerder over gelezen, volgende keer (29ste) ga ik m'n best doen daar eens extra op te letten. Net als gebruik van m'n voeten want voor m'n gevoel doe ik dat nog veel en veels te weinig. Af en toe kijk ik wel...
  8. RvdH

    Lessenblog

    Beetje te late update, maar inmiddels weer 2 lessen gehad. 1 december, 9 circuitjes gedaan (dure rekening :oops:). Ideale weersomstandigheden, geen zijwind dus mooi kunnen focussen op de landing aanvliegen enafronden. Afgewisseld met enkele stop-and-go's en een go-around omdat ik alle kanten op...
  9. RvdH

    Lessenblog

    Vandaag eindelijk na diverse afzeggingen wegens storm, ziekte en planningsmoeilijkheden weer een les gehad :) Ditmaal van iemand die niet mn vaste instructeur is, maar er zat alweer zoveel tijd tussen dat ik toch weer wou. Wel grappig om te merken wat er een verschillende instructiestijlen er...
  10. RvdH

    Lessenblog

    Afgelopen vrijdag dus weer les gehad. Ik hoopte nog op minder zijwind. Het werd 2 x zoveel zijwind :P Instructeur zei achteraf nog dat hij twijfelde of het wel verstandig was de lucht in te gaan, maar gezien hoe ik het de vorige keer deed durfde hij het wel aan. Deze keer 6 circuitjes en het...
  11. RvdH

    Lessenblog

    Weer drie weken verder... inmiddels RT in de pocket (LPE aangevraagd). RT was erg leuk om te doen maar ook wel zwaar, zo 's avonds na het werk waarbij de kinderen ook nog op tijd in best moesten liggen :P Maar gisteren weer les gehad, alleen maar circuitjes (4) gedaan. Korte les dus, 35 minuten...
  12. RvdH

    Lessenblog

    Weer een lesje verder, door vakanties e.d. zat er helaas maar liefst meer dan een maand tijd tussen deze en de vorige. Ik vermoedde dat het één van de laatste keren zou zijn met zulk goed weer en zicht, dus had ik gevraagd of we een rondje over Arnhem konden maken en dit was gelukkig geen...
  13. RvdH

    PPL halen

    Ik heb de Bose A30 aangeschaft en die doet het prima, alternatief voor mij was een 2de hands A20 maar die waren niet goed te vinden op marktplaats en de Lightspeed Delta Zulu (eigenlijk misschien een beetje spijt dat ik die niet heb genomen omdat die meer features biedt voor de prijs.... maar...
  14. RvdH

    Lessenblog

    Deze is gewoon helemaal online vanuit huis, had me ook leuker geleken in een lokaal met anderen :) Maar dit is dan wel weer makkelijker in te plannen. Gisteren weer les gehad. Dankzij vakantieverkeer en werkzaamheden op de A12 was ik te laat, dus ik zat al te haasten en haasten in de auto...
  15. RvdH

    Lessenblog

    Thanks! Ik had je filmpjes ook al op YouTube gevonden, erg vermakelijk en wat een mooie kist die VTB. Met de dames op pad staat zeker op de wishlist :) Sinds gisteravond ook in bezit van een Klasse II medical, en inmiddels ingeschreven voor de RT-VFR cursus van ATC-Comm, dus we zijn weer wat...
  16. RvdH

    Lessenblog

    Net Air Law op die pplexamtrainer.nl gedaan (werd ik ook al op gewezen door Orbit), en 94% goed dus het blijft toch wel een beetje hangen, 60% was lichtelijk overdreven ;)
  17. RvdH

    Lessenblog

    Teuge :) Aangezien ik zelf in Arnhem woon was de keuze vrij snel gemaakt om me in te schrijven bij Orbit ground school :) Zoals ik het zie is dat drillster pakket van Hilversum dan dubbel. Ik ben sowieso ook de boeken van Bas Vrijhof aan het lezen, dus ook dat is eigenlijk al dubbel. Sowieso...
  18. RvdH

    Nieuwe baan, deze keer met Typerating...

    Leuk om dit allemaal terug te lezen, indrukwekkende loopbaan EA! Heel soms fantaseer ik een beetje om van carrière te switchen, hoe het zou zijn om met vliegen je geld te kunnen verdienen. “Helaas” verdien ik nu in de IT veel te veel om dat op te kunnen geven en dat ga ik nooit terugkrijgen in...
  19. RvdH

    Lessenblog

    Vanmiddag tóch nog les 4 gehad, het weer klaarde net op tijd op :) Na de pre-flight inspection nog eens het taxiën extra geoefend met paar extra bochtjes. Ging me alweer een stuk makkelijker af, hoewel het nog aardig stoeien is met minder gas, meer gas, remmen, rem erbij in de bocht, rechte...
  20. RvdH

    Lessenblog

    Thanks! Voorlopig alleen dure hobby.. en met alle ratings die er nog na komen gaat het ook nog wel even duren :) Zo goed als het weer er gisteren uit zag.. is het nu dikke drama :( Ziet er naar uit dat de les vandaag niet doorgaat, en zal lastig worden om nog een nieuwe te plannen voor de...
Back
Top