Search results

  1. Koning Lucht

    Advies Revalidation ME/IR

    Hey Sam, Toen ik zelf werkzoekende was, heb ik geprobeerd zoveel mogelijk te vliegen bij een rondvluchten bedrijf. Dat was destijds onbetaald, maar wel een mooie manier om met je vak bezig te blijven. Rondvluchten zijn per definitie onder VFR. We deden ook proeflessen en fotovluchten. Ben...
  2. Koning Lucht

    Tijdsvak selectie

    Dat enorme tekort en de grote vraag is een verhaal dat al veel langer rond waait. Al vanaf dat ik me begon te oriënteren op pilotenopleidingen.... in 1997.
  3. Koning Lucht

    Voorbereiding KLMFA Fase 1 AMC

    Hey Behnud, Welkom op het forum. Er staan verschillende 'threads' die over dit onderwerp gaan. Kijk eerst even naar de laatste link de 'kennisbank'. Hoop dat dit helpt. KL https://forum.airwork.nl/index.php?threads/voorbereiden-fase-1-klmfa.12602/...
  4. Koning Lucht

    CAE Oxford ATPL

    Weet verder niet zoveel van CAE Oxford, maar maakt dit werkelijk veel uit? Al slaap je op een bed in de hangaar... Het is voor beperkte tijd en tijdens je opleiding heb je niet zoveel tijd voor ander vermaak, anyway. Kan het niet juist helpen als je met iemand woont, die al verder in het traject...
  5. Koning Lucht

    Nieuwe piloot, vraagje over BIR en over Bremen

    Ik wil hier -net als @digits - ook voor waarschuwen. Er zijn nog veel meer illusies te bedenken die je echt lelijk kunnen doen opbreken. Inderdaad, een dun wolkenlaagje waar je plots in belandt of een vertrek over water... Daar komt nog bij kijken dat (nacht)zicht één van de eerste dingen is dat...
  6. Koning Lucht

    Nieuwe piloot, vraagje over BIR en over Bremen

    Gefeliciteerd met het behalen van je brevet! En... welkom op het forum.
  7. Koning Lucht

    Euro Pilot Center

    https://www.ipca.aero/#about_ipca Dhr. Vereeken schijnt hier te werken. Eerste rode vlag... Het adres van deze school lijkt in een weiland te staan op Google maps.
  8. Koning Lucht

    Journalistieke blunders....

    https://www.msn.com/en-us/news/us/radia-s-windrunner-to-be-the-world-s-largest-aircraft-ever-built/ar-BB1k0fXN Quote: "Its exceptional size translates to a vast carrying capacity of up to 80 tons – twelve times that of the Boeing 747."...
  9. Koning Lucht

    Totale afbraak van de Nederlandse luchtvaart.

    https://www.hcnieuws.nl/lokaal/economie/1015177/transavia-vreest-veel-duurdere-tickets-bij-nachtsluiting-schiphol Hier het commentaar van dhr. de Nooijer van Transavia. Ik hoop dat dit het publieke debat in Nederland kan gaan aanzwengelen. Ik denk dat het belangrijk is dat dit debat gevoerd...
  10. Koning Lucht

    Advies Revalidation ME/IR

    Hey @sam621 , Ik heb jaren geleden in hetzelfde schuitje gezeten. Ik heb altijd m'n best gedaan om te zorgen dat zowel de IR als de MEP geldig bleven, hoe moeilijk ook. Ik zou je aan willen raden hetzelfde te doen en voor de check wat training te doen in b.v. een procedure trainer. De reden...
  11. Koning Lucht

    Euro Pilot Center

    Ik ben het met je eens dat als je geen verkeersvlieger wilt worden, het beter is geen MPL traject te volgen. Dat kun je eigenlijk al aan de naam Multi-pilot licence zien... Ik wil toch nog een kanttekening maken bij je andere bezwaar. Ook met een frozen ATPL en minder dan een duizend uur op type...
  12. Koning Lucht

    Klm Flight academy Boeing 777

    Vraagje... Is het niet moederbedrijf KLM dat opleidt voor de B777 en niet de KFA?
  13. Koning Lucht

    Euro Pilot Center

    Hoewel ik het niet met je ONeens ben, spreek je wel in algemeenheden. Ik wilde deze regel "MPL is ook zoiets, voor sommigen is dat een mooie oplossing maar anderen hebben er achter spijt van dat ze niet [sic] geen integrated ATPL hebben gevolgd." er toch even uitlichten. Ik vraag me af waar je...
  14. Koning Lucht

    2024: ....dat incident met die Embraer ERJ-195 te Belgrado....

    Dit dus. En dan is er nog de mogelijkheid dat je een motor verliest...
  15. Koning Lucht

    2024: ....dat incident met die Embraer ERJ-195 te Belgrado....

    Of je vliegt op een Luchtbus, dan kun je die heading in the Flight Control Unit zetten, zonder dat'ie automatisch die kant op draait. 3 opties: 1) Je heading window is blank -> Bus volgt de RNAV departure vanaf liftoff 2) Je doet na take-off niets met je FCU, vliegtuig vliegt de track die je...
  16. Koning Lucht

    Theoretische misvattingen in de luchtvaart

    @GE9X Dit is een uitstekende vraag. Het probleem geldt overigens niet alleen voor de Captain. Ook de First Officer heeft te maken met dit probleem. Misschien is het effect voor de First Officer nog wel lastiger, omdat de Captain eindverantwoordelijk is en meestal meer ervaring heeft. Er zijn...
  17. Koning Lucht

    Theoretische misvattingen in de luchtvaart

    Is mijn vrouw bij de communicatie betrokken?
  18. Koning Lucht

    Theoretische misvattingen in de luchtvaart

    @RomeoLima is on the money! In grote lijnen is de VMO limitatie afhankelijk van druk en de MMO limitatie van temperatuur. De relatie tussen temperatuur/mach-nummer/TAS is gegeven door: TAS = 38.9 x M x √ T. TAS in knopen en T in K. Op grotere hoogte neemt de temperatuur af waardoor Mach 1 al...
  19. Koning Lucht

    Theoretische misvattingen in de luchtvaart

    Volgende topic... Waarom hebben verkeersvliegtuigen maximum snelheden? Dus 1 uitgedrukt in Knots en 1 in Mach nummer? Voorbeeld A320: VMO/MMO 350 kts/.82 Mach.
  20. Koning Lucht

    EPST ronde 1: technisch inzicht

    Gefeliciteerd. Het is een goed idee om een kopie van je aanvraagformulier voor je medical te bewaren (indien mogelijk). Als je dan voor je renewal gaat, weet je wat je de volgende keer moet aankruisen/melden.
Back
Top