Search results

  1. Koning Lucht

    Airwork.nl, andere roerganger.

    Bedankt @Vincent !
  2. Koning Lucht

    Delta landt 330 nèt voor de baan.

    Bij mijn vliegclub is er een policy voor het landen op banen van 6500'. Deze policy wordt geoefend in de sim.
  3. Koning Lucht

    Delta landt 330 nèt voor de baan.

    Daar is geen woord van gelogen. Mijn grootste vraag blijft echter WAAROM er op baan 22 geland werd, terwijl er alternatieven waren die bijna 2 keer zo lang waren.
  4. Koning Lucht

    Delta landt 330 nèt voor de baan.

    Wat een flutstuk van de bovenste plank. Ambtelijke wollige, nietszeggende word salad. Is dit op een vrijdagmiddag geschreven ofzo? een complex samenspel van technisch, ecologisch en menselijke factoren ja dat is IEDERE vlucht. een vertekende risicoperceptie Van WIE dan? Zeker NIET van de...
  5. Koning Lucht

    Vliegen bij KLM zonder natuurkunde maar met ervaring?

    De topic starter is inmiddels weer vertrokken, volgens mij.
  6. Koning Lucht

    Loodvrije brandstof

    @BartFarmer <sarcasm> Je loopt nu al een tijdje mee op het forum. Volgens mij heb je de eerste regel van de wetgever niet goed gelezen. Ik heb hem hier voor het gemak herhaald. "U mag niet vliegen tenzij..." </sarcasm>
  7. Koning Lucht

    Modulair, de stappen na PPL/A

    https://store.steampowered.com/app/641320/Cooking_Simulator/
  8. Koning Lucht

    Modulair, de stappen na PPL/A

    Ik vind zelf dat een gare simulator die je met een goedkoop joystickje op een PC kunt downloaden, hier ook in kan helpen. In eerste instantie helpt het als je kunt berekenen hoe je de holding ingaat, of hoe je een bepaalde radiaal intercept. Als je je daarnaast ook nog moet concentreren op...
  9. Koning Lucht

    PPL halen

    De wetgeving is ook complex. Het is handig als je je realiseert dat de wetgeving bestaat uit zogenaamde "hard" law en "soft" law. De "hard" law is dus wat er daadwerkelijk in de wetgeving staat. De "soft" law is wat er in de "acceptable means of compliance" en "guidance material" staat. Afgekort...
  10. Koning Lucht

    PPL halen

    Mijn eerdere reply ging over je eerste zin die ik hierboven heb gequote. Je kunt dus WÈL een profcheck doen en die tegelijk gebruiken ipv de 10 sectoren, maar NÍET 10 sectoren vliegen ipv een profcheck. Gefeliciteerd met het behalen van je medical!
  11. Koning Lucht

    PPL halen

    In layman's terms kun je zeggen dat wat er in m'n vorige post onder de wetgeving punt (2), ii beschreven is, een stukje vliegen met een examinator is. Een profcheck zou je kunnen beschouwen als een examen dat aan de eisen onder de genoemde appendix 9 moet voldoen. In je vorige post schreef je...
  12. Koning Lucht

    PPL halen

    @BartFarmer Pas op met je conclusie. In de eerste plaats is de website die je aanhaalt geschreven in slecht Engels. Daarnaast zijn het de autoriteiten die in eerste instantie over brevet verlengingen gaan, niet de vliegschool. Het kan ook zijn dat de Nederlandse autoriteiten een variatie...
  13. Koning Lucht

    Vliegen bij KLM zonder natuurkunde maar met ervaring?

    @maxi Wat zijn je plannen nu?
  14. Koning Lucht

    Vliegen bij KLM zonder natuurkunde maar met ervaring?

    Die begrijp ik even niet. Er is volgens mij nooit een garantie dat je tot de KLM FA wordt toegelaten.
  15. Koning Lucht

    Een PPL halen: Mijn ervaring & wat kost het nou echt?

    De rijksluchtvaartdienst (of hoe ze deze week heten) zegt, over het vliegen voordat je je papiertje thuis hebt...
  16. Koning Lucht

    Een PPL halen: Mijn ervaring & wat kost het nou echt?

    https://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/certificate_replacement 2 two, twee, deux, zwei, dos, اثنين dollar...
  17. Koning Lucht

    Een PPL halen: Mijn ervaring & wat kost het nou echt?

    HOEVEEL vraagt KIWA voor het op "print" drukken?! God nondeju wat een bedrag voor een stukje papier...
  18. Koning Lucht

    PPL halen

    Wat de "baliedame" vertelt, klopt in grote lijnen. Ik moet er we bij zeggen dat ik hier zelf al even niet meer mee te maken heb...
  19. Koning Lucht

    Advies Revalidation ME/IR

    Hey Sam, Toen ik zelf werkzoekende was, heb ik geprobeerd zoveel mogelijk te vliegen bij een rondvluchten bedrijf. Dat was destijds onbetaald, maar wel een mooie manier om met je vak bezig te blijven. Rondvluchten zijn per definitie onder VFR. We deden ook proeflessen en fotovluchten. Ben...
  20. Koning Lucht

    Tijdsvak selectie

    Dat enorme tekort en de grote vraag is een verhaal dat al veel langer rond waait. Al vanaf dat ik me begon te oriënteren op pilotenopleidingen.... in 1997.
Back
Top