Search results

  1. D

    Modulair, de stappen na PPL/A

    Het hangt wat van de vakken af. Airlaw is lastig. Human factors, planning, navigatie en communicatie is best eenvoudig.
  2. D

    Modulair, de stappen na PPL/A

    Is Distance Learning geen oplossing? Dan kan je het grotendeels op je eigen tempo doen.
  3. D

    Precautionary oftewel voorzorgslanding

    De voorzorgslanding is de meest idiote oefening in de hele PPL/CPL opleiding. Zowel in Europa en Canada was de manier waarop dit onderwezen werd (in mijn geval) ongelofelijk onnodig complex. Een hele procedure, die dan nog verschilt per vliegtuig type, over een high pass op XX voet met A...
  4. D

    Weer een mooie Video, Part III

    Er zijn er wel enkele waar de openbare weg de runway kruist. Ik denk dat Gibraltar daar de bekendste is, maar de Shetlands heeft er ook eentje, maar daar rij je bijna aan de rand, niet in het midden. EBKT heeft ook enkele hangars buiten de airport fence. Daar taxi je ook over de openbare weg...
  5. D

    Zonder zijwieltjes

    Toch wel 100 NM in 1 keer ;)
  6. D

    Zonder zijwieltjes

    Pitts s1!!!
  7. D

    Delta landt 330 nèt voor de baan.

    Wat ik bedoelde was of landen op een minimum lengte runway geoefend wordt tijdens een typerating course. De enkele keren dat ik in de sim gezeten heb (al was het dan voor significant kleinere vliegtuigen) kwam dat nooit aan bod. Het was altijd oefenen op de grootste runway, want enkel luchthaven...
  8. D

    Oxford (EGTK)

    Ja hoor. Als je van plan bent om door de alpen te gaan, maakt het vliegtuigtype eigenlijk niet veel uit. Je zal haast altijd onder de hoogste toppen moeten blijven, en dan is sowieso het weer de limiterende factor. Bepaal op voorhand hoe hoog het vlietuig nu echt kan vliegen op die dag (gewicht...
  9. D

    Loodvrije brandstof

    Ik zou er niet van uit gaan dat al die dingen getest zijn voor elk goedgekeurd vliegtuigtype. Althans niet in de mate waarin je het zou verwachten. Dat is ook haast onmogelijk. Een motor met 2000 uur TBO kan je moeilijk 2000 uur laten draaien om dan het effect op de valves en carburators te...
  10. D

    Loodvrije brandstof

    Dit is wat onvolledig. Een STC kan gewoon een papiertje zijn, het is waarschijnlijk enkel een papiertje voor nieuwe brandstof. De meeste vliegtuigen die nu rondvliegen hebben geen wijzigingen nodig om te kunnen vliegen met loodvrije benzine. Voor een nieuw type benzine zijn er meestal 2...
  11. D

    PPL halen

    Hangt dat niet af van het andere land, in dit geval Spanje? Ondertussen ook al weer 10 jaar geleden, maar had ooit eens gezocht om een UK brevet aan te vragen ipv mijn Belgische. De UK CAA zei toen dat ze dat enkel deden als je daar woonde of daar een opleiding gevolgd had. Als het in Spanje...
  12. D

    Zonder zijwieltjes

    Die dingen zijn zo vervelend. Als je luistert moet je je plannen aanpassen, als je niet luistert (ook al twijfel jij niet, en heb je gelijk) word je als beginner al snel afgeschilderd als een waaghals of arrogante kerel of betweter. Verder weer een mooie post, geniet er van :-)
  13. D

    EHHV -> EHLE -> EHHV

    Het is ergens toch wel ironisch dat de luchthavens in Nederland en omstreken toch altijd bruisen van leven. Ook al zijn ze klein en probeert iedereen ze te sluiten. In Canada en de VS zie je op 85% van de luchthavens niemand rondlopen.
  14. D

    Gebrek aan inspiratie na je PPL?

    Hmm het lijkt me toch echt wel een grijze zone te zijn... Adverteren en andere locaties aanbieden. Het komt toch echt wel erg dicht in de buurt van commerciele activiteiten. Maar goed, verder geen idee hoe streng de Nederlandse wetgever hier in is. Kosten delen bij een prive vliegtuig is ook...
  15. D

    Vliegen bij KLM zonder natuurkunde maar met ervaring?

    Om dan maar even een open doel in te trappen: en is dit voor een CPL/ATPL wel allemaal noodzakelijk? :cool:
  16. D

    Afwijzing fase 2 KLM FA

    Ik denk dat als je eerst je vliegopleiding doet, je vermoedelijk geen zin meer zal hebben achteraf om nog een andere opleiding te doen. Ik zou ook een optie kiezen waar je met zo weinig mogelijk financiering (liefst geen) je vlieglicenties kan halen. Het is erg vervelend als je jaren geen...
  17. D

    Vliegen bij KLM zonder natuurkunde maar met ervaring?

    Het is even gek voor een nieuwe piloot hoor. Kennis van natuurkunde is niet essentieel om een vliegtuig te kunnen besturen. Wat je moet weten komt aan bod in de ATPL theorie. En zelfs dat is strikt genomen niet noodzakelijk, als is het wel iet of wat nuttige achtergrondinformatie. Het is een...
  18. D

    Garnalenkroketten op Oostende (EBOS) zijn top.

    Zijn vliegtuigen onder 2 metric ton niet vrijgesteld van Eurocontrol fees?
  19. D

    PPL met LAPL medical

    De privileges gaan over de PPL privileges. Welke ga je daarvan uitoefenen? Als je de LAPL privileges uitoefent, dan heb je de LAPL medical nodig. Ik kan het niet terugvinden, maar ik denk dat de vorige versie van FCL.040 het had over 'medical license appropriate for the license'. In dat geval...
  20. D

    PPL met LAPL medical

    Het lijkt er op dat het van EASA mag: Bron: https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/Easy_Access_Rules_for_Part-FCL-Aug20.pdf Mijn nadruk. Als je LAPL privileges uitoefent heb je een LAPL medical nodig. Ik herinner me wel dat in Belgie mag een CPL houder NIET met een PPL medical...
Back
Top