Search results

1. L

PPL gehaald en nu? Ervaringen met toestel huur?

Dat neem ik direct van je aan, maar wat ik nu heb gezien is EUR 300+/uur. Ik ga nog heel even verder kijken. Wellicht dat ik het alsnog doe, want ik heb er voor de rest wel een goed gevoel bij.
  2. L

@HansF Dank voor deze suggesties. Ik heb aan Hoevenen gedacht, omdat op internet net een kostenvergelijking is gedeeld met enkele vliegclubs en scholen en daar is Hoevenen ook bij in opgenomen. Hoevenen was uiteraard veruit de goedkoopste op basis van 55 lesuren. Ook omdat het een grasveld is...
  3. L

Ik leg er al jaren geld voor opzij, dus eigenlijk wil ik binnenkort beginnen, maar het nog niet aanbreken van het zomerse weer heeft mij nog niet extra gemotiveerd. Ik heb nog een vliegles voucher van 50 minuten zodat ik nog eens goed kan testen of het echt iets voor mij is. Tot nu toe heb ik...
  4. L

Engelandvluchtje 2024

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ook waar je dan zoal in de praktijk tegenaan loopt als zo'n tocht wil ondernemen. Ik had al een thread geopend over hoe dat nu gaat wanneer je je brevet hebt. Hopelijk krijgt de tocht een vervolg...
  5. L

Juridisch vraagje

Lol, inside information is informatie die niet voor iedereen toegankelijk is. Dit is weliswaar koersgevoelige informatie, maar dit is wel publieke informatie. In elk geval voor de mensen aan boord en voor de mensen bij wie de deur in de achtertuin beland. De rest volgt een fractie daarna wanneer...
  6. L

Dank voor jullie reacties. Dit help in elk geval om een realistisch beeld te krijgen van het leven na de PPL-opleiding. Ik zal een trip naar Helgoland op de zeer lange (landings)baan schuiven (moet je volgens mij ook minimaal 100 vlieguren voor hebben om daar te mogen landen).
  7. L

Lessenblog

@RvdH Dank voor je gedetailleerde lesverslagen en je persoonlijke ervaringen. Met name je valkuilen zijn erg leerzaam voor andere piloten in opleiding of mensen (zoals ik) die nog moeten beginnen. Aan foutloze succesverhalen heeft niemand wat, bovendien lijken mij die ook niet realistisch. Ook...
  8. L

Dank voor deze heldere uiteenzetting. Ik begrijp dus ook dat de mensen die een (lang) weekend naar Texel of (verder naar) Helgoland vliegen, eigenaren, participanten of de uitzonderingsregelingen bij vliegclubs betreffen?
  9. L

Ik overweeg reeds jaren om te beginnen aan de PPL-opleiding. Niet om beroepspiloot te worden, maar gewoon als hobby. Standaard verhaal, vliegles cadeau gekregen van m'n vrouw etc. etc. Vaak lees je leuke verhalen over mensen die een weekend hier en daar naartoe vliegen, maar hoe realistisch is...
  10. L

Een PPL halen: Mijn ervaring & wat kost het nou echt?

Fantastisch! Dit is waar aspirant (ppl)-piloten naar opzoek zijn. Vliegscholen en vliegclubs zijn namelijk lang niet altijd volledig of transparant wanneer je vooraf informeert naar de kosten. Uiteraard ook omdat je niet alle kosten bij hen kwijt bent. Echter, om een juiste afweging te maken...
Back