Search results

1. Jakub

Tips voor de toekomstige piloot

Zeker een toffe ervaring, is toch hele andere koek als Microsoft simulator. Ik was aan het begin geintjes aan het maken met de twee studenten die mijn groepje aan het rondleiden waren over dat er van me verwacht werd dat ik op de middenlijn moest landen. Nadat het ook gelukt was, waren we er...
  2. Jakub

Hallo daar, Na een stilte van twee maanden toch maar weer is wat laten horen. Ik heb niet stil gezeten de afgelopen maanden. Als eerste ben ik geslaagd voor de HBO die ik af moest ronden, diploma is afgelopen week opgehaald. :) Daarbij is het vliegseizoen van de zweefvliegclub begonnen, de...
  3. Jakub

Jaa dat is ook zo. Ik ga over twee weken langs het Nova college in Haarlem wat een VAVO traject aanbied. Ik hoop dat ik dit naast parttime werken kan gaan doen de komende twee jaar. En in die twee jaar gaan zweefvliegen. Twee jaar geleden begon ik aan de HBO die ik nu heb afgerond. De tijd is...
  4. Jakub

Ik heb er zeker wat aan, geeft een goed overzicht!
  5. Jakub

Ja in Nederland is de eis toch streng op een HAVO/VWO diploma. Ipv de certificaten zou ik dus een HAVO diploma gaan halen om andere airlines in Nederland niet buiten te sluiten. Lijkt me wel dat ook buiten Nederland kennis van wis en natuurkunde nodig is voor iedere selectie. Dit zijn nou...
  6. Jakub

Ik ben wat dieper gaan graven naar wat nou eigenlijk de eisen zijn. Was natuurlijk erg enthousiast met de KLM maar andere airlines accepteren geen deelcertificaten. Dit zou dus betekenen dat als ik voor deze certificaten ga en dan me inschrijf bij de KLM en wordt afgewezen, er geen mogelijk plan...
  7. Jakub

Als er straks genoeg kwartjes gevallen zijn, ben ik in ieder geval goed voorbereid. :) De EFA geeft inderdaad geen baangarantie maar begeleidt je wel voor je interview met een potentiele werkgever. Dit zijn Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines en, Brussel Airlines. Ik snap dat de commerciële...
  8. Jakub

Dat is dus nog eens 30k bovenop de ton die je uitgeeft aan de vliegschool... Deze eisen zijn wel al wat realistischer bij studenten.
  9. Jakub

Het is nooit te laat om iets te halen of nieuws te leren. Gefeliciteerd met het diploma! Ik heb zelf afgelopen donderdag mijn eind examen afgerond voor de HBO logistiek en economie. Met de tijd die ik nu nog heb gaat het wel goed komen om een goed plan en back-up plan uitgewerkt te hebben...
  10. Jakub

Ik ben nu in mijn vrije tijd inderdaad wel onderzoek aan het doen naar andere vliegscholen, hun eisen, voorwaarden en kosten. Ik had zelf er nog niet over nagedacht om een keuze boom te maken, maar ik zou het eens proberen voor de top 5 scholen waar ikzelf naar toe zou kunnen. De KLM blijft...
  11. Jakub

Wat bedoel je precies met te weinig vooropleiding? De eisen van de KLMFA zijn een afgeronde HAVO/VWO met wis/natuurkunde, technische HBO, HAVO/VWO aanvullend met deelcertificaten. Met een MBO4 verwijzen ze je door naar de hoge school voor de AP&M opleiding. Ik met mijn (bijna) afgeronde HBO...
  12. Jakub

Dankje, ik blijf mijn stappen up-to-date houden op deze blog. :) Ik had zelf nog niet gekeken naar het buitenland. Inderdaad het grote min punt van de EPST is dat je toch zelf moet gaan solliciteren naar je eerste baan. Lijkt mij ook de moeilijkste sollicitatie, als je ervaring en vlieguren...
  13. Jakub

Afgelopen weekend op de open dag geweest van de Hanze school. Interessante aan de opleiding is dat de KLMFA en de Bachelor Technische Bedrijfskunde, helemaal apart worden gezien. In het eerste jaar doe je mee met de reguliere klas, waarbij je wel de selectie van de KLMFA moet doorlopen. De...
  14. Jakub

Keuzes en bevestiging omtrent vliegopleiding

Succes daarmee, en vooral veel plezier! Wat ik heb begrepen van mijn club is dat het mogelijk is om in je eerste seizoen de eerste solo vlucht te maken, mits je vaak aanwezig bent. Dat is in ieder geval mijn doel voor het jaar.
  15. Jakub

Zweefvliegen kost je inderdaad zo rond de 1000-1500eur per seizoen bij een club. Daarbij komt de meeste clubs willen dat je je LAPL haalt na je eerste solo zweefvlucht. Ik neem aan dat dit een stevige basis is zolang je nog niet daadwerkelijk aan een piloten opleiding begint. Met een PPL ben...
  16. Jakub

Zoals PPP hierboven benoemd is zweefvliegen een goeie optie, ik ga in April daarmee beginnen terwijl ik mijn wiskunde en natuurkunde certifcaten aan het behalen ben.
  17. Jakub

Dat is ook waar. Ik ga er ook eerlijk vanuit dat ik eerst naar de AP&M opleiding moet omdat mijn HBO geen technische is... Morgen maar kijken bij de informatiedag hiervan.
  18. Jakub

HBO Logistiek en Economie, en ben afgelopen week 22 jaar geworden. Verder stel ik mij voor aan het begin van deze thread, met het gehele plan om piloot te worden.
  19. Jakub

Dag allen, Ondertussen ben ik ingeschreven voor de wiskunde cursus bij Wismon, en sta ik te wachten totdat de zweefvlieg vereniging in Castricum aan haar seizoen begint in April. Ik ga komend weekend de Hoge Hanze school bezoeken en een kijkje nemen bij de opleiding Airline Pilot en Manager...
  20. Jakub

KLM FA selectie

Dat maakt mijn horizon ook wat zonniger, de Ishihara test ligt mijn ogen ook niet zo. De laatste keer dat ik die had gedaan (middels 6-7 jaar terug) kan ik me er niet veel positiefs uit herinneren. Succes met de selectie, en hou ons up-to-date. Ik ben erg benieuwd
Back