Recent content by windshear

  1. windshear

    Betaalbaar vliegen in CA/UT/NV?

    Hi Het wordt weer eens tijd... een mooie trip naar de USA. Eind april en mei (2014) ben ik er in ieder geval. Beetje vakantie en beetje vliegen, maar OEI... ik ben behoorlijk geschrokken van de prijzen tegenwoordig!!! Ze durven voor een CFI 65,- te vragen, voor een C172 120,- en dan...
  2. windshear

    B777 Crashlands @ SFO

    A plane crashed while landing at San Francisco International Airport Saturday morning after its tail came off while it was touching down on the runway. According to a witness, around 11:20 a.m. the plane was just about to land -- its landing gear had come down -- when the tail of the plane came...
  3. windshear

    F16's onderscheppen Russische kist en doen niets?

    Hallo, Ik zit net naar Nederland 1 (EenVandaag) te kijken waar ik een reportage zie over de interceptie van een Russiche kist. (De vierde keer al in korte tijd...) De vraag die me maar bleef bezig houden: "Waarom wordt die kist niet aan de grond gezet na schending van ons luchtruim?" Daar zijn...
  4. windshear

    Locatie IFR bakens, VOR-stations in Zuid Portugal

    Ik ben op zoek naar wat online informatie over de plaatsen waar VOR's staan in zuid Portugal. (West van Faro). Helaas kan ik geen verouderde charts of zo iets vinden. Is er iemand die mij wellicht zou kunnen helpen aan een scan? Nogmaals het is niet om te navigeren, enkel om eens te kijken...
  5. windshear

    Hoe heet dat veld ook al weer...???

    Hallo Ik zit met Fixedgear een beetje te babbelen over de luchtvaart en we zijn op zoek naar de naam van een duits veld dat op een eiland ligt. Het schijnt een beetje spannend veldje te zijn met aan twee kanten steile kliffen en een sloping runway. Het kan dus niet Helgoland zijn, maar welke...
  6. windshear

    Hangaarstalling C172 EHHV gezocht

    Iemand die iets weet? Ik kreeg net de verontrustende mededeling dat er een wachttijd van 5 jaar zit op dat veld. Ben erg benieuwd. Groet Windshear.
  7. windshear

    Vrijstelling LPE volgens de IVW en... volgens de IVW

    Ter leering ende vermaeck... Allereerst de informatie van een aangewezen controleur-gedraagt-u-zich-volgens-onze-wetten-test-vliegman, aangesteld door IVW die er alles van weet dus en welke ik laat toetsen bij dezelfde IVW: --- Vanmorgen hoorde ik van uw examinator Dhr. Van N., dat indien ik...
  8. windshear

    RODE JAA Medical License - Krijg nou de pieeeep

    Gisteren per post mijn nieuwe medical? ontvangen... Nah ik weet niet wat ze nu weer bedacht hebben, maar ik begrijp het niet. Zonder enig belegeidend schrijven is het een rood a4-tje. Er loopt een scheurrand doorheen, maar als je ze van elkaar loshaalt is nergens nog het bewijs dat beide...
  9. windshear

    TSA voor een CFI rating

    Hallo Zijn er mensen die me kunnen uitleggen hoe het nou zit als je bij een 61 school ipv een 141 school je lessen voor een flight instructor's bevoegdheid haalt? Ik heb veel contact gehad met een TSA dame van een flightschool in WA en die kwam met de volgende info: --- In regards to the...
  10. windshear

    Een CFI halen in 4 weken, haalbaar?

    Tja en als ik dan toch in Florida zit in mei (zie post hieronder) zou er dan toch eigenlijk geen mogelijkheid zijn om accellerated een FAA-CFI te doen. Volgens mij zijn er genoeg mensen hier in NL die ook hun PPL/CPL/CFI wel geldig willen houden en een BFR op een N kist in Lelystad doe je toch...
  11. windshear

    Eind April / Mei 2008 FLORIDA Beetje vliegen

    Hee Ik ga samen met een vriend die zijn PPL in een accelerated tempo wil gaan halen naar Florida. Ik hoef zelf alleen maar een beetje te lamballen om 11 uurtjes bij elkaar te halen (ivm de JAA eis hier...). Hoeveel uur ik vlieg... nog geen idee. Misschien 30 single en 20 twin. Geen idee, hangt...
  12. windshear

    Bekende personen met brevet

    Hallo Laatst had ik het er met iemand over dat er vast veel LEVENDE bekende acteurs/actrices/muzikanten zijn met een vliegbrevet. Lijkt me leuk een lijstje te maken. Bekenden (dus namen waarvan 80% van de lezers weten wie wordt bedoeld). Nederland: Prins Willem Alexander (CPL, vaak co op de...
  13. windshear

    FAA-PPL Class 2007

    :rt: Het ziet er naar uit dat er weer een serie bijeenkomsten worden georganiseerd omtrent de FAA-PPL theorie (hulp bij zelfstudie). Mocht iemand geinteresseerd zijn dit bij te wonen, dan maar even een pm. Locatie: midden van het land Aantal bijeenkomsten: nnb Eerste kennismaking: Goede...
  14. windshear

    Garmin 1000 glass panel instructie

    Hallo Iemand die toevallig een training met de G1000 heeft gedaan en daar nog wat informatie over heeft liggen. Alles is van harte welkom. Dank vast Windshear (ps. wordt dat ook op het display aangegeven??? :D )
  15. windshear

    CFI Course en de syllabus die je moet maken.

    Hallo CFI/CFII Is er iemand zijn syllabus, die gemaakt moest worden als onderdeel van een cfi course, nog ergens digitaal traceerbaar??? Het lijkt me erg prettig om deze eens te evalueren en tegen mijn eigen opzet aan te houden! Hartelijke dank alvast, WS
Back
Top