Recent content by Whiskey Compass

  1. Whiskey Compass

    Advies

    Ik ben 37. In 2011 heb ik mijn PPL gehaald en daarna mijn IR(SE). Door gunstige financiele omstandigheden heb ik een Cessna 172 kunnen kopen en meer dan 450 uur kunnen vliegen. Mooie tochten gemaakt. Seaplane rating gehaald. Toen ik begon met vliegen was het financiele crisis en was er een...
  2. Whiskey Compass

    Valkenburg

    Al maanden vraag ik mij af: wat gebeurt er nu toch met vliegveld Valkenburg? Ik vlieg er met enige regelmaat overheen en ik zie dat de werkzaamheden om het oude vliegveld te slopen (bijna?) volledig tot stilstand zijn gekomen. Het lijkt mij een ideale plek voor een zakenvliegveld zo dicht bij...
  3. Whiskey Compass

    Pressure altitude vs. GPS altitude

    Weet iemand of Amsterdam Info op de radar de pressure altitude of de GPS altitude op het scherm heeft, als beide door de transponder worden uitgezonden? Ik heb sinds kort een nieuwe transponder die ook GPS positiedata uitzendt. Nu krijg ik af en toe een "standje" van Amsterdam Info omdat ik in...
  4. Whiskey Compass

    DutchMil (no) service?

    Als je je VFR aanmeldt op Amsterdam Info krijg je voortdurend traffic advisories. Bij DutchMil hoor ik nooit een traffic advisory. Toen ik laatst dichtbij Ameland een ander vliegtuig naar Ameland Radio hoorde schakelen, vroeg ik DutchMil of dat vliegtuig bij mij in de buurt was. Antwoord was...
  5. Whiskey Compass

    Zogturbulentie

    Schiphol heeft sinds kort een startprocedure, die inhoudt dat verkeersvliegtuigen na start geruime tijd op iets boven 1500 ft vliegen, voordat ze verder klimmen. Het idee zou zijn dat men daar geluidsoverlast mee beperkt...
  6. Whiskey Compass

    Nieuwe LVNL website

    De homebriefing website van LVNL is vernieuwd. Eerste indruk is dat hij veel, veel beter is geworden. Je kunt er AIP's van een heleboel landen op zien, waaronder Duitsland (eerder alleen tegen betaling). Ook delays en changes in FPL kunnen nu online worden doorgevoerd. Vaste gebruikers hebben...
  7. Whiskey Compass

    LVNL kaart 2014

    Zojuist zag ik dat de LVNL VFR kaart 2014 uit is, met 6 maart 2014 als effectieve datum. Nu vond ik de 2013 versie van die kaart een verschrikkelijk ding en gebruik ik daarom uitsluitend de DFS kaart. Ik zou die LVNL 2014 kaart daarom liever niet aanschaffen. Eigenlijk nog het meest omdat ik...
Back
Top