Recent content by Tomahawk

  1. T

    MCC gezocht

    Beste mensen, na vele, vele jaren mijn behaalde frozen ATPL niet beroepsmatig ingezet te hebben ontstaat er misschien toch een klein kansje. Het enige dat ik niet heb en wat mogelijk wel gevraagd wordt is een MCC cursus. Is er iemand die een goed adres zou kunnen aanraden. Ik woon in het zuiden...
  2. T

    PH-WCU

    Beste mensen, sinds jaren vloog ik met een aantal vrienden op de PH-WCU bij Singles & Twins in Lelystad. Een Piper Turbo Arrow 3 (zonder T-tail dus). Voor ons een heerlijke kist omdat het een van de weinige kisten is die ik ken waarmee je met 4 man plus een beetje bagage met gemak 2,5 uur +...
  3. T

    Bevoegdheid RNAV approach

    Beste medevliegers, weet iemand van jullie of je voor het vliegen van een RNAV approach tot en met het LPV segment een aparte bevoegdheid nodig hebt naast een IR rating?
  4. T

    IF vraagje

    Mede vliegers, een kleine vraag.. Ik ben al een tijdje niet IF richting Duitsland gevlogen. Volgende week gaan we dat weer eens doen. Nu zie ik dat bijna alle punten op airways (low altitude) RNAV punten zijn geworden. Misschien is dat al lang maar mij was het eerder nog niet opgevallen. Kent...
  5. T

    Vliegkaart Marokko

    Hallo allemaal Zoals elk jaar ga ik ook dit jaar samen met drie andere vliegers een mooie lange trip maken. We hebben inmiddels een hoop europeese bestemmingen achter de rug en we wilde daarom dit jaar een tandje verder. Zo ontstond het plan voor de eindbestemming Fes in Marokko. IFR enroute is...
  6. T

    Piper Arrow Turbo

    Hoi, Even klein vraagje over een Piper Arrow Turbo (III). Wij gaan binnenkort met zo'n toestel op stap en hebben nog niet echt een gevoel bij de performance. In het boek staat dat deze kist volbeladen tot 12000 ft 900 ft/min klimt en eenmaal boven met 75% vermogen 155 TAS haalt. Heeft iemand...
  7. T

    Naar Duxford met een Twinstar

    Hoi, Aanstaande zaterdag wordt in Duxford de airshow "Flying Legends" gehouden. Een fantastische show met vele warbirds. Zelf vlieg ik een tweemotorige Diamond Twinstar vanaf Rotterdam en is het gelukt om een slot voor een landing op Duxford (de laatste voor a.s. zaterdag) te bemachtigen...
Back
Top