Recent content by Sigs

  1. S

    Totalen en Bijzonderheden 2021

    Halverwege oktober ben ik 18 maanden na m'n ontslag weer begonnen bij mijn voormalige werkgever. Omdat ik mijn rating current had gehouden kon ik na een weekje groundschool en twee sessies in de simulator gelijk de lucht weer in voor mijn line training. De score na tien weken vliegen op de A220...
  2. S

    Modulair vs Integrated in 2021

    Als ik alles opnieuw zou moeten doen, een 20-30 jarige vrijgezel was en geen kinderen had zou ik voor deze optie gaan: https://www.pilotacademy.com/ Binnen ongeveer 2 jaar voor 80.000 euro een integrated Frozen ATPL(A) en, zoals het nu lijkt, een hele grote kans om daarna op de Airbus door...
  3. S

    Modulaire vliegopleiding

    Airworkers, Aangezien de bestaande topics m.b.t. belastingteruggave niet echt aansluiten bij mijn situatie open ik dit nieuwe topic. Onderstaande tekst is puur ter informatie voor (toekomstige) modulaire studenten die willen weten hoe het zit met het aftrekken van studiekosten: Ik ben nu 29...
  4. S

    SkyAfrica

    Ik ben bezig met het plannen van een reis naar Zuid-Afrika komende zomer voor 50 uur Hour Building. Ik heb sinds enkele weken frequent contact met SkyAfrica en ik moet zeggen dat ik daar een heel goed gevoel bij heb tot nu toe. Het enige wat voor mij momenteel een probleem oplevert is dat ze...
  5. S

    Interessante bestemmingen in Florida

    Hallo Airworkers, Deze zomer ga ik 3 weken naar Florida voor mijn NQ + Hour Building (50hrs). Heeft iemand nog tips voor leuke bestemmingen? Ik ga naar EASA, dus mijn "thuisveld" gaat Ormond Beach worden. Ik ben er vorig jaar op vakantie geweest en ik ben toen met de auto vanaf Orlando via...
  6. S

    Landingsgelden Eelde

    http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airports/Groningen_Airport_Eelde_verwacht_stevige_groei in hoeverre heeft bovenstaande bericht in de toekomst invloed op de landingsgelden etc. op Eelde? Betekend een groter en drukker vliegveld per definitie meer kosten voor privévliegers? Met...
  7. S

    Europese PPL halen buiten Europa

    Dames / heren Ik ben Sigs, 27 jaar en kom uit het noorden van het land. Momenteel ben ik mij aan het oriënteren om een PPL te halen in het buitenland (wegens kosten, tijdsduur van de opleiding etc.). Voor zover ik nu heb kunnen nagaan zijn er in de VS een 7-tal scholen waar ik mijn Europees...
Back
Top