Recent content by Shazeja

  1. S

    IR-A zonder NQ

    Heeft er iemand ervaring met het starten van IR-A terwijl de night qualification nog niet op zak is? Hoewel ik begrijp dat NQ-A verplicht is voordat je met IR-A kan beginnen, heb ik het gerucht vernomen dat KIWA daar niet zo moeilijk over doet en slechts bij afgifte IR-A checkt of de NQ-A...
  2. S

    JeppView alternatief?

    Na jarenlang JeppView VFR Europe gebruikt te hebben, ben ik benieuwd naar alternatieven. De software en de prijs beginnen me tegen te staan. Ben voornamelijk op zoek naar VFR aerodrome charts. Nice-to-have is luchtruiminfo; plannen doe ik meestal op papier. Duitsland is een must dus terugvallen...
  3. S

    Shear bolt in main wheel missing

    Gezocht: een 757 expert die mij kan helpen een mening te vormen over het volgende AOG report. Reden: met Icelandair ben ik (als passagier) in discussie of dit "extraordinary circumstances" zijn of niet. Graag jullie expertopinie, dank!
  4. S

    Modulair: temporiseren

    Allen, Gezien de economische situatie en vooruitzichten onderzoek ik de mogelijkheden mijn modulaire ATPL traject zo lang mogelijk uit te rekken. Op dit moment heb ik ATPL theorie op zak en vlieg rond met PPL-SEP-VFR. De exacte regelgeving is mij niet duidelijk (als iemand een betrouwbare...
  5. S

    LFPT?

    Ben benieuwd naar (recente) ervaring met het vliegen op LFPT - Aéroport de Pontoise - Cormeilles-en-Vexin. Familie woont daar ongeveer naast dus het is een ideaal excuus om het vliegtuig te pakken. Ben al eens eerder in Frankrijk geweest maar niet op LFPT dus ben benieuwd!
  6. S

    ORV Overlijdensrisicoverzekering

    Allen, TAF (met erachter Ace Life Europe Ltd) biedt ons de meest voordelige overlijdensrisicoverzekering (orv), maar het volgende staat gemeld in de voorwaarden als uitsluiting: De laatste regel is voor mij als PPL vlieger van belang. Begrijp ik het goed en ben ik als bevoegd PPL vlieger...
  7. S

    IR instructeur op Lelystad gezocht

    Hi, Op Lelystad kan ik "goedkoop" in een full-IFR kist vliegen en ben modulair ATPL bezig. Voor ergens in 2010 zoek ik een instructeur voor IR lessen. Is het gebruikelijk om bv. bij Singles & Twins een instructeur te huren, of is dat "abnormaal"? Als het gebruikelijk is, iemand nog tips? :)
  8. S

    Kijkje in de cockpit?

    Hi Arkefly-pilots, Kerst vieren we dit jaar op Jamaica en het lijkt erop dat we met Arkefly van Amsterdam (via Cana Punta) naar Montego Bay vliegen. Nu is m'n vraag: is er op de een of andere manier vooraf iets te regelen om tijdens de vlucht de cockpit te bezoeken? Ben zelf PPL-houder en druk...
  9. S

    ATPL Theorie vraag: Point of Safe Return

    Hi allen, Bij deze een vraag uit m'n (Orbit) ATPL theorie waarmee ik worstel. Suggesties? Total fuel = 64000 lb Diversion/reserve = 6100 lb Consumption = 6900 lb/h TAS = 490kt Sydney->Fiji 45kt headwind Fiji->Sydney 38kt tailwind Gevraagd: time to PSR. Ik bereken: Endurance =...
  10. S

    ATPL Flight Computer?

    Hoi, Welke Flight Computers gebruikt men zoal voor de ATPL opleiding? De Pooleys CRP-5 is mij aangeraden, zijn er goedkopere alternatieven? Groeten, Sven
  11. S

    RT oefenen met FlightSim: IVAO of VATSIM?

    Hoi, Zonder dat ik de bedoeling heb een religieuze discussie te starten...: met welke virtuele ATC-organisatie voor MS Flight Sim X kan ik beter m'n RT oefenen: IVAO of VATSIM? Gaat specifiek om West-Europa, uiteraard bij voorkeur NL. Ik zie dit als een toevoeging (en niet meer dan dat) op m'n...
  12. S

    ATPL(A) theorie distance learning: opties?

    Hi allen, In 2009 wil ik m'n ATPL(A) theorie gaan doen dmv distance learning. Info van Orbit is al binnen. Nu is m'n vraag: zijn er nog alternatieven binnen NL? Martinair (voorheen Skyjobs?) doen geen DL meer. Wie (nog) wel en voor welke prijs? Groeten, Sven
  13. S

    LPE

    En daar gaan we weer... is er al iemand die een overzicht heeft van de LPE examens die door individuen afgelegd kunnen worden? Vanochtend even met IVW gebeld en alleen EPST is formeel geaccrediteerd in NL. Zij doen alleen groepen. Atc-comm.nl doet de test voor 200 euro en is geaccrediteerd...
  14. S

    R/T (PPL VFR) cursus(je) incl. examen?

    Hoi allemaal, Inmiddels heb ik wat zelfstudie materiaal voor het R/T stuk (PPL VFR). De vraag is nu: waar wat lessen plus het examen te doen? Distance learning lijkt me ideaal (met headsetje achter de PC). www.atc-comm.nl doet het en ziet er profi uit, maar daar zijn praktijklessen incl. examen...
  15. S

    R/T lesmateriaal gezocht

    Hi allen, Voor gebruik tijdens m'n PPL opleiding ben ik op zoek naar (digitaal) R/T lesmateriaal. Lijkt me geweldig handig om achter de PC een beetje "live" te kunnen oefenen met een headsetje op. Bestaat zoiets? Heeft iemand iets liggen? Groeten, Sven
Back
Top