Recent content by Romeo-Hotel

  1. R

    Landsgrens oversteken RT

    Ik meen dat je moet melden waar en op welk exact tijdstip je de FIR grens passeert als dat ook meteen een landsgrens is. Maar zoals gezegd, hoe het exact zit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  2. R

    Landsgrens oversteken RT

    Vanwege een geplande vlucht naar Duitsland wilde ik even controleren of ik de RT procedure en het 'radio blokje' nog correct in m'n hoofd had. Ik heb gezocht in de theorie van de RT cursus, in het AIP en in het Radio Communicatie VFR boek van Bas Vrijhof, maar ik kon het niet vinden. Ik heb nu...
  3. R

    FIC afmelden: vragen of melden?

    Als ik overschakel van Dutch Mil of A'dam info naar de frequency van het vliegveld waar ik wil landen is me geleerd om dit melden i.p.v. toestemming te vragen om te mogen overschakelen. Dutch Mil hoor ik echter vaak 'frequency change approved' zeggen. De goedkeuring lijkt te impliceren dat hier...
  4. R

    Uitwijken naar onbekend gecontroleerd vliegveld

    Misschien kan iemand me helpen met het volgende scenario waar ik als verse PPL-er niet precies weet hoe het beste te handelen/ wat de juiste procedure is. Tijdens een Crosscountry vlucht verlies je op lage hoogte oliedruk in de buurt van een gecontroleerd vliegveld -waar je niet mee bekend...
Back
Top