Recent content by Raygen

  1. Raygen

    Mijn weg naar de PPL!

    Ha Europe-American, dank voor de logische uitleg. Het verliezen van de kleine nuances tussen instructeurs kan ik meteen in komen. Voor het trimmen zal ik het inderdaad in mijn hoofd moeten gaan krijgen dat je op snelheid trimt. Niet neusstand, niet vert. speed, SNELHEID. De andere dingen rollen...
  2. Raygen

    Mijn weg naar de PPL!

    Ik vond dit een leuk discussiepunt voor hier inderdaad. Vanuit de theorie en voor de PPL is het eigenlijk de meest logische manier gezien de functie van trim. Ik wil dat daarom ook eigen maken. In zo'n grote airliner denk ik dat je dan te lang moet wachten / evt. te veel massatraagheid hebt die...
  3. Raygen

    Mijn weg naar de PPL!

    Dit klopt zeker, je kunt binnen een beperkte tijdsspanne a) van alles een klein beetje leren, of b) een klein stukje heel goed. Nu ben ik blij dat ik van alles al even heb kunnen proeven, maar moet nog even zien wat er is blijven plakken. Daarentegen stond in het lesmateriaal voor de nummer 1...
  4. Raygen

    Mijn weg naar de PPL!

    Hoi allemaal, Nu, net na de eerste praktijkles, vond ik het dan eindelijk tijd om een draadje op te starten en daarmee verhaal te gaan doen van het traject richting mijn PPL. De weg hiernaartoe Nogmaals in het kort over mij: 28 jaar, woonachtig én werkende in Groningen, en onlangs besloten om...
  5. Raygen

    Lessen (verslag)

    Mooi verhaal, en vooral mooi dat het je opeens weer in de vingers zit! En als ik het voorzichtig mag interpreteren is dit dus goed advies om op één kist je brevet te halen, dan heb je mooi de basis gelegd en kun je altijd nog wat extra lessen steken in het leren van een andere kist. Dit zal voor...
  6. Raygen

    De weg naar PPL

    Hoi berggeit, dank en excuus voor deze verlate reactie. We gaan eerst lekker PPL doen inderdaad. Zie mijn lesverslag die binnenkort verschijnt. ;) Ben daarnaast ook inderdaad benieuwd naar die volgorde. Had in m'n hoofd zitten: PPL - Night - IR - CPL - ME en dan MCC / JOC. Als richting de...
  7. Raygen

    De weg naar PPL

    Ha Bobo, dank voor de toelichting. Ik zal e.e.a. onderzoeken. Maar geloof inderdaad dat de PPL an sich eerst ook voldoende is voor mij, om me stapsgewijs in deze wereld te begeven en om te besluiten eventueel verder te gaan of niet ;)
  8. Raygen

    Single Pilot Operations in nabije toekomst?

    Dank voor de uitleg! Nu snap ik hem, een bepaalde logica achter autothrottle TO/GA waardoor hij na touchdown niet meer go-around thrust instelt. Dat hadden ze dan niet opgelost na dit incident? Het is uiteindelijk het bekende "swiss cheese"-model denk ik dan. Als er tegenwoordig nog iets...
  9. Raygen

    De weg naar PPL

    Check! Maar dat was niet al vòòr je PPL toch? Niet alsof je ATPL examens gaat doen en vervolgens je PPL praktijk om je PPL brevet te halen?
  10. Raygen

    Single Pilot Operations in nabije toekomst?

    Ik was even benieuwd waar je hier mee op doelt!
  11. Raygen

    De weg naar PPL

    Als ik inderdaad doorga met CPL IR ME en die hele route, dan zou ik dat inderdaad voor het ATPL doen. Maar dat stop ik allemaal voor nu in de kast, eerst maar eens de PPL doen en aanvoelen hoe mij dat allemaal vergaat ;)
  12. Raygen

    De weg naar PPL

    Dankjewel! Ik zie er enorm naar uit! Wie weet komen we elkaar eens tegen!
  13. Raygen

    Selectie - verleden

    Ik heb - inmiddels twee jaar geleden - selectie gedaan bij EPST. De laatste selectieronde behelsde onder andere vragen over mijn achtergrond, verleden; school / opleiding / thuissituatie. Relatief simpele vragen maar wel doortastend en je moet hier voor openstaan. Ik denk dat je bij alles wat...
  14. Raygen

    Tips voor de toekomstige piloot

    Mooi aan de bak dus! Daar ga je nog een hele lange tijd profijt aan hebben gok ik zo. Op deze manier iets later beginnen zal vele voordelen hebben wanneer je aan de vliegopleiding begint. Zweefvliegen is een uitstekende start ook, ik moet dan denken aan de Gimli glider waarvan de captain zijn...
  15. Raygen

    2023 British Airways: vliegend personeel mag geen cockpitfoto's of "selfies while on the job" meer op sociale media zetten...

    Leuk om te lezen dat je die kerel kent, heb wel een handjevol van zijn video's bekeken. Kleine wereld is het ook.
Back
Top