Recent content by RAH

  1. RAH

    TR J32

    Weet iemand waar ik de TR op de J32 kan doen? Onze grote vriend bij AIS heb ik al gesproken, maar hij geeft verschillende signalen af. Via mijn verzoek alleen voor captains. Als een maat van me hem een mailtje stuurt: dan wel voor FO's maar dan voor €40.000 (incl MCC). Beetje krom maar ja...
  2. RAH

    Borrel

    De ramadan is voorbij, ik heb mijn papiertje opzak, druk aan het werk en druk aan het solliciteren. Maar mis toch iets: Het is alweer een tijdje geleden, maar is het niet weer tijd voor een borrel? Is er animo voor? Eventueel een hapje vooraf? Tegenwoordig is er ook hallal bier, dus doe ik...
  3. RAH

    Vliegtuig negeert vliegverbod boven Nijmegen

    Vliegtuig negeert vliegverbod boven Nijmegen DRIEBERGEN - Een motorzweefvliegtuigje heeft het vliegverbod boven Nederland aan zijn laars gelapt. Het Korps landelijke politiediensten (KLPD), dat het gesloten luchtruim controleert, ontdekte het toestel vrijdagmiddag op de radar. Het vloog ter...
  4. RAH

    TIPS & TRICKS for HOUR BUILDING

    Salaam, Momenteel ben ik naast mijn ATPL-theorie druk bezig met het vliegen van mijn PIC-uren: het zgn hour building. Op een gegeven moment lus je de koffie van Texel niet meer, de rondjes om de de Waalbrug bij Nijmegen kan ik wel dromen, EHTE vanaf EHLE is leuk maar daar bouw je geen uren...
  5. RAH

    Flying Academy in Praag

    Einde van ATPL-theory komt in zicht. Moet nog even, maar ik ben wel alvast aan het rondkijken waar ik evt goed en goedkoop (blijft toch een Nederlands trekje ;) ) mijn IR en CPL te gaan doen. Dan kijk voornamelijk over de grens. Mocht ik daar niet slagen, dan wordt het S&T. Via via ben ik bij...
  6. RAH

    Gehoorbescherming

    Ik ben iemand die graag van een feestje houdt en regelmatig in een luidruchtig club/kroeg te vinden is. Dit schijnt dus slecht te zijn voor je gehoor (niet dat ik er elke dag te vinden ben), maar toch. Zijn er mensen hier die gehoorbescherming dragen tijdens het stappen, vliegen, op het...
  7. RAH

    Game: Hero on the Hudson

    Hero on the Hudson Ik denk dat de titel al genoeg zegt. Veel plezier. als het linkje niet werkt: http://www.spelletjesoverzicht.nl/hero-on-the-hudson.html Grt RAH
  8. RAH

    Rudi Dekkers - De Vliegende Hollander

    Gister (10-sept) was bij Pauw & Witteman Rudi Dekkers te gast: Rudi Dekkers is te gast bij Pauw & Witteman naar aanleiding van zijn boek De Vliegende Hollander. In dit boek vertelt hij openhartig over hoe hij op Mallorca een vliegschool had waar Mohammed Atta en Marwan Al Shehhi, de piloten die...
  9. RAH

    De een zijn dood is de andere zijn brood

    Vanaf 2015 meer sterftes dan geboortes in EU Betekent dit dat de vliegscholen toch gelijk gaan krijgen? De vergrijzing waar ze al die jaren mee te koop hebben gelopen. Ik ben benieuwd hoeveel voor geld vliegende AIRWORKERS er bijvoorbeeld binnen nu en 4 jaar met pensioen gaan. Grt RAH
  10. RAH

    LPE = Language Proficiency Endorsment

    Hallo/Salaam, Voor het geval je niet weet wat LPE is klik :blabla: Voor de gene die hier al examen in hebben gedaan: Wat kan hij/zij hier over vertellen? goed te doen? lastig? Wat kan ik verwachten? Ik heb dit al op internet weten te vinden. http://www.relta.org/proficiencytests.html...
  11. RAH

    ATPL DL-theorie bij ORBIT of NLS

    Salaam/Hallo, Ik ben op een moment gekomen dat ik moet kiezen waar ik mijn ATPL DL (distance learning) theorie ga doen. Ik heb zowel met ORBIT als met de NLS gespreken gehad. Beide komen ze over als zeer degelijk. Wat is jullie ervaren met beide scholen? Waar het mij voornamlijk omgaat is de...
  12. RAH

    Wie kent PPL Brainwash

    Hallo, Zijn er mensen die ervaring hebben met PPL Brainwash Je kan dan in 2 weken tijd je ppl-theorie doen. 28 jan beginnen en 12 feb je ppl-theorieexamens doen. Alle 7! Is het trouwens wel te doen: alle 7 ppl-theorieexamens in 1 dag te doen? Grt RAH
  13. RAH

    'Singles and twins' flying school II

    Hallo, Ik ben opzoek naar een opleiding tot verkeersvlieger. Dit moet modulair gebeuren. Door te zoeken kwam ik terecht bij Singles and Twins op Lelystad. Een tijdje geleden (2004) was er al een topic over deze opleiding. We leven nu in 2007 (bijna 2008). Op de site staat dat je ATPL kan doen...
  14. RAH

    Modulair ATPL naast huidige baan + hypotheek/huur

    Hallo, Vraagje: hoe hebben jullie als full-time werkend, married with childeren en nog een hypotheek/huur ed het financieel opgehoest? Zijn er banken die je hierbij steunen? Wat zijn dan de deals? Motivatie is bij mij volop aanwezig, alleen mist het aan €€€€. Ook ik ben getrouwd, hypotheek...
Back
Top