Recent content by PilotGino

  1. P

    Afstudeerstage

    Hallo allemaal, Ik zit in mijn laatste jaar van Aviation Studies aan de HvA (afstudeerrichting: Flight Operations Engineering). Ik zit in het piloten traject en vertrek in September 2018 richting Portugal. Van februari t/m juli heb ik de tijd om af te studeren. Ik ben hiervoor al een tijdje...
  2. P

    Selectie EPST

    Beste heren/dames, Ik heb a.s. dinsdag/woensdag de 2e en 3e fase van de selectie bij EPST. Ik weet hoe de twee fases er ongeveer uit zien, maar ik vroeg me af of iemand deze selectie recent gedaan heeft en misschien nog tips voor mij heeft? Bijvoorbeeld op wat voor soort vragen/strikvragen ik...
  3. P

    H

    Beste allemaal, Ik zit in Havo 5 en moet dit jaar dus een studiekeuze gaan maken. Ik heb er goed over nagedacht en ik wil de vliegopleiding gaan doen, met daarvoor een HBO om op terug te kunnen vallen. Ook leek het mij handiger om een bachelor/master op zak te hebben alvorens het solliciteren...
  4. P

    KLM gaat 100 piloten aannemen in 2014!

    http://luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/KLM_gaat_honderd_nieuwe_piloten_aannemen Goede berichten!
  5. P

    Stage

    Beste lezers, Ik moet voor school stage lopen in januari(4 dagen). Het moet een stage zijn die zinvol is voor je carriere later. Ik ben nu 15 en ik wil later piloot worden. Weten jullie een stage wat zinvol kan zijn voor het beroep verkeersvlieger? Alvast bedankt! Groeten, Gino
  6. P

    Rooster KLM piloot

    Hallo, Ik zou wel eens willen weten hoe een rooster van een KLM piloot eruit ziet, het liefst op de 737 of F100/E190.. Zou iemand die misschien willen delen(via PM)? Zo heb ik een beter beeld hoeveel vluchten je op een dag maakt en ik vind het ook leuk om zo'n dag na te bootsen op Flight...
  7. P

    Vlieguren bijhouden

    Beste forumleden, Ik wil zoals de meeste hier (als de economie/markt weer een beetje aantrekt) piloot worden. Ik ben nu pas 14, dus dat duurt nog wel even. Ik vlieg nu in simulators(737-800NG) en ik vroeg me af of het handig is om je uren in die simulators bij te houden in een logboek ofzoiets...
  8. P

    Paar vragen voor piloten.

    Beste piloten, Ik rond over 2 jaar mijn HAVO af en ik wil daarna aan mijn opleiding beginnen als piloot(als de economie beter is....) Ik heb over de selectie van de opleiding en de aanname procedure bij bijvoorbeeld de KLM een aantal vragen, het spijt me als deze vragen al gesteld zijn of als...
  9. P

    Wis- en Natuurkunde

    Beste mensen, Ik zit in havo 3 en Ik ga dit jaar mijn profiel kiezen, ik kies voor N&T. Ik ben erg benieuwd wat voor dingen van wiskunde en natuurkunde belangrijk zijn om extra aandacht te geven voor de vliegopleiding. Ik ben namelijk niet super goed in wiskunde, dus dan weet ik wat ik extra...
  10. P

    Fuel Planning en routes

    Beste Airwork leden, Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kon helaas niks vinden als er toch wel over geschreven is zal ik het topic verwijderen Ik wil met FSX bijvoorbeeld een vlucht doen van Schiphol naar London Heathrow en dan wil ik een route en dan ook precies genoeg fuel meenemen...
  11. P

    Paar vragen aan Piloten

    Beste piloten, Ik heb een paar vraagjes. 1. Wat is een goede opleiding? 2. Is de opleiding moeilijk? 3. Stel als je de selectie niet door komt moet je dan nog de 100.000 euro betalen? 4. Tips om je voor te bereiden op de opleiding? ( ik ben nu 13 jaar) 5. Met welk vliegtuig begin je...
Back
Top