Recent content by papalima

  1. papalima

    UMTS in USA?

    Ik vertrek volgende week 3 weken naar de USA voor een mini rondreis door FL. Tijdens deze 3 weken moet ik met mijn laptop gewoon op internet kunnen. Als een hotel wifi heeft is dit natuurlijk geen probleem maar anders zou ik graag umts willen gebruiken. Met mijn huidig umts abo van kpn zullen...
  2. papalima

    ETE en ETA Garmin GNS430

    Iedereen de beste wensen voor 2008!!! Als je in de GNS430 een flightplan incl. approach zet dan laat deze de ETE en ETA zien tot het volgende waypoint. Hoe kun je echter de ETE en ETA van je bestemming zien (rekening houdend met het vliegplan)? In de aux pages kun je wel trip fuel ed...
  3. papalima

    Doorlooptijd Orbit

    Hallo, Wie van jullie is bezig met Orbit of heeft via Orbit zijn ATPL theorie gehaald en kan meer info geven over: - hoeveel uur je gemiddeld per week moet studeren - hoelang het geheel duurt Bedankt alvast... PL
  4. papalima

    NDB-DME EHGG zonder DME, wat dan???

    Stel iemand vliegt in NL in een N kist met een FAA brevet met IR naar Groningen. De bedoeling is een NDB-DME-23 te vliegen, tijdens de nadering op 2000' blijkt de DME niet te werken, MDA=390', ceiling=1000', msa=1500'/2100'. Stel verder dat de ILS en VOR us zijn. Wat te doen: 1) Missed appr -...
  5. papalima

    Scenarios tijdens prof check

    Ik ben reuze benieuwd naar de scenarios die jullie in de sim krijgen tijdens een prof check. Eventueel ook met de juiste reactie(s) en motivatie om het probleem op te lossen...
  6. papalima

    Training software KLN90B

    Weet iemand of er een sim bestaat voor de KLN90B, voor de KLN94 en de Garmins kun je dit downloaden maar voor de KLN90B kan ik op de website van bendixking alleen een pdf vinden.
  7. papalima

    Instrument expierence volgens FAA

    Volgens de FAA ben je IFR current indien: "within the 6 preceding 6 calendar months: -6 approaches -holdings -intercept and tracking courses through use nav. systems" Vandaag is het 23 jan 07; tot wanneer moet ik nu terug tellen: - 23 jul 06? - 24 jul 06? - 1 jul 06?
  8. papalima

    Clouds to avoid

    Wie heeft tips om een goede inschatting te maken welke wolken je SEL IFR in kunt vliegen zonder hier spijt van te krijgen?
  9. papalima

    Meteo Frankrijk

    Weet iemand waar ik via internet de benodigde meteo-info vandaan kan toveren voor een IFR vlucht van NL naar zuid-Frankrijk. Via www.luchtvaartmeteo.nl kom ik niet verder dan TAFs en METARs, ik ben echter ook op zoek naar (liefst in het Engels): - low level forecast??? - tops??? - radar??? Thx...
  10. papalima

    Current IFR charts

    Ik ben sinds kort in het bezit van een instrument rating. Om helemaal legal bezig te zijn moet je alle current IFR charts hebben, ik schrok echter van de prijs: Jeppesen Central Europe 1460 euro!!!! In Nederland kun je online de benodigde info opvragen maar dat kan niet in alle landen. Wie...
Back
Top