Recent content by Miko

  1. Miko

    Advies Revalidation ME/IR

    Als je een type rating hebt, dan wordt je IR daar al automatisch verlengd bij je jaarlijkse profcheck. Blijft ME over en deze kan je met een VFR vlucht verlengen waardoor je alleen airwork, n-1 handling en drie landingen hoeft te doen met de examinator.
  2. Miko

    Landsgrens oversteken RT

    AIP ENR 1.10.3.2.8 Flight plan > instructions > other information Significant points or FIR boundary designators and accumulated estimated elapsed times from take-off to such points or FIR boundaries, when so prescribed on the basis of regional air navigation agreements, or by the appropriate...
  3. Miko

    Lessen (verslag)

    De snelheden uit een POH of AFM (flight manual) zijn een verslag van het certificatieproces van dat type. Vaak zijn die aan de lage kant waardoor je ongewenst dicht bij de stall speed komt, de besturing minder strak wordt en de neusstand onprettig hoog is voor de landing. De meeste operators...
  4. Miko

    Vraag over de huidige financieringsregeling bij KLM FA

    Je kan deze vraag het beste kort per e-mail stellen aan de KLS. Voorheen werd je DUO-schuld inderdaad afgetrokken van het bedrag dat je bij de bank kon lenen voor de financiering. Op de website van de KLS staat niet hoe dat in de nieuwe situatie is. Je bent niet de enige met een DUO-schuld, dus...
  5. Miko

    KLM Flight Academy vereisten

    Een andere mogelijkheid is je havo-diploma te halen via volwassenenonderwijs (VAVO). Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik schat in dat dat in een jaar kan. Zeker als je zegt dat je nu ouder en ervarener bent en weet waar je het voor doet. Een volledige hbo-opleiding volgen is wellicht...
  6. Miko

    Bezoek Salzburg (LOWS)

    Mooie trip! Hoe lang duurde de vlucht? Lange zit zo zonder tussenstop?
  7. Miko

    Vliegen in Servië

    Zo dan, nu iets heel anders. Vaak wordt op dit forum geroepen 'kijk eens verder dan KLS/NLS/etc.'. Nadat ik bij KLS te horen kreeg dat ik het over twee jaar nog eens moest proberen, ben ik verder gaan zoeken. Ik kwam uit bij de JAT Flight Academy in Servië. JAT was de national carrier van het...
Back
Top