Recent content by Ilango

  1. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Wellicht is het op een lagere snelheid. Ik ben momenteel niet thuis dus ik kan het niet precies vertellen. Het is wel een stuk geavanceerder want ik kreeg een onnatuurlijk gevoel bij het landen. Door plots het gas weg te trekken en gelijk aan de grond staan. Ik weet ook niet precies waarom de...
  2. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Bedankt voor dit.
  3. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    De snelheid te verlagen tot 50kts, de neus hoog te houden en dan plots het gas weghalen om alle lift te verliezen. Dit om dan het gevoel op de baan veilig te simuleren in de lucht.
  4. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Een extreem waardevolle les. Het is inderdaad lastig om daarin je ontwikkeling in te meten tot je wat meer gaat uitzoomen. Op korte termijn is het heel lastig om je ontwikkeling hierin te meten. De langere termijn kan ik zelf wel flinke progressie in terug zien. Het is een beetje vergelijkbaar...
  5. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Ben een flink tijdje wat meer inactief geweest. Ik heb een vrij zware les gehad in December. Ik had eventjes de tijd nodig om te reflecteren. Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik even alles op pauze moest zetten om mijzelf eventjes goed in de spiegel aan te kijken. Ik heb een aantal...
  6. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Ik denk dat er puur een instructeur tekort is, dus huren zou geen probleem moeten vormen. Ik heb vandaag gebeld of er toevallig nog iets voor vandaag beschikbaar is. ( Je weet nooit of er last minute toch nog een aantal plekken vrijkomen. ) Dus nog even hopen dat het goed weer is vanmiddag.🤞
  7. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Normaal is de agenda voor de komende 4 weken al volgeboekt. En nu dus 6 weken door de weersomstandigheden. Ik heb de vliegsimulators geprobeerd op mijn computer maar het werkte bij mij voor geen meter. Heb meerdere uren trouble shooting gedaan maar kreeg het nooit echt smooth aan de gang. Ik...
  8. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Oké, dan ga ik eerst om een opvris vlucht vragen.. Het is een vliegschool, dus ze plannen de agenda altijd volledig vol. In dit soort gevallen is dat enorm irritant aangezien ik dan nog langer op de grond zit. Heeft u hier vaak last van gehad in uw carrière?
  9. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Al langere tijd niet meer gevlogen. Bijna een maand nu. De weersomstandigheden werken me erg tegen op dit moment en het is erg lastig om mijn solo vlucht in te plannen. Is het überhaupt nog verstandig om een solo te gaan doen na één maand lang niet vliegen? Een normale les inplannen schijnt...
  10. Ilango

    Wat is de “beste” volgorde om de PPL theorie/examens te doorlopen ? (En waarom)

    Hallo, Op mijn vliegschool waren wij begonnen met Airlaw en daarna meteo. Als aller laatste hebben wij navigatie gedaan. Ik herinner me niet meer de volledige volgorde maar ik raad het wel erg aan om als eerste met Airlaw te beginnen. Zodra je in de praktijk aan de navigatie begint is het ook...
  11. Ilango

    Zonder zijwieltjes

    Leuk om te horen dat de eerste vlucht goed gegaan is!
  12. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Vandaag de eerste solo navigatievlucht gedaan. Ik had alles goed voorbereid en gebruikgemaakt van de tips (zoals via Google Maps de route bekijken en de omgeving verkennen). Het heeft me veel zelfvertrouwen gegeven. Helaas schakelde SkyDemon zichzelf uit na het circuitrondje met de instructeur...
  13. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Beste forum leden, Ik was even de KLM FA toelatingseisen aan het bekijken en stuitte ik op het volgende. "Daarnaast moet er nog een aanvullende natuurkunde cursus worden behaald bij het Boswell of Wismon Instituut." Echter toen ik op de websites van de scholen keek stond er dat het je...
  14. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Ah oké, gelukkig maar dan. Zou ik mogen vragen op welk toestel u vliegt?
  15. Ilango

    17 jarige piloot ( in opleiding ) die voor de PPL gaat!

    Helaas zat het solo navigatie vluchtje er niet in afgelopen vrijdag.. Het weer was veel te slecht hiervoor en ik zou er zelf ook niet comfortabel bij zijn. Ik heb wel heel wat crosswind landingen kunnen oefenen in vrij harde crosswind. Dat heb ik eerder eigenlijk niet meegemaakt dus was dit wel...
Back
Top