Recent content by futurepilot04

  1. F

    Ryanair future flyers program

    Hi allemaal, Ik zag bij AFTA een ATPL voorbij komen waar je van te voren een contract bij Ryanair krijgt aangeboden. Iemand enig idee of dit een verstandige keuze zou zijn. Ik weet dat Ryanair niet de beste werkgever is, maar op die manier heb je wel meteen een baan en een type rating is...
  2. F

    Gezocht: bijbaan in luchtvaart

    Hallo allemaal, Dit jaar ben ik begonnen met een studie op de Universiteit van Leiden. Nu blijkt de studie niet helemaal mijn ding te zijn en ben ik op zoek naar een (bij)baan die iets te maken heeft met het beroep piloot (helpen met simulators oid). Dit omdat ik altijd al piloot heb willen...
  3. F

    EPST ronde 1: technisch inzicht

    Ik wil er even bij zeggen dat het meerkeuze is. Je hoeft zelf dus niet na te denken over hoe je het opschrijft!
  4. F

    EPST ronde 1: technisch inzicht

    Hi Lars, Zelf heb ik een jaar geleden de compass test gemaakt. De technisch inzicht test is echt niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Ik heb natuurkunde laten vallen en alsnog die test behaald. Het helpt misschien om een examenboekje te kopen en de stof even te bekijken, maar het...
  5. F

    Single Pilot Operations in nabije toekomst?

    is het nu echt zo dringend denk je? Heeft piloot worden dan überhaupt nog zin, want single pilot lijkt mij niet geweldig
  6. F

    TUI MPL video interview

    Nou allereerst de engelstesten zijn naar mijn mening vrij simpel. Je krijgt een zin te horen en die moet je naspreken. Ook moet je een reactie schrijven op een vraag in het engels. Vervolgens heb je 3 andere testjes die niet heel moeilijk zijn, maar ik weet niet hoeveel je er goed moet hebben...
  7. F

    TUI MPL video interview

    Hi allemaal, Iemand anders hier ook aangemeld voor Tui Flight College MPL? Ik heb vandaag die testjes gemaakt en kreeg erna per mail meteen uitnodiging voor online interview (die ik meteen zou kunnen inplannen), maar kan het nergens inplannen. Hebben andere dit ook?
  8. F

    EPST Fase: 1 (COMPASS - TEST) 2022

    hey, ik vroeg me af hoe de selectie bij jou is verlopen
  9. F

    TUI MPL Flight College selectie

    Hallo allemaal, ik heb me aangemeld voor het TUI MPL programma en ben benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over de selectie. De volgende rondes komen aanbod: 1. online assessment (engels, persoonlijkheid, verbal, logical, numerical reasoning) 2. telefoongesprek met pilot recruiter 3...
  10. F

    Transavia MPL - selectieprocedure

    in Principe gewoon hetzelfde proces als bij EPST "gewoon". Alleen het interview met selecteurs van Transavia is anders. Maar bereid je uiterst goed voor want ze zullen uit honderden aanmeldingen jou moeten kiezen. Over het eerste onderdeel kan ik niet veel zeggen maar dat zal wel meevallen...
  11. F

    EPST Fase: 1 (COMPASS - TEST) 2022

    Hey, ik zie je bericht nu pas. Heb ondertussen fase 2/3 gehad, helaas niet succesvol. Op internet staat fase 2/3 al volledig uitgelegd op meer dan 10 blogs. Ook al is het uit 2010, het is nog exact hetzelfde. Wat ik je wel echt als tip mee wil geven is om het niet te onderschatten, dat heb ik...
  12. F

    Single Pilot Operations in nabije toekomst?

    Bedankt voor dit uitgebreide antwoord. Zou jij dan met dit in je achterhoofd in 2023 nog de opleiding tot piloot gaan volgen?
  13. F

    Single Pilot Operations in nabije toekomst?

    Hallo luchtvaarders, Ik zie de laatste tijd verschillende artikelen over hoe onder andere airbus single pilot operations mogelijk wil gaan maken. Zelfs dat dit vanaf 2027 al zou kunnen beginnen met de a350-1000 of de freighter variant. Zelf ben ik momenteel bezig met de selectie bij EPST. Deze...
  14. F

    EPST Fase: 1 (COMPASS - TEST) 2022

    Heb zelf fase 2/3 nog niet gedaan. Online kan je er heel veel over vinden. Neem ook contact op via Instagram met studenten van EPST, zij helpen je meestal graag verder met vragen over de selectie. Wat je kan doen voor fase 2 is in ieder geval trainen op de Boeing 737-800 sim bij een bedrijf wat...
  15. F

    EPST Fase: 1 (COMPASS - TEST) 2022

    Alleen bij de math test mag je kladpapier gebruiken. Bij Taskmanager heb je 9 lampjes aan de linker en rechter bovenhoek van je scherm. Er gaat 1 lampje aan om de zoveel tijd die je zo snel mogelijk uit moeten zetten via je toetsenbord. Je krijgt ook oefenmomenten voor elk deel dus je hoeft je...
Back
Top