Recent content by FAACFI

  1. F

    IATA Dangerous Goods Instructeur

    Beste Airworkers, Ik ben op zoek naar iemand de door IATA bevoegd is training te geven op gebied van Dangerous Goods (Cat. 6) en het leuk zo vinden een kleine Non-profit te helpen in het buitenland. Wij zijn gevestigd in Suriname en zijn bezig toestemming te verkrijgen voor het transporteren van...
  2. F

    Leuke bestemming UK

    Goedemiddag, Ik ben opzoek naar een leuk GA veld waar ik met 2 mensen heen kan vliegen die graag de kust van Dover willen zien en op bestemming lekker kunnen lunchen op een beetje leuke luchthaven. Hebben jullie tips? Het liefst aan de oost kant van London.
  3. F

    IFR high altitude

    Goedenavond, Volgend weekend hoop ik een mooie trip naar Polen te maken. Nou ben ik van plan vanaf Krakau IFR naar Praag te vliegen. Ik zit echter met het volgende. Ik zal waarschijnlijk de TUSIN 1J als SID moeten gaan filen. Deze SID kent echter een LEG met een minimum altitude van FL120...
  4. F

    Engeland

    Goedemiddag, Volgende week vlieg ik voor het eerst een keer naar Engeland (met een "N" kist), aangezien het geen Schengen land is vraag ik mij af of iemand mij kan vertellen of ik nog iets moet regelen qua papierwerk voordat ik daar land? Alvast bedankt voor de tips!
  5. F

    IFR vliegen Europa

    Beste vliegers, Na een tijdje wil ik het IFR vliegen weer gaan oppakken, nou heb ik mijn IR in Amerika gehaald. Welk(e) boek(en)/sites kunnen jullie mij aanbevelen om mij zo goed mogelijk voor te bereiden op een Instrument Proficiency Check in Nederland/Europa? Het vliegen is uiteraard het...
  6. F

    MonchenGladbach

    Beste Piloten, Ik ben van plan om binnenkort een vlucht te maken naar MonchenGladbach (EDLN), nou heb je daar te maken met klasse C airspace. Ik kan echter geen frequenties vinden waarop ik contact op zou nemen met approach oid voordat ik EDLN tower contact. Kan iemand mij hier mee helpen?
  7. F

    Night VFR

    Beste vliegers, ik ben opzoek naar een veld in Duitsland waar ik na 23uur nog terecht kan voor touch en go's. Tips?
  8. F

    Special VFR

    Hoe vraag je in NL een special VFR clearance aan? Om bijvoorbeeld de CTR van Eelde binnen te vliegen?
  9. F

    N910LC

    Weet iemand of de CE172 N910LC nog op EHHV staat, en wie hiervan de eigenaar is?
  10. F

    Huren op EHHV of EHLE

    Ik ben op zoek naar een N geregistreerde CE-150 (of eventueel een CE-172) die EHHV of EHLE als thuisbasis heeft. Weet iemand of deze er zijn?
  11. F

    De kooy

    Kan iemand mij vertellen of je op De Kooy een start-up clearance nodig hebt? of is dat alleen wanneer er een clearance freq. is?
  12. F

    Indienen vluchtplan

    Wat zijn de verschillende manieren waarop een vluchtplan kan worden ingedient? Via het homebriefing.nl is mij bekend.
  13. F

    VFR Nacht

    Waar kun je makelijk VFR nacht uurtjes maken? Any tips?
  14. F

    VFR Vluchtplan

    Ik nog een vraag over het indienen van een VFR flightplan. De manier waarop dit moet gebeuren wordt goed uitgelegd op de AIS website. Het is mij alleen niet duidelijk hoe ik de "Rout" precies moet invullen. Voor bijvoorbeeld een vlucht van EHLE naar EHGG. Alvast bedankt!
  15. F

    AIP ENR 6-2.3 en AIP ENR 6-1.2

    Als FAA vlieger snap ik niet waar deze twee overzichten voor worden gebruikt. Wel begrijp ik dat ENR 6-2.3 voor enroute communication wordt gebruikt maar op wat voor een manier? Je hebt toch gewoon Dutch Mil en Amsterdam info? ENR 6-1.2 voor flight plans??? Alvast bedankt voor de hulp!
Back
Top