Recent content by dassault

  1. D

    Terugbetalen of......

    Hallo. Ik werk nu een 1.5 jaar voor een britse maatschappij. Elke maand wordt mijn salaris gereduceerd ten belope van 250 eur voor de typerating. Door gezondsheidsproblemen heb ik besloten om te stoppen met vliegen en ben dan ook op zoek naar een andere baan. Alleen heb ik niet het spaargeld...
  2. D

    Str@nt aan de knikker

    Hoi Ik ben ff ten einde raad. Een 2tal weken geleden had ik op de wizz werkaanbieding 'njet'gezegd omwille van de T & C's. Ik wist wel dat het niet zo goed ging op mn huidige baan, maar toch.. Precies 1 week later krijg ik van mn werkgever een telefoon dat mn vliegtuig nog voor het eind van...
  3. D

    Performance vraagje

    Hoi Ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Ben performance vak nog eens aan het bekijken. Bij take off is een van de limiterende factoren de climb limit ( net zoals brake energy, structural etc). Zoals we weten word er een climb gradient bij twin engine van 2,4% gross gevraagd. Men...
  4. D

    Midpoint rvr

    Hoi wat verwarring hieromtrent. Voor een cat 1 approach geven ze tdz rvr 550m. Midpoint rvr 400m. Is de midpoint hier enkel indicatief of een restrictie maw, mag ik landen of niet? Heb gelezen dat tdz rvr "always controlling" is. Maar dan zeggen ze erbij dat midpoint ook controlling is als het...
  5. D

    How low do you go?

    Hoi, Was daarnet naar vacatures aan het kijken en kwam het onderstaande tegen. http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/GlobeAir :stapelge: Meer kan ik ni zeggen.
  6. D

    Dilemma: hoe los ik dit op?

    Hallo Ik zit met een klein dilemma maar weet niet hoe het op te lossen. Ik ben op zoek naar een andere baan. Nu kwam ik onlangs op een vacature uit maar er 1 van de requirements is dat je incident/ongeval vrij bent. Nu heb ik een jaar geleden een incident gehad, maar volledig buiten mijn...
  7. D

    easy Zwitserland

    Om daar een gokje te wagen, moet ik mijn cv naar geneve opsturen of verloopt alles via de UK? Iemand meer info? Tx
  8. D

    Com/radio failure ifr

    Hallo Ik las op op pprune een interessant onderwerp inzake radio/com failure. http://www.pprune.org/tech-log/420427-radio-failure-ifr.html Nu ik ben er eigenlijk niet veel wijzer uitgeworden. Wat is nu idd die en ik citeer:" "the appropriate designated navigation aid or fix serving the...
  9. D

    Forex trading

    Hallo collega piloten Weet het, misschien gekke vraag op een gekke plek maar ik doe het toch. Aangezien het op m'n werk een kalme periode is en ik nu tijd genoeg heb,wou ik vragen of hier collega's zijn die soms aan forex trading doen en welk programma ze daar voor gebruiken? cheers
  10. D

    RT problemen

    Hallo iedereen. Ik post hier even m'n ergenis en eigenlijk ook een schaamte van me. Ik vlieg nu ruim 2 jaar voor een biz operator waar we non scheduled operations mee doen. Ik heb vooral mijn eerste vliegjaar hard moeten werken om me te kunnen bewijzen. Een tijdje geleden heb ik een evaluatie...
  11. D

    Radar vectors

    Hallo klein vraagje: wanneer atc je een final vector geeft om de localiser te intercepteren en je bent ge-cleared om dit te doen, moet je dan deze heading aanhouden of mag je je heading wijzigen??? Reden waarom ik dit vraag is omdat ik een tijdje geleden naar moskou ben gegaan en daar gaven...
  12. D

    2e typerating

    Hoi ik zit met het volgend probleem. Ik moet van huidige werkgever een 2e typerating doen. Op zich heb ik daar geen probleem mee maar wat me tegen de borst stoot is dat daar een 2e bond moet voor gaan tekenen. Is zoiets wettelijk? Zijn er mensen die in een gelijkaardige situatie hebben...
  13. D

    Middle East

    Hallo Ok, het Midden Oosten zit momenteel ook op z'n gat maar heb toch een klein vraagje. Op lange termijn zou ik daar een gokje willen wagen maar vraag me af of ik een kans maak met mijn JAA licentie. Heb me laten vertellen dat je enkel met FAA kans maakt. Is er hier iemand die daar...
  14. D

    FAA atp test

    Hallo, ik ga in 2009 mijn written FAA ATP doen in Parijs. Weet iemand waar ik de nodige boeken of dvd's kan krijgen om mij op het examen voor te bereiden?? Alvast bedankt
  15. D

    Line Check-->sectoren

    Hallo Ik wou es weten hoeveel sectoren jullie hebben moeten vliegen vooraleer je je de line check hebt mogen doen. Zou graag eens een beeld vormen daaromtrent. Thx
Back
Top