Recent content by DaanVos

  1. DaanVos

    Ground to Air : Amsterdam Airport

    Part 1 :http://www.youtube.com/watch?v=3kyiCBqFr_w Part 2 : http://www.youtube.com/watch?v=c_pY5sXLPgI Geweldig in elkaar gezet!
  2. DaanVos

    Wis- en natuurkunde cursussen

    Hallo allemaal! Ik heb vandaag besloten dat ik selectie wil gaan doen bij de KLS. Ik zit nu in 4Havo en heb geen wiskunde B en natuurkunde. Heeft iemand ervaring met cursussen om deze vakken toch te leren? Ik horde dat deze cursussen een aantal weken duren en +/- 200,- euro kosten. Alvast...
  3. DaanVos

    Wat doen na

    Hallo allemaal! Ik zit nu in 4 Havo en moet binnenkort een studiekeuze maken. Ik wil absoluut niet aan een vliegopleiding beginnen. Ik ga een HBO studie doen of naar het buitenland om een studie te doen. Na de studie zou ik eventueel aan de vliegopleiding kunnen beginnen. Maar wat als de...
  4. DaanVos

    Air traffic controller op airwork?

    Hallo, Is er een air traffic controller op airwork die ik misschien per mail vragen kan stellen? Bedankt, Daan
  5. DaanVos

    Baangebruik bepalen schiphol

    Kort vraagje, weet iemand hoe je kunt bepalen wat de active rwy's zijn? Als bijvoorbeeld de wind 08005KT.
  6. DaanVos

    Opleiding Zweefvliegen

    Hallo iedereen, Nadat ik het beroep piloot heb opgegeven, lijkt het me wel leuk om iets in de luchtvaart te gaan doen. Ik zou graag willen zweefvliegen. Misschien heeft iemand een advies/mening? Ik zou het graag op EHHV willen doen aangezien dat dichtbij is. Misschien is er iemand die daar ook...
  7. DaanVos

    Cockpit/Cabin-Crew Rest

  8. DaanVos

    Selectie reken sommen oefenen

    Hallo, Als ik de topics lees over de rekensommen bij de selectie, begin ik me toch een beetje onzeker te voelen. Sommen met meerdere getallen etc.. (12+75*15:35) Of wortels en kwadraten etc.. Hoe reken je dit soort sommen snel uit het hoofd uit? Hebben jullie daar trucjes/tips voor? Bedankt...
  9. DaanVos

    Stage

    Hallo, Ik moet binnenkort stage lopen voor school. Ik zou graag binnen de luchtvaart stage lopen, maar ik zou echt niet weten wat mogelijk is. Is het mogelijk om op Schiphol voor èèn dag stage te lopen? Ik hoor graag jullie ideën! Bedankt, DaanVos
  10. DaanVos

    737-800 simulator

    Vandaag eindelijk de 737 simulator gedaan, van FST. Geweldige ervaring! En wat blijft de 737 een prachtig vliegtuig:biertje:
  11. DaanVos

    Spottersplaatsen Schiphol

    Hallo, Ik zou graag bij schiphol gaan spotten. Weet iemand een route vanaf schiphol station? Bedankt, VosDaan
  12. DaanVos

    Descend uitrekenen

    Hallo, Ik heb een klein vraagje: Hoe reken je je descend uit, vanaf hoeveel nm moet je gaan descenden? Wat is de formule? Bedankt, VosDaan
  13. DaanVos

    Vakkenpakket havo

    Hallo, Ik moet over een paar dagen een vakkenpakket kiezen voor de havo. Klopt het dat je deze vakken sowieso in je vakkenpakket moet hebben om piloot te worden? Natuurkunde, wiskunde B, nederlands en engels. Bedankt, Daan
  14. DaanVos

    737 NG Simulator schiphol

    Hallo allemaal, Ik mag over paar weken op de 737 NG vliegen, op schiphol. • 45 minuten vliegles in een Boeing 737 NG Static flight simulator • Ontvangst met kopje koffie/thee • 15 minuten briefing • Certificaat ter herinnering Heeft iemand dit eerder gedaan, of weet iemand wat je allemaal gaat...
  15. DaanVos

    Oud en nieuw in het vliegtuig

    Hallo allemaal, Ik heb me altijd afgevraagd of oud en nieuw ook in het vliegtuig wordt gevierd, en hoe? Misschien dat iemand mij dat kan vertellen? Bedankt!
Back
Top