Recent content by Courgette

  1. Courgette

    PPL theorie: oefenexams en voorbereiding examens

    Hoi, Dank voor die informatie. Mij was helemaal niet bewust dat Orbit je wellicht naar een examen stuurt waar je niet de Nederlandse situatie toetst. Ik vond wel een PDF waar ze zeggen dat ze met Austro samenwerken, maar ik zag niet direct wat de toepasselijke wettelijke kaders zijn. Ik heb...
  2. Courgette

    PPL theorie: oefenexams en voorbereiding examens

    Hoi! Voor mijn PPL volg ik de opleidingscursus van Orbit groundschool. Omdat alle lesmaterialen in het Engels zijn (en ik het gevoel heb dat met name juridische aspecten meer vanuit het Engelse dan het Nederlandse perspectief worden toegelicht) wil ik graag aanvullende examenvoorbereiding...
  3. Courgette

    Voor mijn LAPL medical heb ik een psychologische beoordeling nodig, maar waar?

    Okay ik hab wat voorlopig nieuws. Ik ben gebeld door een van de bedrijven. Ze begrijpen waar het om gaat en kunnen inderdaad die evaluatie uitvoeren en al yo doen dat die rechtstreeks naar het buurland verstuurd kan worden. Evaluatie kost echter meer dan 1000€. Ik ga nog even kijken of ik een...
  4. Courgette

    Voor mijn LAPL medical heb ik een psychologische beoordeling nodig, maar waar?

    Klopt! De psych. beoordeling zal in het Engels moeten worden vertaald. De reden dat ik de medical in NL wilde doen is omdat het mij simpler leek, juist als de examiner bijvoorbeeld van de huisarts informatie wilde. Nou stel je voor dat gedoe tussen keurende arts, praktijk, en huisarts zou je dan...
  5. Courgette

    Voor mijn LAPL medical heb ik een psychologische beoordeling nodig, maar waar?

    Oh dat is een goede! Ik heb hen een email gestuurd. Grappig genoeg heb ik qua CV een klein beetje overlap met de psychiater daar, dus dat is een goede omen ;) Ik heb dus nu mijn hulpvraag voorgelegd aan KLM Health service, aeglia, en wat onafhankelijke psychiaters. Ik denk het ergste dat kan...
  6. Courgette

    Voor mijn LAPL medical heb ik een psychologische beoordeling nodig, maar waar?

    Aeromedisch instituut? Ik weet niet of 'aeromedisch instituut' een beschermde term is, maar ik was bij een centrum dat specific voor luchtvaart is. Maar misschien waren ze gewoon een te klein bedrijf, er lopen alleen een paar dokters en wat admin-mensen rond. De arts zei tegen me dat ze geen...
  7. Courgette

    Voor mijn LAPL medical heb ik een psychologische beoordeling nodig, maar waar?

    Dank voor je reactie. Persoonlijk vind ik mezelf wel bereid om de dosering af te taperen. Daar wilde ik vorig jaar aan beginnen, maar door COVID kwam ik heel lang niet naar de huisarts. Voor nu heeft de AME geadviseerd met het uitfaseren nog even te wachten. Want bij een verandering van de...
  8. Courgette

    PPL, LAPL, MLA? En waar kan ik het beste snuffelen?

    Half jaar later: dank voor al jullie opmerkingen. Inmiddels heb ik een vliegschool net over de grens gevonden waar ik me lekker voel en een klik met de instructeur heb. Alleen willen ze dat ik graag vooraf al mijn papiertjes (medical enz.) in orde breng. Daar ben ik nu mee bezig en dat duurder...
  9. Courgette

    Voor mijn LAPL medical heb ik een psychologische beoordeling nodig, maar waar?

    Goedemiddag, Ik denk ik vraag hier want ik wordt op dit moment van kast naar muur gestuurd. Omdat het thema 'medical' relatief breed is, post ik hem in 'Luchtvaart algemeen'; excuus als die waar anders had gemoest. Voor mijn LAPL medical heb ik een psychologische beoordeling nodig Na lang...
  10. Courgette

    PPL, LAPL, MLA? En waar kan ik het beste snuffelen?

    Hoi iedereen! Ik ben Courgette (33). Ik wil graag leren vliegen. In het verleden ben ik een beetje zweefgevlogen en ik heb altijd veel tijd in simulators toegebracht. Maar voor het zweefvliegen heb ik geen tijd, en ik wil het toch eindelijk in het echt doen dan op de studiekamer. Ik heb enkele...
Back
Top