Recent content by Avian

  1. A

    IVW doet inval bij zakenjetoperator Solid Air

    http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Business_av/IVW_doet_inval_bij_zakenjetoperator_Solid_Air Reguliere audit of concrete signalen?
  2. A

    LIDO kaartjes Hamburg/Hannover/Keulen

    Heb binnenkort grading voor CLH/GWI en ben daarom op zoek naar SID/APPR(ILS/NDB) kaartjes van bovenstaande velden. Heeft iemand hier een pdf-je van? Alvast bedankt! :rt:
  3. A

    Fixed base 737 sim huren

    Ik wil graag enkele uren boeken op een fixed base 737 sim incl. instructie. Kan iemand mij vertellen waar ik dit het beste kan doen? Hierbij is zowel de prijs als de kwaliteit van sim en instructie belangrijk. Alvast bedankt! :rt:
  4. A

    Arbeidsmarkt voor ab initio's

    Beste Airworkers, Het is geen verrassing dat het momenteel een ongunstige tijd is voor aspirant vliegers die met een (F)ATPL van school komen. De keuze is beperkt en extra geld inleggen lijkt in veel gevallen onvermijdelijk. Van de volgende maatschappijen weet ik dat er momenteel nog aannames...
  5. A

    Persoonsgebonden aftrek studiekosten

    Beste Airworkers, Ik heb een vraag m.b.t. de persoonsgebonden aftrek van de studiekosten. Als je een geïntegreerde vliegopleiding hebt afgerond en daarna bij een Nederlandse maatschappij aan de slag gaat heb je recht op een belastingteruggave over een bepaalde tijd. Nu komt mijn vraag: indien...
  6. A

    Ground-Air Visual Signal Codes (Airlaw)

    Kan iemand mij vertellen of er op het CBR-examen 'Airlaw' nog gevraagd wordt naar de 'Ground-Air Visual Signal Codes'? Dat zijn de grondsymbolen voor bijv. 'Require assistance', 'We have found all personell' etc. Deze worden uit het examen gehaald, handig om te weten of dit reeds gebeurd is. :rt:
  7. A

    Invloed verkiezingen op luchtvaart NL

    Nu de verkiezingsuitslag bekend is wordt het duidelijk dat er een linkse(re), meer sociale, coalitie gaat komen met CDA, PvdA en SP, of meer waarschijnlijk CDA, PvdA en Christen Unie. KLM-topman Van Wijk maakt zijn zorgen om de groei van Schiphol bekend in een artikel van Luchtvaartnieuws...
  8. A

    Eisen deelcertificaten wib1 en na1

    Beste luitjes, Ben onlangs begonnen met een LOI-cursus Wib1 en Na1 om zo aan de eisen van de KLS te voldoen. Nou vraag ik me af wat ik nu minimaal moet scoren op de staatsexamens. Worden deze vakken los gezien van je HAVO-diploma en moet je dus minimaal een '6' scoren of mogen deze eventueel...
  9. A

    Radio Altitude Indicator

    Kan iemand mij vertellen wat deze indicator precies aangeeft wanneer deze bijv. op 1400 staat? In mijn voorbeeld wordt dit cijfer samen met de Decision Height (DH) gegeven...
  10. A

    Vleugel lift

    Hallo Mensen, Het volgende lees ik op Wikipedia: Klopt het dat de theorie over het verschil in lengte tussen de boven en onderkant van een vleugel de reden is voor de lift?
  11. A

    Groundschool slagingspercentage

    Ik heb vernomen dat het 'normale' slagingspercentage bij vliegscholen voor groundschool ligt op 75%. Nou lees ik op de site van een EPST (OAT) student dat EPST er een shepje bovenop doet en de lat op 85% legt. Op het beroepspilotenforum bij de thread Solid Air zegt Senna het volgende: In...
  12. A

    Technisch inzichttest Fase 1 EPST

    Beste (aanstaande) vliegers! Over twee weken heb ik de eerste selectieronde bij EPST. Omdat mijn middelbareschooldiploma geen Natuurkunde bevat zou ik graag wat meer informatie willen bemachtigen over de technisch inzichttest. Uit een post van WIEBE, eind vorig jaar, begrijp ik dat er naast...
  13. A

    Pensioengolf fabel of waarheid?

    Beste forumbezoekers, Na het een en ander gelezen te hebben op deze site blijf ik met een vraagje zitten. Is de, door vele vliegscholen voorspelde, pensioengolf een fabeltje of gewoon de waarheid. Logisch beredeneerd zal er toch op een korte termijn een pensioengolf moeten komen i.v.m. de...
  14. A

    Piloot in buitenland zonder na1 en wi b1

    Hallo allemaal, Vorig jaar ben ik tijdens mijn stage erg gefascineerd geraakt van het beroep piloot en heb toen besloten om eerst af te studeren en dan te kijken of mijn motivatie nog steeds sterk aanwezig is. Over een aantal maandjes rond ik mijn HBO-diploma Toerisme Marketing Management af...
Back
Top