F
Reaction score
6

Profile posts Postings About

  • Ik heb een leeg bericht van je ontvangen.
    Tav de MCC/JOC : zorg er eerst voor dat je steengoed IFR kunt vliegen. de MCC en JOC worden gegeven door captains van grote maatschappijen. er is geen garantie, maar als zij tevreden zijn kunnen ze je adviseren bij een bepaalde company te solliciteren. Samen met hun advies kan dat heel behulpzaam zijn.
    Ook wordt er gekeken naar de ATPL-examens. Zorg ervoor dat je boven de 90% zit, anders heb je een vette kans dat je brief niet eens wordt gelezen. Dat lijkt onterecht, maar toont aan dat je je maximaal hebt voorbereid. Bovendien zitten er altijd wel een aantal nieuwe vragen in...
    Best of luck!
    HL
    (deel 2)

    De selectie op zich was veel, alles in 1 dag, maar ik vond het wel goed te doen, in vergelijk met de DLR-test in Duitsland. Zelfde concept, en ik heb toentertijd ook ergens online een paar oefenprogramma's gekocht. Die waren misschien wel, misschien niet, nodig maar op zich wel een goede voorbereiding.

    Verder verwachten ze een redelijk engels, natuurlijk, maar niets buitengewoons. Als je nog aan je opleiding moet beginnen, zou ik zeker ook in Engeland kijken, daar zitten een paar goede scholen. Maar daar kijk je al, dus wat vertel ik je.

    Andere optie, ik weet niet of je die al hebt overwogen, is de Lufthansa vliegschool in Bremen. Als je daar wordt aangenomen (wat, toegegeven, moeilijk is, maar niet onmogelijk) heb je een zeer goede opleiding met baangarantie bij LH. Zeker geen slechte deal.

    Cheers!
    Var.
    Hey FtL!

    Ik heb mijn selectie 5 jaar geleden bij BA gedaan. Dus mijn informatie is niet helemaal meer up to date. Ik heb het toentertijd inderdaad wel gered, maar kon uiteindelijk niet bij ze beginnen. Het is een ongelofelijk lang verhaal met een paar saaie stukken tussendoor en een beetje een anticlimax, maar het komt erop neer dat ik het verkeerde JAR-FCL-brevet had (overigens was ik niet alleen, er waren nog een paar NL'ers die net als ik al bij Cityline werkte met hetzelfde probleem).
    Waar het op neer kwam is dat je bij BA een brits JAA-brevet moest hebben. Hebben we daarom niet die JAR-brevetten ingevoerd? Ja, maar het blijven britten.

    In ieder geval, een gelijkstelling van mijn duitse brevet naar mijn engelse brevet was niet mogelijk omdat ik in mijn duitse brevet "CoPilot only" had staan, wat alle landen hebben, behalve de britten. En omdat ze deze Remark niet kenden, kon er niet worden gewisseld.

    Beetje balen, maar goed...
  • Loading…
  • Loading…
Back
Top