Vragen GVSS

Ook ik heb een vraagje over de GVSS, hoeveel trippen vlieg je tegenwoordig per dag? In mijn tijd (lijk wel een oude man....) was dat 2!

Greets :airforce:
 
ik moet maandag en als het goed is , moet ik maandag mijn fam vlucht doen, en de a en b
de C,D en F op de laatste dag.
ik weet niet zeker of de C nou bjij de 2de was of de 1ste dag

greets
 
Nee de E vlucht is geschrapt :D dus 3 vluchten op dag 1 en 2 ;)

Het zijn nog wel dezelfde vluchten en zo, maar blijkbaar was de E-vlucht niet nodig, maakt de stap naar de laatste vlucht wel wat groter. Maar het is idd nog wel te doen.
 
Mike.taks, thanx voor de info! Ben je al in opleiding of moet je de pvs nog doen??

Ik kan iig weer even verder met een brief voor een vriend, moest 4 vluchten doen op 1 dag en dat vind ik een beetje veel. Kijken of ze m nog een kans willen geven!

Mzzl Spank
 
Graag gedaan spank! Ik zit mijn tijd uit op HBO ;), augustus begin ik op de KMA. Die vriend van je gaat ook de selectie doen?
 
nog een vraagje over de bochten , als je slikogel uit het midden schiet dan moet je dat corrigeren met je voetenstuur maar hoe moet je precies nou corrigeren als je vliegtuigje(boven je slipkopgel niet op R of L staat)
 
Dat corrigeer je met je dwarshelling. Bij de KLS was het zo dat je 13 graden dwarshelling moet nemen voor een ROT. Een andere mogelijke regel is 10% van je IAS + 7 graden. Maar of dat hetzelfde is bij de KLu weet ik niet. Ze hebben immers een andere sim nu.
 
ik heb maar is flight simulator gedownlaod en geinstallerd, is opzich wel vet omdat je ook de procedures voor jeGVSS kan nabootsen, dus op instrumentenvliegen.

Mischien hebben sommige mensen hier wat aan , wat hiermee kun je ook een klein beetje oefenen al is het natuurlijk niet realistisch
 
Zou er zelf niet aan beginnen. Je AIS + powersetting komt nooit overeen zoals bij het GVSS, je helling voor een ROT niet, je slipkogel niet. Maargoed, dat is de eeuwige discussie of FS nou goed is om te oefenen of niet. Voor crosschecks helpt het wel wat.
 
nee oke maar ik keek even crosschecks enzo, naja morgen heb ik de gvss spannend hoor. ik weet niet hoe kritish ze zullen zijn...:)
 
nee oke maar ik keek even crosschecks enzo, naja morgen heb ik de gvss spannend hoor. ik weet niet hoe kritish ze zullen zijn...:)

Ik heb zelf ook wel wat met flight simulator gevlogen voor ik naar de gvss ging, en het geeft je wel een goede indicatie van hoe de instrumenten reageren denk ik. Want de meeste mensen snappen bijvoorbeeld nog niet zoveel van de slipkogel als ze alleen het boekje hebben gelezen.

Maar verder heb je er denk ik bar weinig aan, en ze kijken toch vooral naar de vooruitgang die je boekt, en naar de correcties die je uitvoert. Zo deed ik in de laatste vlucht bijna alles fout wat je maar fout kon doen, maar uiteindelijk door het goed corrigeren kwam ik toch goed de bocht uit. De instructeur vertelde mij ook dat ze dat juist willen zien, dat je goed kan corrigeren en van je fouten kan leren. Maar ik wens je alvast succes voor morgen, misschien kom ik je nog wel tegen ;).
 
als je me tegenkomt:) dan weet je toch niet wie ik ben haha,

bij de A,B,C vluchten heb je dan een goede kans om door te komen?
Bij de D en F vlucht wat is daar de belangrijkste factor waar ze op letten

groetjes:)
 
Ik heb mijn GVSS al zo'n 2 jaar geleden gedaan.

Wat voor mij een goede tip was: Praat hardop wat je doet.
Al je handelingen. Als je meer rpm geeft, zeg dat dan hardop en waarom je dat doet. Ik had dat gedaan bij mijn laatste vlucht en ik had het gevoel dat dat me had gered.

vegy
 
Ik heb mijn GVSS al zo'n 2 jaar geleden gedaan.

Wat voor mij een goede tip was: Praat hardop wat je doet.
Al je handelingen. Als je meer rpm geeft, zeg dat dan hardop en waarom je dat doet. Ik had dat gedaan bij mijn laatste vlucht en ik had het gevoel dat dat me had gered.

vegy

Dat gold voor mij ook, en zo zat ik ook in die mock-up. :radar:
 
Ik heb mijn GVSS al zo'n 2 jaar geleden gedaan.

Wat voor mij een goede tip was: Praat hardop wat je doet.
Al je handelingen. Als je meer rpm geeft, zeg dat dan hardop en waarom je dat doet. Ik had dat gedaan bij mijn laatste vlucht en ik had het gevoel dat dat me had gered.

vegy
thnx.

Zo heb ik ook altijd m'n verpleegkunde praktijk gehaald... Was ik wat vergeten om te doen gewoon: Maar heb hiervoor al wel blablabla...
Then again, volgens mij is het ook alleen maar handig, want je hebt dan nog een extra check voor jezelf, tenminste, lijkt mij.
 
Stomme vraag misschien maar stel hem toch.. Ze kijken bij de GVSS naar je learningcurve right? Is het dan niet goed als je je eerste vlucht 'per ongeluk' niet zo goed doet zo dat in de komende vluchten een duidelijke verbetering zit? Of loop je dan ook weer het risico van dat je faalt omdat je eerste vlucht zo slecht is? Like I said, stomme vraag waarschijnlijk, maar vroeg het mij af ;)
 
Niet zozeer in scene zetten, maar ik sprak iemand die door een fantastische eerste reek(s) vlucht(en) geen progressie had (inmiddels wel vlieger). Die zei juist dat je eerste vlucht niet je beste moet zijn. :)
 
Back
Top