Uren maken in Florida (PPL)

Nice topic, al veel aan gehad qua adressen.
Voor mij staat een maand florida om een uur of 75 te maken ook in de planning deze winter!

zelf had ik al gekeken bij o.a. www.flyoba.com

Bedankt!

Naud
 
Hey Naud, ik ben ook gelijk even gaan kijken op die site en ook dat zag er allemaal wel netjes uit. Ze hebben daar veel ervaring met Europese studenten en OBA biedt 25/50/75uurs-paketten aan voor een mooie prijs + accomodatie (gedeelde of eigen kamer). Verder kun je er ook je JAA PPL/CPL/IR en ga zo maar door halen. Waar ga jij eigenlijk voor naar Florida, om een geheel brevet te halen of voor hours building? Heb jij trouwens dat 'info package' kunnen downloaden, want mij lukt dat maar niet :confused:

En Flake, dat vliegveld waar je het over had is dat KLAL?

Groeten, United
 
Hey,

Ik ga er voor Hours Building, die info package heb ik ergens staan kon het vandaag alleen even niet vinden als je even een PM stuurt met je mailadres zal ik het sturen als ik het nog vind.

Imo: morgen dat topic even doorspitten, bedankt voor de informatie!
Naar aanleiding van de link ben ik ook bij EAA fly gaan kijken, ziet er mooi uit. Ervaringen ermee?

Bedankt,
Naud
 
Last edited:
Hey Imo,

Bedankt voor de tip, ga het zeker eens bekijken. Heb 2 weken geleden voro het eerst n half uurtje met een Diamond met G1000 mogen spelen en dat beviel zeer goed. Dit krijgt dus stiekem een beetje voorkeur van mij, maar een vier persoons kist terwijl je maar alleen bent,, of is er iemand die zin heeft om wat uren mee te vliegen :rt: ? 60 uur alleen boren is ook zo.. alleen :grijns:

Als het zo ver is maak ik wel een topic voor de leukste tripjes vanuit Naples mocht dat er nog niet zijn.

Ciao,

Naud
 
Hey Naud,

Ik denk dat als je uren wil maken dat er wel mensen zijn die met je mee willen, voor de FAA mag je kennelijk ook uren loggen als safetypilot. Dus er zijn mensen die met z'n 2en vliegen en allebei loggen.

Of het mag???? gebeurt het? ZEKER!!!!

En anders zijn er wel anderen die wel willen meebetalen alleen al om lekker rond te mogen vliegen.

Als ik er op vakantie zou zijn zou ik graag mee gaan om een beetje te touren.

Groeten

Andre
 
Hey André,

Op dat moment zal ik pas een PPL hebben, dus een vergoeding vragen of meebetaling vragen zal ik nog niet mogen.

Mocht U in de buurt zijn, ik laat nog wel weten wanneer ik er ben, mag U best een rondje mee hoor haha :grijns:

Ciao,

Naud
 
Hey Naud, ook al heb je tegen die tijd alleen een PPL, je mag best een vergoeding vragen aan mensen die met je meevliegen. Sterker nog dit gebeurt best veel. Jij rekent uiteindelijk wel af bij de vliegschool waar je het vliegtuig hebt gehuurd, maar je kunt de prijs best delen door het aantal personen dat je meeneemt. Daar heeft iedereen baat bij, het wordt voor jullie allen immers goedkoper (en gezelliger als het goed is!). Het klopt wel dat je niet commercieel mag gaan vliegen. Mensen in het openbaar een rondvlucht aanbieden tegen betaling bijvoorbeeld (jij wordt dan betaald door die mensen, je hebt dus loon en deelt zelf niet mee in de kosten). Maar nogmaals de kosten delen met de mensen waarmee je samen vliegt, is geen enkel probleem. Ik zou zo een eindje met je meevliegen!

Ben benieuwd naar je Florida plannen, zit zelf ook al een tijdje met de gedachte te spelen om in de VS te vliegen en ben het nu een beetje aan het uitwerken. Laat het me maar weten als je concrete plannen hebt (waar, met wie, hoe etc).

Ciao
 
. Maar nogmaals de kosten delen met de mensen waarmee je samen vliegt, is geen enkel probleem. Ik zou zo een eindje met je meevliegen!
Ciao

Hey kerel,

Je zegt: het gebeurt veel dus het mag best wel. Tegen de richting in fietsen gebeurt veel, mag dat dan ook wel?
Feit is dat het gewoon niet mag, en ik daarom nog geen geld/meebetaling vraag.
Ik hou niet van verslapping van regels, en daarom wil ik er zelf ook geen steentje aan bijdragen eigenlijk..

Ciao,

Naud
 
Voordat jullie heilige boontjes over mij heen vallen, volgens mij ging het hier over vliegen in de VS en ik heb mij door een kennis (vlieginstructeur) laten vertellen dat het wel in The States is toegestaan. Ook in sommige andere Europese landen mag het gewoon.

Maar goed wil je dit in Nederland doen dan word het wat lastiger. NL heeft overal lullige wetten voor die vanalles verbieden. Het mag hier officieel dus niet maar als je een beetje thuis bent in het RPL/PPL-wereldje, dan weet je dat het gros van de brevethouders wel eens iemand heeft meegenomen die ook deelt in de kosten (en nee, als alle PPL-houders van een flat afspringen, dan spring ik er niet ook van af :grijns: ) Dat is toch ook logisch, je wordt er beide beter van en benadeelt niemand, fair deal! Zoals ik al zei reken jij als piloot in zo'n geval af bij de betreffende verhuurder (of vliegclub), het heeft verder niks weg van een (commerciele) zakelijke transactie waarbij derden betrokken zijn. Als je daarna onder het genot van een biertje samen met je passagiers het geld uitwisselt, of gewoon je biertjes laat betalen door hen ;), is er niets aan de hand. Je valt er niemand mee lastig en iedereen heeft een leuke middag gehad. Natuurlijk moet je geen onbekenden gaan werven om met jou mee te gaan tegen betaling. Maar een bekende/familielid/kennis met dezelfde hobby meenemen die jou als arme vlieger financieel helpt, kom op zeg dat is toch meer dan normaal (en bovendien sociaal).

Maar dit is een vrij land dus doe wat je wilt zou ik zeggen :). Als jullie roomser zijn dan de paus, nooit maar een km'tje te hard rijden 'omdat het niet mag', dan moet je lekker de Koos Spee's van het IVW en de luchtvaartpolitie pleasen. Ik slaap er niet minder om, ik probeer jullie alleen maar te informeren met wat ik weet over dit onderwerp, kerel...

En on-topic, als ik het fout heb wat betreft het meenemen van passagiers waarmee je de kosten deelt in de VS (met een PPL-brevet), dan hoor ik dat graag folks!

Vriendelijke Groet
 
Last edited:
Ik ben nog geen achttien dus te hard rijden wordt beetje moeilijk, alhoewel ik wel eens harder dan 30 heb gereden in een woonwijk op mijn wielrenfiets.

Tuurlijk weten we allemaal dat het gebeurt, maar om meteen de stempel: "het kan best" vind ik een beetje ver gaan.
Ik vind dat als je wilt dat mensen je betalen je maar fijn hard moet doorwerken voor een CPL, lijkt me wel zo fair.
Dat je van de wet ook niet betaald mag worden in een etentje vind ik een ander verhaal maar dat terzijde...
 
Als je de Bibble erop naslaat... (FAA dan wel)

Zijde de FAR/AIM, daar staat heel duidelijk in dat een PPL houder perfect de kosten mag delen met zijn passagiers zolang zijn deel evenredig is tot de totale prijs gedeeld door het aantal aan boord.

Als de kostprijs 100$/u is en je hebt 4 mensen (piloot +3) aan boord, mag de piloot dus niet minder dan 25$/u betalen.

Referentie: FAR/AIM, er is trouwens een nieuwe deze week :D
 
Fijn om te weten! Wist het namelijk, zoals jullie gemerkt hebben, niet helemaal.

Maar om even terug te komen bij het daadwerkelijke topic, iemand nog tips voor vliegen in de VS?
 
Als jullie roomser zijn dan de paus, nooit maar een km'tje te hard rijden 'omdat het niet mag', dan moet je lekker de Koos Spee's van het IVW en de luchtvaartpolitie pleasen.

Daar gaat het helemaal niet om. Maar ALS je controle krijgt van de luchtvaartpolitie, die je passagiers even apart neemt en hen vraagt of ze meebetaald hebben voor de vlucht (en dat gebeurt!), en ALS ze dan JA zeggen, dan heb JIJ een probleem. En dat heeft niks te maken met heilige boontjes, het is gewoon een waarschuwing.
Maar goed, jij hebt al 20 uur op een PA28 en als je dan de wijsneus wilt uithangen moet je dat vooral doen. :dozey:
 
Daar gaat het helemaal niet om. Maar ALS je controle krijgt van de luchtvaartpolitie, die je passagiers even apart neemt en hen vraagt of ze meebetaald hebben voor de vlucht (en dat gebeurt!), en ALS ze dan JA zeggen, dan heb JIJ een probleem.

Ten eerste ging het hier over vliegen in de VS, totdat jij over de Nederlandse situatie begon tenminste...

Maar om op de opmerking van meneer de ervaren vlieger in te gaan, denk eens logisch na: Jij stapt bij jou woning uit een auto samen met een bekende. Op straat wordt je aangesproken door een agent, deze neemt die bekende even apart en vraagt aan hem of jij als bestuurder niet toevallig ergens te hard hebt gereden. Die kennis zegt dan natuurlijk direct van ja hij reed daar en daar 140 ipv 120. Natuurlijk niet, wel een beetje reeel blijven!

Een beetje piloot licht zijn passagiers ook van tevoren in. Als je het doet op de manier die ik heb uitgelegd (zo wordt het veel gedaan) dan komt niemand er iets van te weten. En niemand heeft er ook last van, dat is het belangrijkste. Daarbij komt dat ik het over vliegen had met bekenden (familieleden/kennissen met dezelfde hobby), ik weet niet hoe het in jou vriendenkring zit maar die van mij zullen mij niet zo snel verraden!

Je mag ons best waarschuwen (het is inderdaad officieel verboden in NL, toegegeven!) maar doe dat dan in het juiste topic. Daarbij is die ALS, ALS, ALS-beredenatie van jou niet erg reeel. Er zijn genoeg mogelijkheden om het buiten andermans weten om te doen. Anyway, je hebt je tegenargument gegeven, het is goed om in het achterhoofd te houden, bedankt :). Ik wijs je er alleen nogmaals op dat het hier in eerste instantie ging over vliegen met medepassagiers (waarmee je de kosten deelt) in de VS. En het is daar gewoon toegestaan! Dus als je het zo graag over de situatie in NL wilt hebben, moet je verder gaan in je eigen begonnen topic ;)
http://www.airwork.nl/bulletinboard/...ead.php?t=4324

Vriendelijke Groet, Wijsneus
 
Last edited:
Graag weer on-topic, alle informatie over PPL-vliegen in de VS is welkom! Het lieftst zou ik dus in Florida willen vliegen om OF mijn PPL daar te halen OF om aan hours building te doen. Ik ben door jullie al heel wat wijzer geworden en ben een paar goede scholen op het spoor gekomen. Maar als jullie nog meer suggesties hebben of ervaringen willen delen, hoor ik dat graag :)

Thanks, United
 
Back
Top