Uren maken in Florida (PPL)

United

New member
Hi there,

Ik heb een vraag aan jullie m.b.t. het maken van vlieguren voor het PPL-brevet in Amerika. Zal even kort de situatie uitleggen. Ik ben 20 en op dit moment bezig met het behalen van mijn PPL (ruim 20 uur heb ik nu). Nu zat ik met de gedachten te spelen om aan het einde van het jaar voor een maandje naar Florida te gaan. Ik ben dan even vrij van school en heb daarbij familie wonen in de regio Ft Lauderdale. Graag zou ik in die tijd wat vlieguren willen maken bij een vliegschool daar in de buurt (@Ft Lauderdale Executive Airport). Het is immers goedkoper dan in NL, je leert er dingen die hier niet mogen/gedaan worden (aldus mijn Nederlandse instructeur uit eigen ervaring) en het is gewoon een geweldige ervaring lijkt me!

Nu heb ik alleen gehoord dat de uren die ik daar zou maken in princiepe niet geldig zijn voor het behalen van mijn PPL in Nederland. Maar aangezien mijn instructeur vertelde dat ze bij hem alleen maar naar het aantal uren keken dat hij aan het einde van de reeks had gemaakt en niet naar waar hij die uren had behaald, hoop ik een beetje dat ze toch kunnen meetellen...

Mijn vraag is nu of jullie mij wat informatie zouden willen verschaffen over vliegen (voor je PPL) in Florida. Ik kan alle info gebruiken! Enkele vragen:

- Heeft er hier iemand ervaring met het vliegen in de regio Ft Lauderdale?
- Moet ik nog voorbereidingen treffen of kan ik rechtstreeks naar een vliegschool gaan aldaar en wat uurtjes maken?
- Klopt het verhaal dat mijn instructeur vertelde over het meerekenen van de Amerikaanse uren?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

United
 
Mijn ervaring

Mijn ervaring

Heb net in mei in Florida mijn FAA PPL(A) geconverteerd naar JAR PPL(A) bij OFT in Orlando. Heb geen ervaring in Ft. Lauderdale omgeving, maar kan je wel wat tips geven.

Als je vliegles wilt volgen in Amerika zul je een aantal dingen moeten regelen:traantjes :
1) Visum (M1 training visa dacht ik). Dit moet door de vliegschool aangevraagd worden, dus je zult eerst je vliegschool moeten kiezen.
2) TSA screening. E.e.a. terug te lezen op http://www.flyoft.com/m1visa.php

Pas als dat allemaal geregeld is kun je flight training in de USA volgen. Een "paar" uurtjes vliegen kan altijd zonder visum, maar als het substantieel wordt zul je visum & TSA approval nodig hebben.

Er zijn in Florida (tenminste 3, zoek maar eens om JAA flight training en Florida) een aantal JAA flight schools. Deze hebben bevoegde (volgens CAA, Britse rijksluchtvaartdienst) JAA instructeurs & examinatoren in dienst. Waarom ga je niet je Britse JAA brevet halen? Grote kans dat je NL uren meetellen aangezien die ook onder JAA zijn gevlogen. Zo niet, who cares, minimum aantal uren die je moet vliegen (45) worden er meestal toch 65 of meer voor je examen doet, dus het totaal aantal uren haal je toch wel. Weer in Florida is 360/365 dagen te vliegen en veel, veel, goedkoper. 25 uren vliegen (met instructeur) + vlucht van NL naar Florida (en terug) + hotel 2 weken + huurauto 2 weken + examen gelden, boeken etc, dus de hele mik komt neer op een uurprijs van 212 Euro (all in). Probeer dat maar eens in NL... De Britse theorieexamens kun je ook doen wanneer het je uitkomt en kosten vele malen minder (ik betaalde $25 per examen).

Overigens heeft Brits JAA brevet ook andere voordelen :yeehaa: (cost sharing bv toegestaan). Mijn NL medical werd door CAA zonder problemen geaccepteerd. En je 2 jaarlijkse flight review (1 uurtje les) kan tegenwoordig ook met een NL instructeur.

Happy flying!:)
 
Hey United,

Officieel volgens de regels:
Nee, ze mogen niet meegeteld worden. Ze gelden wel als ervaringsuren. Dus als je hierna door wil met CPL/IR/ME/ATPL, dan kan je ze wel mee tellen.

Ik denk dat M. gewoon geluk heeft gehad. Ik zou er i.i.g. niet op gokken. Misschien krijg jij wel zo'n "mierenn**ker" die het checkt en vervolgens zegt dat je niet voldoet aan de eisen.

Reden dat de uren niet worden meegeteld is vooral de andere eisen van de FAA t.o.v. JAA.

Ik wil ook, nadat ik de PPL heb, een tijdje in de US gaan vliegen om ervaringsuren op te bouwen.. maar ik ga dat pas doen nadat ik het papiertje heb.
Misschien heb je mazzel als jij het probeert (en ik dus pech:p) maar ik neem het zekere voor het onzekere.

Nou ja, onzekere.. je hebt altijd nog lekker gevlogen in de US, alleen dan wel met een instructeur (== $$, maar ja die staat laag).

Succes
 
TSA Alien Flight Training

TSA Alien Flight Training

Hoi United,

Helaas kun je tegenwoordig niet meer zomaar bij een Amerikaanse school aankloppen om wat uren training te ontvangen. Dit is veranderd ná 911... Op de AOPA's Guide to TSA's Alien Flight Training kun je het hele verhaal lezen over welke voorbereidingen je al vóór de training moet treffen.... Héél kort samengevat houdt het in dat de vliegschool waar je wil gaan vliegen jou aan moet melden bij de TSA (Transportation Security Administration) en dat jij al jouw gegevens bij de TSA in moet vullen op de website en je vingerafdrukken moet laten nemen (evt bij de USA ambassade) Dit proces kost jou ook nog eens 130 USD. Dit allemaal onder het motto "Leuker kunnen we het niet maken...."

Ik kan je niet vertellen hoe het zit met de geldigheid van de gevlogen uren in de VS voor het behalen van een JAA PPL-brevet, maar daar kan de IVW je vast verder mee helpen. Het telefoonnummer van die mensen is al een paar keer gepost op het forum.

Vliegen in Amerika is echt geweldig, héél relaxed en inderdaad goedkoop. Zorg dat je een goede vliegschool uitzoekt, als het even kan een vliegschool die ervaring heeft met studenten uit het buitenland, dan kunnen zij je vast goed helpen met de TSA problemen...

Succes en vlieg ze!
 
PFT

PFT

Hey Uni,

Bekijk deze website van Professional Flight Training.

http://www.pft-inc.com/facilities.cfm

Zij zitten op FXE en zijn gespecialiseerd in "buitenlandse" studenten. Ik ben hier geweest in '96 toen alles nog kon. De ene na de andere Europeaan heeft hier uren gemaakt of een conversie gedaan. Ook helpen ze je van A tot Z door het hele TSA gebeuren. Patricia Ross is de directeur en heel bekend met Nederlandse studenten en hun boven gemiddelde study habbits.
En of die uren nou wel of niet meetellen, s..t mooie ervaring toch. Beetje door Florida crossen, Conch fritters en een sloppy Joe op EYW eten. Langs de keys naar het SWen, mooi man. Even langs Titusville om een shuttle launch te zien (best wel cool om op 3000FT de shuttle te zien vertrekken!!). Anyway, plenty te zien en te doen in een maand. Als je de kans hebt om te komen, gewoon doen. Die ervaring neemt niemand je meer af. Forget about the NAY sayers.
Stuur maar een PM als je deze kant op komt.

:cool: Biscane :cool:
 
Meetellen uren

Meetellen uren

Ik heb de CAA LASORS (UK bijbel met o.a. UK JAR luchtvaartwetgeving) er op nageslagen.

Mocht je gaan voor JAA opleiding in USA (en daar UK JAR-FCL PPL(A) gaan halen) kun je in elk geval 10 uur van je opleiding meetellen voor je UK JAR-FCL PPL(A). Indien het IVW goedkeurt dat je je training in Florida voortzet en dat de UK dan je license gaat uitgeven, worden in principe alle uren gehonoreerd.

De andere kant op (Amerikaanse uren meetellen voor JAR-FCL PPL(A) license): het Personel Licensing Department bekijkt op een case by case basis welke credits er gegeven worden (na overleg logboeken e.d.). Ik meen dat IVW zo ook werkt. De vliegtijd die je in Amerika opdoet is dan zeker niet voor niets, maar er zullen hoogstwaarschijnlijk wel aanvullende trainingseisen komen (en dus meer vlieguren in NL).

Je zou kunnen overwegen om in die 4 weken tijd je Amerikaanse FAA PPL(A) te halen. Daarmee kun je in NL (en de rest van de wereld) op N-geregistreerde (=USA) vliegtuigen vliegen. Daarvan zijn er ook in NL enkele te huur. Ook kun je daarna (of enkele jaren later) een conversie doen naar JAR-FCL PPL(A). Met minder dan 100 uur vliegervaring dien je dan alle examens te doen (inclusief checkride) maar er zijn dan verder geen andere ervaringseisen. Heb je meer dan 100 uur in je logboek, hoef je alleen maar 3 van de 7 theorieexamens te doen (+ RTF examen + checkride).

Happy flying! :)
 
Allereerst bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden, er is me al veel meer duidelijk dan voorheen!

@Flake: Het was eerst eigenlijk mijn bedoeling "een paar" (10 a 15) vlieguren te maken in The States, maar nu je me wat info hebt verschaft over dat Britse JAA brevet zie ik dat ook als een mogelijkheid. Het is dan wel wat meer geregel met zo'n visum e.d. maar aan de andere kant begrijp ik dus dat je in een maand dat brevet zou kunnen halen? Je hebt het zelf over 2 weken om 25 vlieguren (45 - mijn eigen 20 uurtjes neem ik aan) + de theorie(examens) te maken/behalen. Als ik dan de uurprijs zie plus de andere voordeeltjes zoals met je medical, dan kan ik dus eigenlijk net zo goed in die maand wat harder aan het werk gaan en mijn brevet direct halen. Heb ik het zo goed begrepen? Ik ga me er zeker in verdiepen als ik wat meer tijd heb! Tot slot, je hebt het ook over de optie om een Amerikaans FAA PPL(A) te gaan halen. Op zich ook een mogelijkheid maar ik denk wat minder interessant voor mij dan dat Britse JAA brevet. Er zijn immers maar weinig N-geregistreerde kisten te huur in NL en je zit natuurlijk met die conversie. Thanks anyway!

@Abrucx: M. zal inderdaad geluk hebben gehad, maar ach al zijn het alleen maar ervaringsuren, ik doe het ook vooral voor de ervaring. Ben pas 20 en het lijkt me geweldig in my favorite country een beetje rond te vliegen in een totaal andere omgeving en met totaal andere omstandigheden. Dat de dollar dan ook nog eens op z'n laagst staat t.o.v. de euro maakt het extra leuk :grijns:
Overigens is het mijn plan om sowieso door te gaan met CPL/IR/ME/ATPL na het behalen van mijn PPL, hoe zit dat bij jou?

@Nightflight: Ik heb die AOPA's Guide er vluchtig eens op nageslagen. Het is helaas een heel gedoe waar je ook nog 'ns $130 aan kwijt bent, maar aan de andere kant heb ik er na 9/11 ook wel begrip voor. Ik weet nu in ieder geval welke stappen ik moet ondernemen om te kunnen vliegen in Amerika :)
Het is inderdaad wel zo fijn als een school mij als Alien kan helpen met het TSA gedoe. Gelukkig heeft Biscane mij al een goede school aanbevolen. Waar heb jij trouwens gevlogen in de VS?

@Biscane: Fijn om wat hulp te krijgen van iemand uit Ft Lauderdale. Je verhaal van PFT klinkt erg goed. De school lijkt me uitermate geschikt voor een jonge buitenlandse student als ik. Ik zie dat ze de mogelijkheid hebben om in 4-6 weken een PPL brevet te halen voor iets meer dan $9000. Niet bepaald duur vergeleken met NL. Mocht ik er toch voor kiezen in NL m'n opleiding te willen afronden, dan kan ik nog altijd ervaringsuren opbouwen bij PFT (voor slechts $144 per uur incl instructeur). En als ik die verhalen zo hoor van jou is het een bijzonder aangename ervaring ;) Over de Keys vliegen en landen op EYW lijkt me super! Als ik kans heb om te komen zal ik dat zeker doen, that's one thing for sure. Zal tegen die tijd wel een PM sturen. Heb jij trouwens nog ervaring met andere flight schools in de buurt? Gewoon om een totaalbeeld te krijgen ..

Nogmaals bedankt allemaal and y'all have a good flight :biertje:
 
Voor je FAA brevet kan je in NL al met de theorie beginnen.
Bij www.gleim.com kan je het boek bestellen voor het schriftelijke examen.
Via Sporty's Pilot shop kan je studie materiaal en kaarten bestellen.
Gelijk bij aankomst in de VS je "written test" doen.
Als het allemaal een beetje lekker gaat kan je in die 2 weken je FAA PPL halen.
Je NL uren tellen hier namelijk wel.
Heb je hier al naar gekeken:
http://eaa-fly.com/2.0/en/index.html
 
@Nightflight: Ik heb die AOPA's Guide er vluchtig eens op nageslagen. Het is helaas een heel gedoe waar je ook nog 'ns $130 aan kwijt bent, maar aan de andere kant heb ik er na 9/11 ook wel begrip voor.

Houd er rekening mee dat dit uiteindelijk wel wat meer wordt.
$130 voor de TSA, $100 voor SEVIS, 95 EUR voor je visum.
En daarnaast nog pasfoto's van Amerikaans formaat, FAA medical/student certificate, en het maken van vingerafdrukken bij de lokale sheriff in de VS (bij het consulaat willen ze dat niet voor je doen).
Ook rekent je vliegschool waarschijnlijk nog wat voor de extra administratie en het opsturen van de I20.


Zou dan ook meteen je PPL daar gaan halen, en niet alleen voor wat losse lessen door al die formaliteiten gaan.
 
Hey Uni,

Ben het eens met Imo over de www.gleim.com deze heb ik ook gebruikt voor m'n Amerikaanse testen. Ik vond die het prettigst werken na vergelijking met oa ASA was het geloof ik en Jeppesen. Als je het ppl boek al doorleest en oefent voor je hier komt ben je al een heel eind. Scheelt je waardevolle tijd die je hier voor andere zaken kunt gebruiken. Zorg dat je de test vragen al uit je hoofd weet dat je gelijk als je aankomt na een paar dagen het examen kunt doen.
'K heb geen ervaringen met andere scholen maar misschien dat Imo je daarmee kan helpen. Ik ben een PFT-er. Na een bezoek had ik genoeg gezien. Ik heb nl eerst een week allemaal scholen bezocht en PFT stak er, voor mij, met kop en schouders boven uit. Vooral hun MX en de algemene staat van de kisten was top notch. Voor mij een makkelijke keus plus vanuit de Martinair vliegschool werden we ook geadviseerd om daar naar toe te gaan.
Succes.

:cool: Biscane :cool:
 
Als ik ga wil ik inderdaad goed voorbereid aankomen zodat ik z.s.m. theorie-examens kan doen. Is weer een last minder en dan kan ik me voor 100% richten op het echte werk. Ik zal gleim.com onthouden voor als ik de boeken tegen die tijd nodig heb. In hoeverre is er een verschil met de theorie in de US en de theorie die je in NL krijgt voor je PPL?

Biscane, PFT is voor jou dus absoluut de nr1. De indruk die ik van ze kreeg via de website was ook heel goed en het lijkt me ook een goed teken dat een school als Martinair studenten doorstuurt naar PFT. Daarbij trainen ze op een Piper-28 net als ik in NL doe en niet op Cessna's. Zijn er misschien ook anderen die goede ervaringen hebben met deze school (of wellicht met een andere flight school in de regio Ft Lauderdale)?

Houd er rekening mee dat dit uiteindelijk wel wat meer wordt.
$130 voor de TSA, $100 voor SEVIS, 95 EUR voor je visum.

Die $100 + 95e voor je visum hoef je toch alleen te betalen als je een hele opleiding daar gaat volgen? Nogmaals ik ben er nog niet over uit of ik slechts losse uren ga maken of direct m'n PPL daar wil halen. Ik weet dat jullie dat laatste adviseren maar ik moet voor mezelf nog even alles op een rijtje zetten, de mogelijkheden bekijken en uitzoeken of de financien zo'n avontuur toelaten. Als jullie nog advies hebben, houd ik me van harte aanbevolen.

United
 
Die $100 + 95e voor je visum hoef je toch alleen te betalen als je een hele opleiding daar gaat volgen? Nogmaals ik ben er nog niet over uit of ik slechts losse uren ga maken of direct m'n PPL daar wil halen.

Op het moment dat het meer is dan een proeflesje, is de kans groot dat het ook als flight training wordt gezien en er dus een visum+TSA clearance nodig is.
 
Last edited:
United, je hebt nog geen brevet.
Een amerikaanse instructeur zal je dus les moeten geven voordat ze je solo kunnen laten.
Dat solo gaat op een "student pilot certificate" (oftewel de achterkant van je 3rd class medical).
Deze training is dus "...training towards a certificate or rating..", een visum nodig dus.
Of je wel of niet voor een FAA PPL gaat, visum is nodig.
 
@Flake: Het was eerst eigenlijk mijn bedoeling "een paar" (10 a 15) vlieguren te maken in The States, maar nu je me wat info hebt verschaft over dat Britse JAA brevet zie ik dat ook als een mogelijkheid. Het is dan wel wat meer geregel met zo'n visum e.d. maar aan de andere kant begrijp ik dus dat je in een maand dat brevet zou kunnen halen? Je hebt het zelf over 2 weken om 25 vlieguren (45 - mijn eigen 20 uurtjes neem ik aan) + de theorie(examens) te maken/behalen. Als ik dan de uurprijs zie plus de andere voordeeltjes zoals met je medical, dan kan ik dus eigenlijk net zo goed in die maand wat harder aan het werk gaan en mijn brevet direct halen. Heb ik het zo goed begrepen? Ik ga me er zeker in verdiepen als ik wat meer tijd heb! Tot slot, je hebt het ook over de optie om een Amerikaans FAA PPL(A) te gaan halen. Op zich ook een mogelijkheid maar ik denk wat minder interessant voor mij dan dat Britse JAA brevet. Er zijn immers maar weinig N-geregistreerde kisten te huur in NL en je zit natuurlijk met die conversie. Thanks anyway!

Hallo United, in twee weken tijd heb ik 25 uur gemaakt. Ik denk dat je snel 40 - 50 uur nodig zult hebben. Gemiddeld ligt halen brevet rond 65 uur heb ik me laten vertellen, 20 uur heb je al. Dus 4 weken tijd lijkt me wel reeel, dan heb je ook nog speling voor een keertje slecht weer. Ikzelf vond 2x per dag vliegen (ma-vr) wel genoeg, dan vlieg je zo'n 15 uur per week. Rest van de tijd heb je dan om te studeren. Omdat je al 20 uur ervaring hebt (al solo geweest?) zul je dus vooral zelf een heleboel solo oefenen. Kijk eens op www.flyoft.com in Orlando. Zij hebben ook relatief goedkope student housing $35 per dag, ikzelf ben voor hotel gegaan ($50 per dag, maar wel meer privacy). Voor 50$ koop je een fiets en ben je mobiel... Ik geloof dat ze rond de $7000 de hele training aanbieden, maar dat zal wel wat meer worden. Ikzelf had me in NL al grondig op theorie examens voorbereid, kon ik daar ter plekke zo doen. Dus, inderdaad, het lijkt me heel goed mogelijk om in 3 - 4 weken je JAA brevet te halen, dan zou ik wel op locatie bij een JAA vliegschool gaan zitten. Kijk zelf forum maar na op ervaringen van JAA vliegscholen in Florida, OFT komt er aardig positief vanaf. Verder zul je zelf het heft in eigen handen moeten nemen en je voortgang "erdoor" duwen. Mocht je voor OFT gaan, PM me dan, ik kan je dan meer hints & tips geven :)
 
Last edited:
Of je wel of niet voor een FAA PPL gaat, visum is nodig.

Imo en Max, het is me duidelijk, dank voor jullie toelichting.

Flake, je verhaal klinkt goed (en ook haalbaar voor mij). Ik ga er serieus over nadenken en zal je wel een PM sturen tegen de tijd dat ik meer weet en als ik besluit voor OFT te gaan. Zal ook 'ns kijken bij die school in Orlando, al heeft de regio Ft. Lauderdale mijn voorkeur. Ben btw in NL al solo geweest (na 11 uur). Het zal dus wel veel solo worden in Florida.

Ik ga de mogelijkheden uitzoeken en alles op een rijtje zetten, thanks for your help!

United
 
EFT is ook een optie

EFT is ook een optie

Volgens mij zit EFT (www.flyeft.com) in Fort Pierce (ook CAA approved), maar nog altijd bijna 2 uur rijden vanaf Ft Lauderdale. AFAIK is er geen CAA approved school in Ft. Lauderdale.

Na 11 uur solo? Petje af :yeehaa: . Dan zul je weinig problemen hebben in Florida. 10 uur van je NL uren tellen sowieso mee voor je UK JAR PPL. Dus "in theorie" heb je er dan nog maar 35 nodig. Denk er wel aan dat regelen van visa etc. wat tijd kost, zou ik zeker 2 maanden voor uittrekken (you never know...).
 
Ik begin zeker al een paar maandjes van tevoren met het regelen van alle benodigde documenten. Met dit soort dingen zit het meestal eerder tegen dan mee. Het is een heel gedoe helaas maar ik houd de zonnige landingen in Florida maar in m'n achterhoofd om het 'leed' wat te verzachten :)

Ik vroeg me trouwens nog af of het mogelijk is in een les naar de Bahama's te vliegen. Qua afstand moet dat makkelijk te doen zijn maar is het ook onder lestijd mogelijk? Het is immers een ander land. En zijn er nog andere velden die je zeker moet aandoen als je in het zuiden van Florida vliegt /lest (naast Key-West natuurlijk)?
 
Bahama's moet kunnen, maar hangt van de school af.
Hier is een goede website
http://www.fly-bahamas.com/


Andere bestemmingen in Florida:

Titusville (KTIX) vlakbij Cape Canaveral.
Merrit Island, leuk veldje aan het water.
Tampa en Orlando International.
Key West en Marathon.
Winterhaven, kan je een vluchtje maken op een Sea PLane by Jack brown's Seaplane base.
http://www.gate.net/~seaplane/
Winterhaven kan je ook een kleine cursus unusual attitudes doen op een Cap 10.
Kissimee, kijken bij Stallion 51 met 5 hele mooie vliegende P-51's.

http://www.stallion51.com/
 
Tony's restaurant

Tony's restaurant

En als je dan toch met je X-country bezig bent: met de lunch landen op Lakeland International Airport (stelt qua vliegbewegingen niets voor, waarschijnlijk vertrekt er 1 x per week een scheduled flight naar de Bahamas...) en lekker gaan lunchen bij Tony's restaurant. Nadat je geland bent aan Ground :rt: "taxi to the terminal" vragen. Ze routen je dan naar een echte terminal waar je zelfs door een marshaller binnengehaald wordt; erg leuk. En zoals de US betaamt betaal je voor dit alles... niets.

En lekker eten bij Tony's!
 
Back
Top