Hoe regel ik een tandarts in dit land?!

Koning Lucht

Well-known member
Hallo,

Dit klinkt als een belachelijk topic, maar ik kan in dit land geen tandarts krijgen. Ieder nummer dat ik probeer te bellen is òf niet in gebruik, òf men accepteert geen inkomende telefoontjes of de toko is verplaatst. Heeft iemand dit probleem ook?

Groet KL
 
In Nederland heb je nog genoeg tandartsen! :grijns:
Zeker geen private health insurance ? Tja, NHS moet ik nog meer zeggen?
Je had ook in Nederland moeten blijven!!

Sorry kan je niet helpen. Sterkte met de zoektocht naar die ene tandarts.

gj
 
NHS, is simpel onmogelijk. Er is op sommige plaatsen een wachtlijst van vijf jaar (I'm not kidding).
Prive dus. Bellen, vanmiddag langskomen. Lekkere assistentes, luxe wachtkamers, een camera in je mond, zodat je kan meekijken, 3D model van je eigen, lasergescande, gebit, zodat de tandarts alles kan aanwijzen wat hij gaat doen. Helemaal top.





En dan mot je nog ff betalen.............


Meneer Driessen (Zilveren kruis) heeft het nog voor me betaald ook.(Na lang lullen)
 
NHS, is simpel onmogelijk. Er is op sommige plaatsen een wachtlijst van vijf jaar (I'm not kidding).
Prive dus. Bellen, vanmiddag langskomen. Lekkere assistentes, luxe wachtkamers, een camera in je mond, zodat je kan meekijken, 3D model van je eigen, lasergescande, gebit, zodat de tandarts alles kan aanwijzen wat hij gaat doen. Helemaal top.





En dan mot je nog ff betalen.............


Meneer Driessen (Zilveren kruis) heeft het nog voor me betaald ook.(Na lang lullen)

Idd, private....en ja ze zuigen je tong als je erom vraagt...;-) The Dentist, Bishops Stortford....helemaal top....David Sher....Kost een beetje veel maar dan heb je tot de millimeter alles voor elkaar....01279-505 060

Verzekering: Premium Dental van de Tesco's....16 pondjes per maand, maar dan heb je wel tot 2000 pond per jaar bij welke particuliere tandarts verzekerd....en tot 200 per jaar voor noodgevalletjes in het buitenland....meer details vanzelfsprekend bij Tesco's

Groet,
D
 
The Dentist, Bishops Stortford....helemaal top....David Sher....Kost een beetje veel maar dan heb je tot de millimeter alles voor elkaar....01279-505 060

D

Jaag die arme koning lucht nou niet op kosten! Hij woont in Manchester en niet in Bischops Strotford. Naast een "extra Private Health Insurance" moet hij ook nog 200+ km rijden voor een afspraak met z'n nieuwe tandarts. Dat kun je hem echt niet aandoen. :stapelge: :grijns: :grijns:
 
Ik ben recentelijk gewoon in NL naar de tandarts gegaan en heb dat netjes cash betaald. De rekening vervolgens via de NHS teruggeclaimed omdat het natuurlijk een "spoedgeval" was en je dan via je EHIC verzekerd bent.

Het duurde 3.5 maand, zoals alles in Afrika, sorry Engeland, maar ik kreeg m'n geld wel netjes terug. Vanzelfsprekend wel met de welbekende en 10 jaar achterhaalde cheque, maar dat mocht de pret niet drukken.
 
Nee hoor in de jaren 80 waren ze er nog. Engeland loopt dus slechts 25 jaar achter wat betalingsverkeer betreft. De pin code wordt momenteel langzaam ingevoerd......................:traantjes
 
"Maestro, the new cash!"

En dan kom ik met mijn Maestro kaart en dan werkt die bijna nergens. Komt nu een of andere VISA-kaart met de post, misschien werkt dat beter.
 
Ik ben recentelijk gewoon in NL naar de tandarts gegaan en heb dat netjes cash betaald. De rekening vervolgens via de NHS teruggeclaimed omdat het natuurlijk een "spoedgeval" was en je dan via je EHIC verzekerd bent.

Het duurde 3.5 maand, zoals alles in Afrika, sorry Engeland, maar ik kreeg m'n geld wel netjes terug. Vanzelfsprekend wel met de welbekende en 10 jaar achterhaalde cheque, maar dat mocht de pret niet drukken.

Paraglider,
Werkt dat echt zo? Zolang je het onder het mom "spoedgeval" doet kan je het via de EHIC terugkrijgen? Dus gaatje vullen en uitgebreide boenbeurt in NL... Da's best handig...
 
@ Paraglider

Ja dat vind ik ook interessant om te horen. Hoe heb je dat dan geregeld dan? En waar staat waar je het in mijn geval naartoe moet sturen dan ( Ierland )? Weet iemand van jullie dat dan?

Gr
 
Last edited:
Je EHIC dekt alle spoedeisende hulp in het buitenland. Als in NL je tandarts dus zo aardig is om je gewoon te helpen en je cash te laten betalen is het geen enkel probleem. Rekening meenemen, contact opnemen met de NHS, die sturen je dan een formulier op wat je in moet vullen en weg moet sturen samen met de rekening.
 
Jaag die arme koning lucht nou niet op kosten! Hij woont in Manchester en niet in Bischops Strotford. Naast een "extra Private Health Insurance" moet hij ook nog 200+ km rijden voor een afspraak met z'n nieuwe tandarts. Dat kun je hem echt niet aandoen. :stapelge: :grijns: :grijns:

Daar heb je een goed punt! Had ik niet gezien...lezen is niet mn sterkste punt! :D

Heet dat niet het E106 formulier?
 
Ik heb een NHS tandarts hier in engeland, gevonden via NHS direct website staat keurig bij of die tandarts ook NHS patienten aanneemt, geen probleem in de buurt van Gatwick.
 
Ik heb een NHS tandarts hier in engeland, gevonden via NHS direct website staat keurig bij of die tandarts ook NHS patienten aanneemt, geen probleem in de buurt van Gatwick.

Zelfde verhaal hier in Edinburgh. NHS tandarts gevonden via de website en telefoonboek, opgebeld en afspraak gemaakt. Was wel tandarts nmr 5 ofzo, veel praktijken nemen inderdaad niet aan of je mag op de welbekende wachtlijst van x jaar.

Hier is nog plaats bij de tandarts hoor Koning Lucht... ;-)
 
Dutchbird,

Kun je mij die gegevens even PM-en, wel handig om hier (toevallig in Leith?) een adres te hebben...

Mvg,
Marshall
 
Last edited:
Back
Top