Hoe breid ik me het beste voor ?

Hmm ok, laatste vraag ...

Als je 200 uren vliegervaring hebt, hoe makkelijk/duur is het om daar 500 van te maken in de loop der jaren ?

Dat kost ongeveer €8,95 per uur. Excl. BTW.

Succes!

En ga nou eens lekker zelf dingen uitzoeken... van al dat gevraag word je ook niet veel wijzer.
 
Minimum of 500 hours pilot in command (PIC) hours in fixed-wing multi-engine turboprop per FAR 1.1.

Dus eigenlijk moet je kapitein geweest zijn ook voor je die job dan kan aannemen ? Ik neem aan dat uren in een toestel met slechts 1 bestuurder zoals een 2 engine plane ofzo niet meetelt ? :p
 
Voor Multi Engine, Fixed wing, turboprop toestellen heb je (voor zover ik weet) vooralsnog altijd een toestel nodig met 2 piloten.

Je hebt wel multi engine propellor toestellen die je in je eentje mag besturen, maar geen turboprops (maar kenners: correct me if I am wrong).
 
Als je vlieguren koopt in zo een toestel als "kapitein" met bv een instructeur ofzo die mee vliegt, tellen die uren mee voor de bovenstaande ervaring die nodig is voor de job ?

Of is vlieg uren kopen in zulke toestel onmogelijk en/of vliegt er niemand mee ?
 
Maak je eerst maar eens zorgen over de selectie, financiën en dan pas over vlieguren ;).
En vlieguren kopen lijkt me een beetje stom (je bent immers piloot geworden, om met vliegen je geld mee te verdienen), tenzij je een kist huurt. Om aan echte vlieguren te komen, moet je gewoon keihard solliciteren bij een maatschappij.

Maar Netherstorm, bezoek eens een keer een voorlichtingsdag bij een dergelijke vliegschool. Krijg je meteen een realistischer beeld over de luchtvaart dan je nu hebt ;)

En PIC betekent Pilot in command en zowel de co als de captain kan deze taak op zich nemen. Betekent niets minder dan degene die het vliegtuig volledig bestuurd (correct me if I am wrong).

En zoals zweuvert al aangaf, ga lekker zelf dingen uitzoeken. Als captain kun je ook niet voor elk wissewassie de company bellen :grijns:.
 
Zweefvlieguren worden vaak uitgedrukt in startjes, omdat je vaak geen uren in de lucht hangt. Ik weet ook wel zeker dat zweefvlieguren, startjes, whatever, alleen meetellen voor je GPL. Je hebt hier ook een apart logboekje voor.

Zweefvlieguren, startjes, whatever, tellen natuurlijk NIET mee voor gemotoriseerde brevetten, zoals PPL (A), CPL, ATPL etc.

Dit geeft wat meer duidelijkheid, dan alleen maar het antwoord nee. Geef dan redenen, of hou gewoon je mond.

EDIT: Fukko was me net voor. Kort maar bondig :D
 
Zweefvlieguren worden vaak uitgedrukt in startjes, omdat je vaak geen uren in de lucht hangt. Ik weet ook wel zeker dat zweefvlieguren, startjes, whatever, alleen meetellen voor je GPL. Je hebt hier ook een apart logboekje voor.

Zweefvlieguren, startjes, whatever, tellen natuurlijk NIET mee voor gemotoriseerde brevetten, zoals PPL (A), CPL, ATPL etc.

Dit geeft wat meer duidelijkheid, dan alleen maar het antwoord nee. Geef dan redenen, of hou gewoon je mond.

EDIT: Fukko was me net voor. Kort maar bondig :D
Ok. 't kon wezen, omdat het ook in een boekje opgetekend wordt.

Maar niet dus.

Bedankt voor je antwoord.:)
 
:haha: En ik heb een privé jumbojet in mijn achtertuin :haha: :D

Netherstorm, ga alsjeblieft zelf informatie zoeken in plaats van een post te plaatsen of iemand dit kan bevestigen. Zoek het internet af en gij zult vinden!

Verschillende scholen die proeflessen organiseren hebben ook verschillende prijsen in verband met landingsgelden volgens mij. Op een uur kun je rekenen op zo een 180 euro denk ik.

Vliegscholen willen winst behouden, dus zullen ze geen proefles aanbieden van 8 euro per uur :grijns: :D.
 
Back
Top