Wat doet de NLS voor je, na de opleiding?

gappie

New member
Hey,

Ik ben een keuze aan het maken tussen EPST of NLS.
Bij EPST weet ik dat ze een hele goede nazorg bieden om je aan een baan te helpen, in ieder geval dat beweren ze.
Maar bij de NLS weet ik het eigenlijk niet.
Weet iemand wat hun nazorg is m.b.t. het zoeken van een baan.
Of heeft iemand hier ervaring mee.

Bvd.
 
NLS heeft laatst een aantal mensen geleverd voor de KLM, maar dat is nu een beetje gestagneerd geloof ik. Er werden mensen voor Ryanair geselecteerd via de MCC en Easyjet heeft een paar jaar terug een aantal NLS'ers aangenomen. Voor de rest zijn de selecties die via de NLS zijn geregeld ook op eigen initiatief te doen.
 
De NLS heeft een zogenaamde wachtlijst. Wanneer jij je MCC ( het laatste gedeelte van de opleiding) hebt gedaan wordt je op deze wachtlijst gezet. En de NLS is met maatschappijen in onderhandeling over aannames.
Maar dit moet je er niet van weerhouden zelf ook te solliciteren.
Ikzelf was eind 2003 klaar met de NLS, het toen een kleine 4 maanden thuis gezeten en door sollicitatie aan een baan gekomen. Een klasgenoot van mij, is begin vorig jaar via de wachtlijst aan het werk gegaan. Scheelt dus 2 jaar.
Hoe de situatie nu is, voor wat betreft wachtlijst, geen idee
 
Het is nu ook zo dat je MCC gelijk een grading kan zijn voor Ryanair en zelf zijn ze door uitbreiding ook op zoek naar extra instructeurs
 
Begeleiding is leuk, maar je moeder houdt je handje toch ook niet vast als je naar school gaat? Op het HBO heb ik ook totaal geen begeleiding gekregen voor het vinden van een baan.

Zelf initiatief tonen door te solliciteren, blijft de beste manier.... Zowel in andere werkvelden als in de luchtvaart nemen ze liever mensen aan die initiaitief tonen, dan mensen die wachten op een telefoontje...
 
Begeleiding is leuk, maar je moeder houdt je handje toch ook niet vast als je naar school gaat? Op het HBO heb ik ook totaal geen begeleiding gekregen voor het vinden van een baan.

Zelf initiatief tonen door te solliciteren, blijft de beste manier.... Zowel in andere werkvelden als in de luchtvaart nemen ze liever mensen aan die initiaitief tonen, dan mensen die wachten op een telefoontje...

Ja klopt, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar omdat het al zo moeilijk is om een baan in de luchtvaart te vinden is het wel zo fijn om te weten wat voor contacten je vliegschool heeft en of je er gebruik van kunt maken, zodat het vinden van een baan een stukje makkelijker word.
 
Back
Top