Steve Fosset vermist

Okki

New member
Ojee...

Recordpiloot Steve Fossett vermist
GARDNERVILLE - De Amerikaanse avonturier en recordvlieger Steve Fossett wordt vermist. Dat meldde de krant The Record-Courier in de Amerikaanse staat Nevada dinsdag (4 september). De 63-jarige Fossett wordt sinds maandagnacht vermist. Fossett werd voor het laatst gezien toen hij in een eenmotorig vliegtuigje opsteeg vanaf Hilton Ranch ten zuiden van Smith Valley.

De hulpdiensten moeten honderden vierkante kilometers ruig gebied doorzoeken. Nevada ligt in het zuidwesten van de VS.

Volgens majoor Cynthia S. Ryan van de luchtvaartautoriteiten zijn drie vliegtuigen al op zoek naar Fossett en gaan snel meer vliegtuigen de lucht in. Vliegvelden in de omgeving zijn opgeroepen ook op zoek te gaan naar Fossett.

De miljonair Fossett heeft tal van vlieg- en zeilrecords op zijn naam staan. Zo vloog hij in 2002 als eerste solo rond de wereld en maakte hij vorig jaar 's werelds langste non-stopvlucht in de Virgin Atlantic GlobalFlyer. Zijn laatste plan was hetverbreken van het snelheidsrecord op land.
 
ik zag het net op het nieuws..
nog steeds niet gevonden

k.
 
De dag ervoor nog naar Emilia E. gekeken op NGC, docu over haar verdwijnen, we zouden er toch niet een hedendaagse versie van krijgen?

Hopen dat de CAP snel succes heeft....
 
geen vluchtplan ingediend, en helemaal alleen naar een terrein aan het zoeken om een snelheidsrecord te breken? klinkt niet helemaal logisch, kan natuurlijk altijd een tragisch ongeluk zijn...
 
Wat klinkt niet logisch? Een vluchtplan indienen hoeft niet en er zijn wel meer mensen die gaan vliegen om iets van bovenaf te bekijken...
 
Hij had een ELT in de kist en een Breitling Emergency om. Je zou dus zeggen dat ze zeker één ELT signaal hebben moeten ontvangen...
 
Heb vanmorgen nog op Omroep Brabant (zullen de meeste van jullie niet kennen) gelezen dat ie nog steeds niet gevonden is, ze hebben zo'n 40 vliegtuigen ingezet?

Ik weet niet hoor, maar als je met 40 vliegtuigen nog steeds die vent niet vindt dan is bij mij de hoop al ver te zoeken. :(

Trieste zaak, ik hoop natuurlijk wel dat ze hem vinden!
 
Ik heb vorige jaar juni rondgereden in (onderandere) die streek en ik moet zeggen dat het me niet vreemd voorkomt dat hij onvindbaar is, dat gebied is ongelovenlijk onherbergzaam, woest, en zeer uitgestrekt.
Ik hoop toch dat ze snel iets vinden al lijkt mij de kans op een goede afloop nihil gezien de middelen die hij bij zich had.
(nu maar hopen dat hij hiermee een nieuw record aan het zetten is met de langste vermissing ooit ;) )

Ik ga weer verder meezoeken met de Amazon Mechanical Turk ( http://www.mturk.com/mturk/preview?groupId=9TSZK4G35XEZJZG21T60&kw=Flash ).
 
Alstie dan toch te jong dood moest is dit wel een zeer spectaculaire manier!
Wie weet net zo spooky en geheimzinnig als Amelia Earhart.

Maar goed, laten we hopen dat hij met een koud biertje in zn handen overmorgen in de krant staat, op naar een volgend record.
 
Ik ben ook aan het helpen zoeken, wat een fantastisch initiatief om op deze manier iedereen te laten helpen zoeken!

Nu maar hopen dat ie wordt gevonden.
 
Back
Top