Bij- en vakantie-baantjes

Putty

New member
Door het topic over onze humoristische fantast Sol kwam ik op het idee eens te kijken wat voor bij- en vakantie-baantjes de (aanstormende) piloten hebben gehad ... misschien met leuke anekdotes ...

Ik heb meerdere vakantiebaantjes gehad ... maar het leukste verhaaltje vind ik nog deze.

Ik heb ooit eens gewerkt in de suikerklontjes-fabriek in Dinteloord. Mijn taak was supervisor ... ik moest er op toezien dat de klontjes voor het inpakken in de doosjes rechtop stonden op de lopende band ... en eventueel omgevallen klontjes weer rechtzetten.
Ik werd ingewerkt, jaja, door een senior supervisor. Aan het einde van de derde dag kwam hij naar me toe en vroeg me met een ernstig gezicht 'heddut al un bietje deur?' (*) ... :haha:

(*) heb je het al een beetje door?
 
Ja dit moet een goed topic worden haha.

CB heeft bijna anderhalf jaar doorgebracht als groenteboer in de supermarkt, werd langzaam gek daar.

Daarna nog een aantal maandjes op het klachtenbureau van schiphol gezeten, aanhoren hoeveel mensen wel niet last hebben van die vliegtuigen die overal en nergens en ALTIJD te laag vlogen...."Ja die zat echt niet op 600 meter hoor, je kan mij nog meer vertellen"
En het was altijd de KLM die zoveel herrie maakte en buiten de sids vlogen.....dat krijg je natuurlijk met de VM'ers achter de knuppel ;)
 
Honderden vakantiebaantjes gehad terwijl ik op school in Amstelveen zat. De langste was bij KLM Personeelsrestaurants op Schiphol-Oost in het magazijn. Krijg nog pijn in mijn rug van de herinneringen. Enig idee hoeveel een doos eieren weegt?!

Ook treffend: vooral KLM Catering was niet te bevoorraden. Gigantische hoeveelheden snacks en repen gingen die kant op. Wat bleek: om diefstal uit de voedselpakketjes van de passagiers te voorkomen, mocht men daar gratis consumeren...

Heb ook nog een keer mijn bus helemaal klem geparkeerd in een van de hangars (10 geloof ik). Dat was nadat ik een speciaal rijbewijs had gehaald voor het rondrijden op het platform. Altijd met de neus van het vliegtuig af parkeren en dat soort trucs.

Het is maar een greep...
 
Heb ook heel wat baantjes gehad:D
Een selecite:

- krantenwijk
- vakkenvuller
- bakker + hoofd bakkersafdeling in een grote supermarkt
- technische helpdesk (2e lijn, lekker in server lopen klooien :D) van een internet provider
- piloot (ook leuke bijbaan :p )
 
- AH vakkenvullen/kassa/infobalie
- Pizzabezorgdienst
- Treincatering (good old time)
- Telemarketing van alles wat via een andere weg niet verkocht wordt
- Schoonmaker zwembad
- Koerier

Alle baantjes als leuk ervaren m.u.v. de telemarketing. Verdiensten zijn goed, je bepaalt je eigen werktijden, de rest zuigt.
 
- Krantenwijk.
- Bollen rapen (nooooooit meer)
- Vakkenvuller.
- Gepromoveerd tot vakkenvuller op de Groente afdeling.
- Gepromoveerd tot Hoofd Groente afdeling op zaterdag en vrijdagavond.
- Orderverzamelaar (werk zuigt, wel leuke collega's, rechtstreeks uit de kroeg naar het werk om 05:30 :grijns:)
- Produktiemedewerker bij een Catering bedrijf ->'s ochtends kratjes OP de lopende band zetten, 's middags er weer af :S.
- Barman.
- Witgoedbezorger (wasmachines naar zolder tillen, erg leuk)

Niet alle baantjes waren even leuk, maarja, er moest toch echt gewerkt worden.
 
- Rozenkwekerij; "Hoezo wil je geld voor die twee uur dat je gewerkt hebt? Als je ziek weg gaat heb je die twee uur daarvoor niet hard genoeg gewerkt." :1855:
- Vakkenvullen; wie niet? "Afdeling houdbaar, kassa 3 alsjeblieft!!"
- Bioscoop; "Geen ID bij je? Dat is dan heel spijtig, maar dan kan ik je helaas niet door laten." (Zelf amper 17.) :grijns:
- World of Wings; Wie kent het niet? Heb de modellen nog aan de man gebracht voordat het een horlogewinkel werd.
- LAVOS; Boss du Manche vliegt nu nog steeds met mooie kisten, dankzij de effort die ik er toen in stak. ;)
 
Haha, dit is inderdaad een geweldig topic :D

Mijn bijdrage (waar ik alles korter dan een paar maanden weg heb gelaten):
- Peulen plukken
- Op de krattenwasserij van een vleesverwerkingsbedrijf: kratten van de ene op de andere lopende band zetten en op een knopje duwen
- Vrachtwagens met dode halve varkens en halve koeien lossen en ze in de vriescel hangen
- Vakkenvuller bouwmarkt
- Vliegtuigmaaltijden voorbereiden (oftewel: in elk bakje 1 lepel uit deze bak en 2 lepels uit die bak en een koekje erbij)
- Telemarketier: willekeurige vreemdelingen opbellen en vragen hoe hun financiele situatie in elkaar steekt om daarna een afspraak te maken met een adviseur die het komt verbeteren :D
- Helpdesk zorgverzekeraar
- Helpdesk IT
- Medewerker technische dienst en service balie van een computer bedrijf
- Medewerker Notebook Service Centrum Technische Universiteit Eindhoven
- Eigen bedrijf in software ontwikkeling voor het MKB
- Programmeur

Ergens merk ik toch progressie in m'n carierre :grijns:
 
Last edited:
Nou dan ook even mijn korte rijtje:

- V&D, La Place broodjes smeren en afwas.
- 1 avond in een calcenter, ik had aan het einde van de avond nog geen enkel kinderpakket verkocht dus vond het wel goed geweest.
- In een kledingzaak gewerkt, was wel leuk, vooral omdat er bijna geen klanten kwamen.

Dat was het, vrij kort maar ach ik ben nog jong :)
 
-Zeilinstructeur, lesgeven in optimist en valk
-Steakhouse, afwas en bediening (elk uur een line-dance-act uitvoeren met iedereen van bediening, zie me nog staan met cowboy-hoed en servet ;))
-Pannenkoekenhuis, keuken, ik moch alles maken dat geen pannenkoek was :(
-Kartcentrum, Horeca en op de kartbaan werken
-Circuit Zandvoort, evenementen, promoten en mensen begeleiden die een rondje Lambo of Porsche doen.

FF voor de duidelijkheid over dat laatste baantje, ik heb nooit die wagens hoeven wassen. En dat is ook niet mijn ambitie voor de toekomst!!! (om ff ontopic te blijven ;))
 
Geweldig topic! :D

-Krantenjongen
-Telemarketeer, vreselijke baan :eek:
-Gewerkt met jongeren bij jeugdzorg. Leuke job, maar zou gek worden met al dat schorem 24 uur om me heen :eek: :D
-Gaf bijles wiskunde aan de onderbouw, verdiende alleen niets.
-Nu ben ik werkzaam bij een muziekschool, waar ik zangles geef :D. Erg leuk al zeg ik zelf, gelukkig hoef ik dan geen line-dance act op te voeren :D

:biertje:
 
Mooi topic idd!:biertje:

- Krantenwijk
- Bliepmuts bij de AH
- Telemarketer (Hypotheken verkopen)
- Verkoper in een plantenkas (geen pretje met 44 graden en 95% luchtvochtigheid..)
- Beveiliger/monteur stemmachines...(mooi baantje...alles werd vergoed door de werkgever...eten/auto/hotel etcetc..)
- Prive-chauffeur
 
Mijn duit in het zakje:

- taxichauffeur
- bollenplukken
- verfblikjes vuller
- hoereca medewerker
- bagagekarretjes-regelateur op SPL
- koerier
And the list goes on and on...
 
Hier mijn lijstje;

- Krantenwijk
- Bezorger reclame materiaal
- Inpakker bij een ijshorentjes fabriek
- Paprika plukker ( ontslagen na een week)
- Werkplaats admin bij een Mercedes dealer
- Spoel keuken bejaarden tehuis ( bijna 3 jaar lang)
- Bagage karretjes op Schiphol
- KLM cargo vracht pallets bouwen, aleen maar nacht diensten
- Beveiliging Schiphol........
en nu al 7 jaar vliegen in de VS :yeehaa:
 
Back
Top