Probleem: PO1 KLS 3 op technisch inzicht

Annika_

New member
Hallo iedereen!

Afgelopen maandag had ik mijn PO1 en ben ik gezakt, ondanks dat ik een totaal van 31 punten had!
Op Technisch Inzicht scoorde ik helaas maar een 3...
dit is de reden dat ik ben gezakt..
Nu hoorde ik van andere mensen dat er iemand met een 3 voor rekenvaardigheid (totaal van 24) wel door was.

Zijn er ook mensen hier die hun PO1 hebben gehad en een 3 op technisch inzicht haalde en wel door mochten? Graag zou ik dit horen ivm een eventuele herkansing die ik heel misschien zal krijgen (als ik het goed aankaart en ook daadwerkelijk kan zeggen dat er mensen met technisch inzicht 3 doorzijn gegaan)

Dankjullie wel!
 
Hallo iedereen!

Afgelopen maandag had ik mijn PO1 en ben ik gezakt, ondanks dat ik een totaal van 31 punten had!
Op Technisch Inzicht scoorde ik helaas maar een 3...
dit is de reden dat ik ben gezakt..
Nu hoorde ik van andere mensen dat er iemand met een 3 voor rekenvaardigheid (totaal van 24) wel door was.

Zijn er ook mensen hier die hun PO1 hebben gehad en een 3 op technisch inzicht haalde en wel door mochten? Graag zou ik dit horen ivm een eventuele herkansing die ik heel misschien zal krijgen (als ik het goed aankaart en ook daadwerkelijk kan zeggen dat er mensen met technisch inzicht 3 doorzijn gegaan)

Dankjullie wel!

Meer bedoelt als vraag voor iedereen die er verstand van heeft: Heeft deze technisch inzicht test te maken met het testen van jouw aanleg voor het instrumentvliegen wat toch een abstracte bezigheid is? Als je dan op de overige onderdelen wel goed scoort, zou het dan niet handig zijn om eens in de sim te gaan basic instrument vleigen of om de KLS expliciet te vragen je te mogen bewijzen tijdens de GVSS? Of zit ik nu te veel offtopic..
 
Het heeft weinig of niets te maken met instrumentvliegen. Het gaat gewoon om het algemen technisch inzicht. Zoals een Donald Duck-prijsvraag met die tandwielen...A draait die kant op, welke kant draait tandwiel E op? Of dingen met gewichten en een wip, verschillende constructies waar jij de sterkste moet kiezen, etc...
 
Meer bedoelt als vraag voor iedereen die er verstand van heeft: Heeft deze technisch inzicht test te maken met het testen van jouw aanleg voor het instrumentvliegen wat toch een abstracte bezigheid is? Als je dan op de overige onderdelen wel goed scoort, zou het dan niet handig zijn om eens in de sim te gaan basic instrument vleigen of om de KLS expliciet te vragen je te mogen bewijzen tijdens de GVSS? Of zit ik nu te veel offtopic..

Je begint je GVSS met een theorietoets waarbij je wel een beetje technisch inzicht nodig hebt om te begrijpen dat een toestel naar rechts wil DALEN als je alleen je stuurknuppel naar rechts doet met de intentie om een bocht te maken op dezelfde hoogte. Je instinctieve reactie moet dan zijn om de neus iets boven de horizon te plaatsen om hoogte te houden. Als piloot moet je daar niet over gaan nadenken waardoor je anders niet goed kunt nadenken over andere handelingen die je moet uitvoeren.

Als je geen technisch inzicht hebt zou je de gedragingen van een vliegtuig uit je hoofd moeten gaan leren........ Beetje zoals m'n ma met computers, die snapt ook niet dat zo'n ding interactief is waardoor je geen gebruiksaanwijzing kunt maken maken van 'druk nu op enter' (vroeg of laat heeft Windows weer zo'n foutmelding en loopt d'r hele gebruiksaanwijzing in de soep!!)
...

Het lijkt mij dat Technisch inzicht nodig is om de achterliggende gedachte te begrijpen van de gedragingen van het vliegtuig, de achtergrond van procedures en handeling die je leert, en de basis van snel handelen indien er een probleem optreedt.
 
Ik weet het met zekerheid te zeggen

Je mag nooit een 3 hebben voor technisch inzicht.
dat zei die man van het bureau in Den Haag.
al heb je allemaal 9-ens en voor technisch inzicht een 3 dan mag je niet door
het valt niet te compenseren als je een 3 hebt voor je technisch inzicht(helaas voor sommigen)
 
Volgens mij lag het gemiddelde voor technisch inzicht op een 7. Daar heb je dan overduidelijk lager gescoord wat volgens het instituut te laag is.

Jammer, maar terecht. Als vlieger kan je moeilijk aandachtpunten gaan compenseren. Als je heel goed bent in de take-off en cruizen maar het landen kloot je telkens op is dat ook niet te compenseren :)

Misschien is er een cursus voor of een jaartje een technische opleiding volgen?
 
Lekker belangrijk. Ik had een 4 voor technisch inzicht en ik heb er nooit last mee gehad.

...Als piloot moet je daar niet over gaan nadenken waardoor je anders niet goed kunt nadenken over andere handelingen die je moet uitvoeren.

Als je geen technisch inzicht hebt zou je de gedragingen van een vliegtuig uit je hoofd moeten gaan leren...

Dit heeft meer met instinct te maken. Mijns inziens gaat de technisch inzicht test meer om je theoretische opleidbaarheid.

Anyway Annika, hopen dat het lukt! Anders over een jaartje (toch?) nog eens proberen!
 
Jep, als je ergens een 9 op hebt behoor je ook tot de beste 5%, maw de gemiddelden zijn bij alle testen hetzelfde cijfer (volgens mij inderdaad een 5).
 
Annika, mag ik weten wat ze bij technisch inzicht vragen???;)

In de kennisbank is wel een soort testje zoals die van de KLS te vinden.

Uit de kennisbank:
3. Technisch inzicht

Erg simpel testje wat je technisch inzicht test. Is allemaal erg basis natuurkunde in de trend van 'welke kant draait tandwieltje 3 op als tandwieltje 1 naar links draait' met daarbij een plaatje van 3 tandwielen.
Voor het technisch inzicht krijg je vragen als "welke kant draait het tandwiel op".
http://www.mb-design.nl/smeot/capaciteiten.htm (wellicht te simpel)

Deze is alleen erg makkelijk had er 2 fout, hoe moet ik nou weten of bij een bepaald plaatje de boormachine geaard is of niet:rt:?

Beamer
 
Ik vond het echt irritant dat er bij het technisch inzicht toetsje ook kennisvragen zaten. Als je geen natuurkunde hebt gehad lijkt het me best moeilijk te maken. Breking van licht door lenzen bijvoorbeeld, heeft niets met inzicht te maken toch? Moet je gewoon weten..
 
Heeft misschien iemand alle antwoorden met kleine uitleg?
Ik wil echt weten welke 4 fouten ik heb gemaakt.

Kies gewoon bij elke vraag je antwoord en klik dan op ''bepaal mijn score''. Als je er 1 van de 32 goed heb, weet je dus dat die vraag goed had.


Deze vraag vond ik nog wel het mooist;
''Welk bord geeft aan veiligheidsschoenen verplicht?'' :grijns: :grijns: :grijns:
Heeft niet echt veel weg van ''inzicht''.
:D
 
vraag 17 zit daar geen fout in, het antwoord is 30 uur want de 2 buitenste grasvlakten zijn het dubbele van grasvlak 2, maar de vraag luid: Hier liggen 3 stukken grasland 1, 2 en 3. Het maaien van de twee buitenste (1 en 3) duurt samen 15 uur. Hoe lang duurt het maaien van de 3 stukken samen?
 
Sprak laatst iemand met een 2 voor rekenvaardigheid en die de selectie met succes doorlopen heeft. Blijkbaar is technisch inzicht gewoon erg belangrijk. De KLS zal daar zijn redenen voor hebben denk ik. Ze keuren je niet zomaar af, nu ze van 120 naar 180 leerlingen per jaar willen.
 
Back
Top