Geen Na1 en Wi B1

Ik heb ook geen wi en na, en na Mavo-D, mbo economie gedaan.
Nu al weer paar maanden de ATPL theorie afgesloten, en achteraf kan ik zeggen dat het toch wel soepel gegaan is.

Je zit met zijn allen in een klas, dus mocht je iets niet begrijpen dan is er altijd wel iemand die het je graag uitlegd.

Niet alle scholen eisen perse wi en na van je. De school waar ik zit in eerste instantie wel, maar als je de selectie (ruim) haalt dan valt daar over te praten. Ze kijken dan natuurlijk wel naar je sterke en zwakke punten. Het gaat immers om je inzicht en het vermogen om de stof te begrijpen. Zelf heb ik wel de aanleg, maar nooit eerder de interesse in die vakken gehad.

Bij mij werd gezegd: je heb het niet nodig voor school, maar bij een latere sollicitatie kan het zijn dat ze het wel eisen van je.
Afhankelijk van hoe de school het traject opbouwd kan je op een later tijdstip tijdens praktijk deze twee vakken nog doen. Wij hebben eerst alle theorie en dan bijna alleen nog maar praktijk, tijd zat dus.

ik heb dus precies het zelfde "wel de aanleg, maar nooit eerder de interesse in die vakken gehad." maar mijn vraag is of de maatschappijen moeilijk gaan doen als je dat certificaat niet hebt...
 
Ik heb hetzelfde probleem als Warko, en zoals jullie kunnen zien wilde ik eerst bij de luchtmacht, maar ben daarna op het idee gekomen om de opleiding die onder technische bedrijfskunde valt Airline Pilot & Management te gaan doen op de Hanze Hogeschool in Groningen. Mooi dichtbij, ideaal. Maar nou lees ik dat je aan het eind WEL wiskunde B en Natuurkunde nodig hebt?? Kan iemand mij uitleggen in welke fase van de opleiding je dat nodig hebt en of ze je uberhaupt wel toelaten tot te opleiding als je het niet hebt? Of kun je het gedurende de opleiding halen?
Ik heb namelijk net als Warko expres voor E&M gekozen om natuurkunde te laten vallen.
Alvast bedankt!
 
Back
Top