Even voorstellen plus probleem

Bedankt voor alle antwoorden en advies dus toe :).

Joozd, de KLS vraagt er in principe wel naar op het inschrijfformulier en ten tweede: Bedoel je met vragen ook, dat je het in je levensbeschrijving moet zetten of dat achterwege kunt laten ?
 
Ik zou de gestelde vragen zo eerlijk mogelijk beantwoorden onder meer om redenen welke je zelf in posting #5 aanvoerd.
Zou me niets verbazen wanneer ze ook andere wegen hebben om er achter te komen of je in aanraking bent geweest met justitie.
 
Wat wel een probleem toentertijd was dat de politie zei dat het naar HALT zou gaan en ik daar een brief over zou krijgen. Krijg ik een brief van de OvJ dat als ik in beroep zou gaan, strafverhoging of misschien wel strafvervolging aan de orde zou komen. Ik vind dit best wel bedreigend :eek: .

Misschien is het een idee om een petitie te starten om het oude registratiesysteem terug te halen :grijns: . Ik bedoel, Q is aangenomen bij een luchtvaartmaatschappij, heeft luchthavenpas, dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat ze nu zeggen dat je een gevaar vormt op de luchthaven, omdat je met justitie in aanraking bent geweest.
 
Als je in beroep gaat wordt de zaak opnieuw bekeken en bestaat er dus de kans dat de straf hoger uitvalt (nieuwe bewijs, andere getuige) etc! Justitie is uiteraard verplicht dit mee te delen. Daarom is in beroep gaan niet altijd even handig;) Lijkt mij dus meer een standaard brief.
 
Liemac,

Ik heb me de afgelopen dagen eens verdiept in de door jouw geschetste situatie en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Stop crying!

Waar hebben we het in godsnaam over zeg; wat f*cking graffiti (waar ik overigens een scheithekel aan heb) en een taakstrafje van 30 uur.
Big f*cking deal; gewoon "ja" aanvinken en de situatie even uitleggen en klaar is klara.

Ik begrijp dat je er mee zit maar relativeer het ook; het is toch niet zo dat je sluitspier helemaal uitgerekt is doordat je lange tijd in de bajes hebt gezeten en bang bent geworden van vloeibare zeep.

Oh ja, dan nog een tipje uit eigen tuin voor alle jeugdige lezers.
Kattekwaad is als vliegen; always leave yourself an out!!;)
 
T & G,

You're God damn right, I should stop crying :grijns: ,

Enigzins, heb ik me nog eens verdiept in andere scholen die hier naar kijken. Bij NLS op het online inschrijfformulier staat er geen vraag of je ooit met justitie in aanraking bent geweest, voor EPST idem (al moet je daar bellen voor afspraak, dus weet niet wat er op het inschrijfformulier).

Dan vraag ik me af of ze er wel waarde aan hechten. Ze prikken er tijdens de selectierondes natuurlijk doorheen wat voor type je bent, maar als het niet op het inschrijfformulier staat, kun je het gewoon verzwijgen. Als het aan de orde komt, is het een ander verhaal, maar zoals T & G al zegt, waren het ''maar'' 30 uurtjes. Het leek daarentegen wel een jaar :grijns:
 
Citaat:
Origineel gepost door Liemac
waren het ''maar'' 30 uurtjes. Het leek daarentegen wel een jaar

Niet zo aanstellen. 100 uur is pas lang :grijns:

Ik dacht dat 1500 uur veel was... Maar dan moest het wel HEAVY zijn geloof ik...


Of haal ik nu wat door elkaar?
 
Ik woon in Friesland en ik ken een gezagvoerder van de 744 bij KLM. Denk dat het dus geen probleem is ;) .


Liemac, als je al op dit forum begint met raadsels rondstrooien die de KLS mogelijk leest, is dit geen goed begin. Ik lees net hierboven dat je in de examenklas van het VWO zit, en een topic verder lees ik dat je gezagvoerder bent..
 
@ Mary. Ik KEN een gezagvoerder van de KLM. Dat is iets heel anders dan ik BEN een gezagvoerder van de KLM. Lezen is ook een vak apart ;)
 
Goed dat je me hierop wijst Liemac. Mijn excuses voor mijn vorige post, had beter moeten lezen.

Sorry,

- Marty
 
Het antecedentenonderzoek stelt niet zo bijster veel voor hoor... Ik denk dat die van het leger nog wel wat strenger is als die voor een vliegschool, en daar komt ook iedere flapdrol met aantekeningen in zn register door... Ik heb ook eens een aanvaring gehad wegens illegaal vuurwerk... Nooit wat over gehoord.
 
Okee, vandaag belletje naar justitie gewaagd en ze zeiden dat als er jeugdstrafrecht van toepassing is geweest de gegevens niet meer worden verstrekt na 2 tot 4 jaar. Hing van de straf af. Wel adviseerde ze me om inzage te doen in de gegevens. Verder vertelde deze beste mevrouw me, dat opleidingsinstituten je gegevens niet mogen opvragen. De gegevens komen dus niet bij de vliegschool terrecht, maar bij de AIVD of de KMar. Bij een werkgever ligt dat anders.
 
Kan iemand mij misschien vertellen of het feit dat je een keertje een taakstraf hebt moeten uitvoeren ter sprake komt bij de NLS, EPST, MVVL en Stella. Bij NLS online inschrijfformulier staat hier niets over en bij EPST moet je bellen voor een afspraak bij de selectie. Bij de andere twee weet ik niet precies hoe het zit.
 
Back
Top