Het CAVV-vijver verhaal

KMT en geen alcohol in het spel? Laat me niet lachen.

Vervelend dat dit is gebeurd, 5 mensen maar liefst! Hebben ze speciaal een infectie-vrije vijver gemaakt, worden ze nog ziek!

Wanneer zou dit door de landelijke media worden opgenomen?

@Primair: ga maar weer terug naar je hok.
 
Primair gelooft nog in het sprookje dat er op de KLS alleen maar ranja gedronken wordt. :haha:
 
http://archief.parool.nl/artikel?text=lanx&SORT=presence&ED=ola&PRD=1w&SEC=%2A&FDOC=0

Parool van woensdag, niet over het cavv, maar over de amsterdamse studenten verenigingen. Geen alcohol aan je nieuwe leden en commissie geven is tegenwordig zo'n beetje lijf behoud voor kennis makings tijden. Dus om nou primair meteen aan te vallen. als ik t nieuws zo lees gaat t over een infectie opgelopen in een vijver. Ik kon een maand geleden niet vliegen door een oorontsteking, had ik ook te veel alcohol op?
 
http://archief.parool.nl/artikel?text=lanx&SORT=presence&ED=ola&PRD=1w&SEC=%2A&FDOC=0

Parool van woensdag, niet over het cavv, maar over de amsterdamse studenten verenigingen. Geen alcohol aan je nieuwe leden en commissie geven is tegenwordig zo'n beetje lijf behoud voor kennis makings tijden. Dus om nou primair meteen aan te vallen. als ik t nieuws zo lees gaat t over een infectie opgelopen in een vijver. Ik kon een maand geleden niet vliegen door een oorontsteking, had ik ook te veel alcohol op?

Gaat niet zozeer over dat er alcohol in het spel zou zijn bij dit incidentje... meer dat ik me niet voor kan stellen dat er bij de KMT geen alcohol wordt genuttigd.

@Primair: als je dan zoveel nuttige en ter zake doende informatie hebt, deel dat dan eens met ons. Hoeven we tenminste niet op de media af te gaan. En over het wie ik dan wel denk dat ik ben om een directeur in twijfel te trekken: zelf nadenken en niet alles klakkeloos aannemen staat bij mij hoog in het vaandel.
 
Who cares of er alcohol in het spel is? Van alcohol krijg je alleen maar zwellingen in je buik, lever en ego.

En Primair, zo win je natuurlijk nooit een discussie, als je je als een kind gaat gedragen.

We weten wel meer dan "niks", namelijk dat er 5 jongens zijn opgenomen met zwellingen aan polsen en enkels nadat ze in de vijver terecht zijn gekomen. Ja da's niet zo best, maar als het een bugje in het water was, dan ligt het niet echt aan "schandalig" gedrag.

Overigens wel grappig, het interview met de KLS directeur:

"Jongens, en ook meisjes. We doen beide."

"Nee, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt." — de beste man is natuurlijk nog niet eens een jaar in dienst. In mijn tijd was er nog een vijver-incident tijdens ontgroening waarbij iemand naar het ziekenhuis moest, en dat lag wèl aan schandalig gedrag. Long time ago.
 
Gaat niet zozeer over dat er alcohol in het spel zou zijn bij dit incidentje... meer dat ik me niet voor kan stellen dat er bij de KMT geen alcohol wordt genuttigd.

als je dan niet naar de DFA maar naar de KLS was gegaan, dan had je dat geweten.
er zal bij die KMT best door sommige mensen een biertje gedronken worden (ik kan daar zelf geen 100% antwoord op geven), maar ik kan mij best voorstellen dat bij deze zieken geen alcohol in het spel als in geen alcohol met betrekking tot hun ziekte is geweest.
Et is erg populair om zulke dingen op alcohol gebruik te gooien,. maar populair staat ver van de werkelijkheid.
 
Wel bijzonder dat de zwellingen nu precies aan polsen en enkels zijn ontstaan. Weet niet veel van alergische reacties, maar heb eigenlijk nog nooit gehoord dat de symptomen zich nou juist daar manifesteren. Wel spelen ze een belangrijke rol bij het volkloristisch jonassen, of zoals het op de KLS schijnt te heten: "Vijveren."
 
Ik zeg niet dat het aan de alcohol ligt, maar zeggen dat 'er van alcohol geen sprake was' klopt natuurlijk niet. De eenden hebben misschien niets gedronken, maar de rest natuurlijk wel.
 
Natúúrlijk



wat ik nou jammer vind, is dat met zulke opmerkingen et lijkt alsof iemand een causaal verband ziet of denkt te kunnen leggen. En dat er dus niet is.
Ik drink bier, de volgende dag is mijn vriendin ziek. causaal? nee.
of
4 vrienden gaan naar de disco, 3 daarvan drinken zich katje lam, de vierde is de Bob.
de Bob rijdt tóch tegen een paaltje aan. Is er dan alcohol in het spel?

waar gaat t nou om? een paar jongens hebben wat zwellingen ergens aan over gehouden.
het enige waar men hier een nieuwswaarde aan ontleent is dat het de vereniging van studenten van de kls is, waar die jongens lid van waren.
als de padvinderij een kamp had gehouden hadden ze misschien ook wel die zwellingen opgelopen
 
Last edited:
De enige die hier (schijnbaar) een causaal verband tussen heeft gezien, is de dame die de directeur heeft geïnterviewed... en de rest van de mensen die direct denken dat ik het over alcohol(misbruik) heb bij dit incident.

Heb al gezegd dat ik niet geloof dat er geen alcohol wordt gedronken op de KMT. Klaar, einde, punt, over... En wie graag zelf conclusies wil trekken uit mijn woorden, vooral doen, volgende keer kan je ook vragen wat ik er mee bedoel... hoeven we de dingen niet zo uit z'n verband te trekken...

Happy flights
 
Hey! Primair heeft z'n berichten verwijderd! Ik denk dat pappie en mammie even hebben meegekeken met zoonlief. :grijns: :grijns:
 
Ben benieuwd waar die censuur vandaan komt... maar nu gaan we weer suggereren, das niet netjes... Misschien iemand wat meer info die dit wel wil delen?? :grijns: :grijns:
 
Het is nog niet eens aangetoond dat de zwellingen zijn opgelopen door contact met het vijver water.... De water-monsters die afgelopen maandag ochtend zijn genomen tonen aan dat de waterkwaliteit goed genoeg is om in te zwemmen... Sluit dit topic maar, kunnen we weer bier gaan drinken...
 
Back
Top