Studeren aan Oxford Aviation

PH-BB

New member
Airworkers,

Kunnen jullie vertellen hoe het is om te studeren aan Oxford Aviation? Zit je een jaar lang in de boeken en zie je geen vliegtuig van binnen? Heb je vakanties? Hoe vaak ga je gemiddeld weer terug naar Nederland? Hoe groot is de studiedruk? Kan je er uberhaupt nog iets doen naast studeren? Hoe ziet je gemiddelde dag aan Oxford er uit?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor ;)

Grtz,
PH-BB
 
De eerste 6 maanden zijn pittig, heb je groundschool. Als je eenmaal gaat vliegen ga je ook echt vliegen en ben je alleen daarmee bezig. (Voor school dan) In principe heb je in de groundschool wel tijd om wat leuks te doen in het weekend, maar dat is weer persoonsafhankelijk.

Tijdens het vliegen heb je in principe zat tijd voor andere dingen, hoewel sommige periodes drukker zijn dan andere. Kort samengevat is het even door de grondschool heen bijten en dan heb je een heel leuke tijd voor je. Tenminste, dat is zoals ik het ervaren heb.

Terug gaan naar Nederland, sommigen doen het meer dan anderen. Zeker als je in de vliegfase zit in Oxford kan je relatief veel naar huis. Tijdens de groundschool gaan de meeste mensen na de JAR examens, en sommigen ook wel na test 1 en 2.
 
Last edited:
thx oostblokker.

Kan je me ook iets vertellen over studiedruk? Elke avond tot laat studeren? (uiteraard afhankelijk van hoe snel je het oppikt). Heb je ook nog vakanties?

Grtz
 
thx oostblokker.

Kan je me ook iets vertellen over studiedruk? Elke avond tot laat studeren? (uiteraard afhankelijk van hoe snel je het oppikt). Heb je ook nog vakanties?

Grtz

Alles is inderdaad afhankelijk van hoe gemakkelijk je dingen oppikt. Ikzelf ben tijdens de groundschool alleen naar huis geweest voor de kerst (2 weken) die periode 1 en 2 onderbrak. Na test 1 heb ik mn vrouw ook nog overhad voor een weekend.

Ik leerde elke lesdag na het eten door tot een uur of 2300/2330. Gewoon omdat ik later op de avond gemakkelijker leer. Verder vrijdag en zaterdag avond vrij en natuurlijk wel uitslapen (1100max) in het weekend.

Vakanties heb je alleen tussen periode 1 en 2. Na test 1 en Schoolfinals 1 en 2 kan je effe tijd af nemen om te herladen. Periode 2 is ongeveer dezelfde hoeveelheid aan stof maar dat in een maand minder. Ergens krijg je ook nog een excursie van OAT naar Rolls Royce of het BA Trainings centrum waar je misschien in een T7 sim mag vliegen. (deden wij!)

Na de JAR examens heb je twee weken vrij om te wachten op je resultaten.

Tijdens het vlieggedeelte in de states heb je ruim genoeg aan vrije tijd om gave dingen te doen. Hier kan je ook makkelijk iemand over laten komen en roadtrips plannen naar bv. Vegas, Grand Canyon of San diego ofzo.
Dan terug naar de UK voor de FOF cursus en het IR gedeelte. IR is druk maar ook hier heb je genoeg vrije tijd. Het einde is wat meer stressen als de IR voor de deur staat. Tijdens de IR heb ik ook mn vrouw een aantal maal over gehad. Tijd genoeg voor!

Mocht je gedetailleerde info willen check dan even mn profiel waar een link naar mijn website staat. Daar kan je genoeg info vinden om een beeld te schetsen denk ik.

Je kan me ook altijd een PM sturen als je verdere vragen hebt.
Succes,
 
Bedankt Dutchbird.

Zal je website eens lezen. Mocht ik nog vragen hebben, dan weet ik je te vinden!

Grtz,
BB
 
Back
Top